Úvaha o hybridu

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Tuco
Zasloužilý člen
Příspěvky: 243
Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
Dostal: 10 poděkování

Příspěvek od Tuco »

Karel IV píše:Hned jsem mu navrhl, že by se vyplatilo z autobusu vyhodit ten turbodiesel a dát tam motor z Babety. Ten žere jenom litr a půl.
Tak u hybridů ten výkon menší bývá, protože motor pracuje hlavně v optimálním režimu a přebytky se ukládají do baterií, stejně jako energie při brždění. Maximální krátkodobej výkon může být i několikrát větší, protože je potřeba jen na rozjezd, kdy táhne jak elektro tak motor.


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Hybridní auta jsou obecně uznávaný podvod. Nízká sptřeba se již nikdy nebude dosahovat tak snadno, jako v dobách audi80td. Byla zapsána u guinesse, nebo kterak to nazvat. Ovšem ekoterorismus žádá své a tak papírové číslo emisí ve skutečnosti zvyšuje energetickou náročnost motorů a tím i spotřeby. Není tajemstvím, že filtr pevných částic zvyšuje spotřebu o 10%. Rovněž pilotní předvstřik není určen k ničemu jinému nežli k dokonalému spalování, nikoli k zvýšení efektivity. Chtěl jsem si pořídit sofistikovaný traktor s mnoha vymoženostmi doby a dodnes jsem v šoku. Moderní, tedy opravdu nejnovější traktory mají díky nízkým emisím o 30%vyšší spotřebu než jejich předchůdce. Už nechci nejnovější traktor. Chci takový stroj, kde si mohu čarovat se vstřikovacími tlaky,velikostmi otvorů v dýzách a plnícím tlakem,včetně teploty nasávaného vzduchu. Hybridní automobily nezaujmou skutečnou spotřebou, ani pořizovacími a provozními náklady. O životnosti nemluvě. Je to výkřik do tmy stejně jako řepkový olej nebo automatické kotle na obilí. Možná už senilním, ale čím dál více věcí mi připadá jako podvod.


Elektro
Zasloužilý člen
Příspěvky: 434
Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
Bydliště: Banskobystrický kraj
Dal: 3 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Příspěvek od Elektro »

Niekedy na sklonku komunizmu som čítal v novinách článok, že jeden český inžinier upravil tuším Š105 alebo 120 na pohon elektrinou. Mali tam byť dva zotrvačníky, jeden vysokootáčkový slúžiaci na rozbeh auta a jeden nízkootáčkový slúžiaci na jazdu do kopca. Poháňané to bolo 1 alebo 2 kW elektromotorom na batérie. Pre dlhšie jazdy bol pridaný motor z pioniera s generátorom prúdu, ktorý dobíjal batérie za jazdy, a tak zvyšoval dojazd. To všetko bolo rozmiestnené tak, že jazdné vlastnosti auta boli rovnaké ako so spaľovacím motorom.
Ako som ten článok prečítal, tak som sa k ďalším informáciám už nedostal. Nevie niekto zo starších o tom niečo?


Tuco
Zasloužilý člen
Příspěvky: 243
Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
Dostal: 10 poděkování

Příspěvek od Tuco »

jarda ovčák svitavy píše:...číslo emisí ve skutečnosti zvyšuje energetickou náročnost motorů a tím i spotřeby...
Tohle se mi teda moc nezdá. Emise se totiž dají v podstatě snížit jenom efektivnějším využitím paliva, tedy motorem s vyšší tepelnou a mechanickou účinností. Hybridní pohony umožňují navíc návrat enegie mařené bržděním atp. Samozřejmě, pokud máš vytříbený jízdní styl a jezdíš dálkové trasy, úspora bude dost nízká v poovnání s popojížděním po městě.


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Tuco píše:
jarda ovčák svitavy píše:...číslo emisí ve skutečnosti zvyšuje energetickou náročnost motorů a tím i spotřeby...
Tohle se mi teda moc nezdá. Emise se totiž dají v podstatě snížit jenom efektivnějším využitím paliva, ...
Nebo oblbnutím měřící sondy. :laugh:


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Bylo by to na dlouhé vysvětlování. Je třeba to přijmout jako fakt. Příkladem je první tdi a hdi, které jelo podle euro3. nikdy, opravdu nikdy se hdi nepřiplíží spotřebou kolegovi. Ani dynamikou. S tou měřící sondou to bude hodně blízko. Euro 3 a 4 donutila výrobce palubních počítačů k vykazovaným hodnotám, jenž jsou optimističtější, než skutečnost. A pozor. Menší spotřeba není vítána. Ne výrobcem, ani distributorem, ani státem, který potřebuje výnosy z daní. Ale emisní limity se dají dobře prodat. Jou jou jou, a láhev od rumu......


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od chiq »

Elektro píše:Niekedy na sklonku komunizmu som čítal v novinách článok, že jeden český inžinier upravil tuším Š105 alebo 120 na pohon elektrinou. Mali tam byť dva zotrvačníky, jeden vysokootáčkový slúžiaci na rozbeh auta a jeden nízkootáčkový slúžiaci na jazdu do kopca. Poháňané to bolo 1 alebo 2 kW elektromotorom na batérie. Pre dlhšie jazdy bol pridaný motor z pioniera s generátorom prúdu, ktorý dobíjal batérie za jazdy, a tak zvyšoval dojazd. To všetko bolo rozmiestnené tak, že jazdné vlastnosti auta boli rovnaké ako so spaľovacím motorom.
Ako som ten článok prečítal, tak som sa k ďalším informáciám už nedostal. Nevie niekto zo starších o tom niečo?
Asi tak pred 30-timi rokmi bol článok vo vtedajšej Nedelnej Práci o Ing. Křížkovi. Prerobil Š1000 na takýto pohon, použil motor z Babetty. Bohužial, článok sa mi už nepodarilo nájsť :(


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Pořad Autosalon

Příspěvek od aNONym »

Skouknul jsem si ho v sobotu dopoledne na Primě a bylo to velmi zajímavé. Takový pohled do budoucnosti + představení přítomnosti. Byl tam předveden např. elektromobil, který má jakožto záložní pohonnou jednotku benzinový generátor elektřiny se spotřebou 2,4 litru / 100 km. ;)

Opakování http://prepni.centrum.cz/tv/info.aspx?id=4613249


bob
Stálý člen
Příspěvky: 35
Registrován: ned 11 úno 2007 22:23
Bydliště: SK
Dal: 1 poděkování
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

história a súčastnosť elektromobilov

Příspěvek od bob »

http://www.ecotech.cz/ecotech.php?p=cze/elektromobily

pekný link, navyše v reči nášho kmeňa ;)


Bob
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Jak to nejde...

Příspěvek od Merlin »



The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Úvaha o hybridu

Příspěvek od poota »

Vyčištěno - poo.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“