Autor |
Zpráva |
E_man
|
Předmět příspěvku: Re: Přestavba motoru Š120 na stirling Napsal: pát 30 lis 2012 22:44 |
|
 |
Zasloužilý člen |
 |
Registrace: pon 17 zář 2012 12:23 Příspěvky: 342
Karma: 16
Pohlaví:  Darovaná ocenění: 140 Ziskaná ocenění: 305
|
Mnooo jo, tepelná kapacita vody je obrovská, to je fakt.
Je to blbost, štirling na vodu neeeeee !!!
_________________ ____________ Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
|
|
Nahoru |
|
 |
Stirling
|
Předmět příspěvku: Re: Přestavba motoru Š120 na stirling Napsal: sob 01 pro 2012 1:06 |
|
 |
Stálý člen |
 |
Registrace: stř 30 čer 2010 22:10 Příspěvky: 29
Karma: 0
Bydliště: Kozí vrch Pohlaví:  Darovaná ocenění: 0 Ziskaná ocenění: 0
|
Zdar a sílu,
nedá mi to abych se také nepřipojil. Ten kapalinový stirling jsem už také řešil, není to úplně zcestná myšlenka, ale nakonec jsem to (prozatím) zavrhnul. Představa byla jednoduchá: Dvě zubová čerpadla (nebo axiální pístový motor, to je fuk) spojená na jednom hřídeli buď s převodem cca 1,05 až 1,1, nebo jiný geometrický objem těch čerpadel - zase v podobném poměru. To menší (nebo pomalejší) by čerpalo olej do solárního kolektoru a tím druhým by šel zase ven. Jako teorie dobrý, ale jen do okamžiku než jsem se dostal k objemové účinnosti toho čerpadla, která je někde u 95 procent, coř by mi sežralo přesně ten rozdíl ve výkonech na obou strojích, takže by se to ani neudrželo v běhu, když by do toho někdo kopnul, natož aby to samo naskočilo. Samozřejmě že při dostatečném teplotním rozdílu by se to snad hnulo, ale mechanické práce by z toho lezlo pramálo. Spíš bych to použil jako samochodné zařízení pro transport horkého média, třeba k ohřívané nádrži, to už by mělo smysl. Ale protože mám teď poněkud jiné starosti, tak jsem stirlinga zatím zavřel do skříně. Ono těch nápadů je víc, ale ten čas nějak neni. To by chtělo nechodit do práce a nebo to dělat v tý práci :-) Jo a voda je pro tyhle věci značně nevděčné médium, protože v ní všechno rezne, oxiduje a hlavně, hlavně koroduje.
Zdraví Stirling
|
|
Nahoru |
|
 |
E_man
|
Předmět příspěvku: Re: Přestavba motoru Š120 na stirling Napsal: sob 01 pro 2012 11:30 |
|
 |
Zasloužilý člen |
 |
Registrace: pon 17 zář 2012 12:23 Příspěvky: 342
Karma: 16
Pohlaví:  Darovaná ocenění: 140 Ziskaná ocenění: 305
|
Jak sú staré, tak sú blbé... Soustředil jsem se na výstup, a jaksi mi unikl nereálný vstup energie. JOVo, ty ničemo, tak se mi to zdálo krásné. Díkky za šťourání!!!! Zdraví E_man
_________________ ____________ Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
|
|
Nahoru |
|
 |
gupa
|
Předmět příspěvku: Re: Přestavba motoru Š120 na stirling Napsal: pát 15 srp 2014 13:53 |
|
 |
Nový člen |
 |
Registrace: pát 15 srp 2014 13:48 Příspěvky: 1
Karma: 0
Pohlaví:  Darovaná ocenění: 0 Ziskaná ocenění: 0
|
Zdravím ve spolek, jsem tu nový a hned tu dám video co se hodí do tématu. Byl totiž použit válec, píst a kroužky ze Š120. Je vidět za voltmetrem.
|
|
Nahoru |
|
 |
Ilem
|
Předmět příspěvku: Re: Přestavba motoru Š120 na stirling Napsal: sob 16 srp 2014 12:29 |
|
 |
Zasloužilý člen |
 |
Registrace: pon 25 zář 2006 21:52 Příspěvky: 3101
Karma: 16
Bydliště: Hradec Králové Pohlaví:  Darovaná ocenění: 73 Ziskaná ocenění: 342
|
JOVA píše: No když si vzpomenu na základy fyziky, tak: Q= m x c x delta t Q= 5 x 4180 x 20 Q=48000 J Pokud vyjdu z toho že 1J = 1W/s Pak mi vyjde že do těch 5l bude třeba za 1s nacpat 48kW
Pravda ze školy už jsem dlouho a mohl jsem se někde seknout, ale můj selský rozum mi říká že to asi bude odpovídat.
Seknul, a nebo uklepnul. Správně je 5 x 4180 x 20 = 418000  . A taky 1J není 1W/s, ale 1W x 1s. To ale při jednom cyklu za sekundu nic nemění. Takže 418 kW při jednom cyklu za 1s.
_________________ "Dum spiro spero" Ciceron
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Registrovaní uživatelé: Google [Bot] |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|