Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
    Aktuálně:  Probíhá migrace "Fóra U Pramene" na výkonnější server. Nahlašte prosím nalezené chyby...    
 
Právě je stř 22 led 2020 3:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 07 říj 2008 11:40 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: stř 10 zář 2008 18:53
Příspěvky: 243
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 10
Karel IV píše:
Hned jsem mu navrhl, že by se vyplatilo z autobusu vyhodit ten turbodiesel a dát tam motor z Babety. Ten žere jenom litr a půl.


Tak u hybridů ten výkon menší bývá, protože motor pracuje hlavně v optimálním režimu a přebytky se ukládají do baterií, stejně jako energie při brždění. Maximální krátkodobej výkon může být i několikrát větší, protože je potřeba jen na rozjezd, kdy táhne jak elektro tak motor.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 09 říj 2008 22:23 
Hybridní auta jsou obecně uznávaný podvod. Nízká sptřeba se již nikdy nebude dosahovat tak snadno, jako v dobách audi80td. Byla zapsána u guinesse, nebo kterak to nazvat. Ovšem ekoterorismus žádá své a tak papírové číslo emisí ve skutečnosti zvyšuje energetickou náročnost motorů a tím i spotřeby. Není tajemstvím, že filtr pevných částic zvyšuje spotřebu o 10%. Rovněž pilotní předvstřik není určen k ničemu jinému nežli k dokonalému spalování, nikoli k zvýšení efektivity. Chtěl jsem si pořídit sofistikovaný traktor s mnoha vymoženostmi doby a dodnes jsem v šoku. Moderní, tedy opravdu nejnovější traktory mají díky nízkým emisím o 30%vyšší spotřebu než jejich předchůdce. Už nechci nejnovější traktor. Chci takový stroj, kde si mohu čarovat se vstřikovacími tlaky,velikostmi otvorů v dýzách a plnícím tlakem,včetně teploty nasávaného vzduchu. Hybridní automobily nezaujmou skutečnou spotřebou, ani pořizovacími a provozními náklady. O životnosti nemluvě. Je to výkřik do tmy stejně jako řepkový olej nebo automatické kotle na obilí. Možná už senilním, ale čím dál více věcí mi připadá jako podvod.


Nahoru
    
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 10 říj 2008 7:10 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: čtv 19 črc 2007 12:52
Příspěvky: 434
Karma:
Bydliště: Banskobystrický kraj
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 3
Ziskaná ocenění: 3
Niekedy na sklonku komunizmu som čítal v novinách článok, že jeden český inžinier upravil tuším Š105 alebo 120 na pohon elektrinou. Mali tam byť dva zotrvačníky, jeden vysokootáčkový slúžiaci na rozbeh auta a jeden nízkootáčkový slúžiaci na jazdu do kopca. Poháňané to bolo 1 alebo 2 kW elektromotorom na batérie. Pre dlhšie jazdy bol pridaný motor z pioniera s generátorom prúdu, ktorý dobíjal batérie za jazdy, a tak zvyšoval dojazd. To všetko bolo rozmiestnené tak, že jazdné vlastnosti auta boli rovnaké ako so spaľovacím motorom.
Ako som ten článok prečítal, tak som sa k ďalším informáciám už nedostal. Nevie niekto zo starších o tom niečo?


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30 říj 2008 23:18 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: stř 10 zář 2008 18:53
Příspěvky: 243
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 10
jarda ovčák svitavy píše:
...číslo emisí ve skutečnosti zvyšuje energetickou náročnost motorů a tím i spotřeby...


Tohle se mi teda moc nezdá. Emise se totiž dají v podstatě snížit jenom efektivnějším využitím paliva, tedy motorem s vyšší tepelnou a mechanickou účinností. Hybridní pohony umožňují navíc návrat enegie mařené bržděním atp. Samozřejmě, pokud máš vytříbený jízdní styl a jezdíš dálkové trasy, úspora bude dost nízká v poovnání s popojížděním po městě.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 30 říj 2008 23:37 
Tuco píše:
jarda ovčák svitavy píše:
...číslo emisí ve skutečnosti zvyšuje energetickou náročnost motorů a tím i spotřeby...


Tohle se mi teda moc nezdá. Emise se totiž dají v podstatě snížit jenom efektivnějším využitím paliva, ...


Nebo oblbnutím měřící sondy. :laugh:


Nahoru
    
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 31 říj 2008 8:42 
Bylo by to na dlouhé vysvětlování. Je třeba to přijmout jako fakt. Příkladem je první tdi a hdi, které jelo podle euro3. nikdy, opravdu nikdy se hdi nepřiplíží spotřebou kolegovi. Ani dynamikou. S tou měřící sondou to bude hodně blízko. Euro 3 a 4 donutila výrobce palubních počítačů k vykazovaným hodnotám, jenž jsou optimističtější, než skutečnost. A pozor. Menší spotřeba není vítána. Ne výrobcem, ani distributorem, ani státem, který potřebuje výnosy z daní. Ale emisní limity se dají dobře prodat. Jou jou jou, a láhev od rumu......


Nahoru
    
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 31 říj 2008 16:10 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: čtv 01 lis 2007 9:41
Příspěvky: 1546
Karma:
Bydliště: Trnavský kraj
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 2
Ziskaná ocenění: 2
Elektro píše:
Niekedy na sklonku komunizmu som čítal v novinách článok, že jeden český inžinier upravil tuším Š105 alebo 120 na pohon elektrinou. Mali tam byť dva zotrvačníky, jeden vysokootáčkový slúžiaci na rozbeh auta a jeden nízkootáčkový slúžiaci na jazdu do kopca. Poháňané to bolo 1 alebo 2 kW elektromotorom na batérie. Pre dlhšie jazdy bol pridaný motor z pioniera s generátorom prúdu, ktorý dobíjal batérie za jazdy, a tak zvyšoval dojazd. To všetko bolo rozmiestnené tak, že jazdné vlastnosti auta boli rovnaké ako so spaľovacím motorom.
Ako som ten článok prečítal, tak som sa k ďalším informáciám už nedostal. Nevie niekto zo starších o tom niečo?

Asi tak pred 30-timi rokmi bol článok vo vtedajšej Nedelnej Práci o Ing. Křížkovi. Prerobil Š1000 na takýto pohon, použil motor z Babetty. Bohužial, článok sa mi už nepodarilo nájsť :(


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Pořad Autosalon
PříspěvekNapsal: sob 24 led 2009 10:49 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: čtv 18 pro 2008 21:43
Příspěvky: 1475
Karma:
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 7
Ziskaná ocenění: 7
Skouknul jsem si ho v sobotu dopoledne na Primě a bylo to velmi zajímavé. Takový pohled do budoucnosti + představení přítomnosti. Byl tam předveden např. elektromobil, který má jakožto záložní pohonnou jednotku benzinový generátor elektřiny se spotřebou 2,4 litru / 100 km. ;)

Opakování http://prepni.centrum.cz/tv/info.aspx?id=4613249


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: história a súčastnosť elektromobilov
PříspěvekNapsal: ned 31 kvě 2009 15:33 
Offline
Stálý člen

Registrace: ned 11 úno 2007 23:23
Příspěvky: 35
Karma:
Bydliště: SK
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 1
http://www.ecotech.cz/ecotech.php?p=cze/elektromobily

pekný link, navyše v reči nášho kmeňa ;)

_________________
Bob


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Jak to nejde...
PříspěvekNapsal: pát 05 čer 2009 1:22 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: sob 21 říj 2006 1:32
Příspěvky: 1764
Karma:
Bydliště: Severní Morava
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 2
Ziskaná ocenění: 53
http://dolezite.sk/Kutil_si_v_dilne_pos ... _vodu.html

Kdy se asi nabourá...

A to je co?
http://www.vodikovypohon.sk/

_________________
The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: Úvaha o hybridu
PříspěvekNapsal: pát 09 bře 2012 18:57 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 26 zář 2007 23:23
Příspěvky: 5830
Images: 0
Karma: 101 
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1726
Ziskaná ocenění: 2450
Vyčištěno - poo.

_________________
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe


Nahoru
 Profil   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], MSN [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011