Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
    Aktuálně:  Probíhá migrace "Fóra U Pramene" na výkonnější server. Nahlašte prosím nalezené chyby...    
 
Právě je ned 08 pro 2019 21:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dvoutakty nově
PříspěvekNapsal: úte 01 zář 2009 15:28 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 09 led 2007 13:49
Příspěvky: 1719
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 21
http://www.autoweb.cz/ze-zakulisi/lotus ... takt/16362
http://auto.idnes.cz/dvoutaktnim-motore ... aktual_vok
:hip:
K.


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Re: infofo
PříspěvekNapsal: úte 01 zář 2009 17:26 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 05 čer 2009 21:15
Příspěvky: 241
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
poota píše:
Akordův výrok: klasické spalovací 2takty nemají perspektivu, bych si dovolil opravit na: dosavadní spalovací 2takty nemají perspektivu.

dle mne je ten výrok v pořádku, každý z nás pochopil že se jedná o ty zastaralé dvoutakty.. možná by dvoutatkt mohl být dobrý velká jednoduchost, jen nesmí mít olej v palivu, to je pro mne neprijatelný a zase jak psal Akord chybí doby na vypláchnutí a myslím že to bude chybět vždy.. vždy část směsy projde do výfuku a část splain zůstane v motoru.. možná by to šlo vyřešit ale obávám se že to už v tom případě nebude ten krásný a jednoduchý dvoutakt..

S pozdravem

Dvell

_________________
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Nápad
PříspěvekNapsal: úte 01 zář 2009 21:06 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 05 čer 2009 21:15
Příspěvky: 241
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
V souvislosti s http://auto.idnes.cz/dvoutaktnim-motore ... aktual_vok me napadla jedna zajimavá varianta.. Objem kliky uzavřený- olejová lázeň, výfuk by byl vyveden výfukovým kanálem který by se otvýral pohybem pístu pár milimetrů před dosažením dolní úvrati, v hlavě ventil otevýrající se vnějším tlakem, plnění turbem hnaným z energie spalin, přímí vstřik paliva - rostliný olej - diesel, takto by to dle mně mohlo pěkně fungovat:-) výfukový kanály by mohly být dva nebo tři aby spaliny co nejrychleji opustili prostor.. mezi turbem a motorem malý vzdušník aby na turbu prudce nekolísal tlak..
To je moje vize moderního dvoutaktu:-)

S pozdravem

Dvell

_________________
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: lepší 2takt
PříspěvekNapsal: úte 01 zář 2009 21:50 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: stř 24 led 2007 1:52
Příspěvky: 3133
Karma: 11 
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 5
Ziskaná ocenění: 28
V krátkosti napíšu, že 2takt rešící své problémy existencí smesi v klikové skríni je nanic kompromis. Pri velkých výkonech existuje taky více alternativ. Když 2takt, tak ne s prepouštecími kanály a objemem klikové skríne značne závislými na vyladení pričemž termodynamika jde bokem. Výfuk je taky závislý, v podstate jde více o spalovací rezonanční stroj, než normální spalovací.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: lepší 2takt
PříspěvekNapsal: úte 01 zář 2009 22:23 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: stř 26 zář 2007 23:23
Příspěvky: 5830
Images: 0
Karma: 101 
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1726
Ziskaná ocenění: 2450
Akord píše:
Když 2takt, tak ne s prepouštecími kanály a objemem klikové skríne značne závislými na vyladení ..., v podstate jde více o spalovací rezonanční stroj, než normální spalovací.

Zcela souhlasím, bylo by třeba jít cestou odstraňování vad, a ne cestou co nejlevnějších řešení - poota

_________________
Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Jsem jenom bastlíř
PříspěvekNapsal: stř 02 zář 2009 0:21 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: úte 09 led 2007 13:49
Příspěvky: 1719
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 1
Ziskaná ocenění: 21
Musím ponechat otázku nové koncepce 2 taktu těm, kteří to platí a následně použijí do nových aut. V mých skromných možnostech je nanejvýš vstřik do kanálů, popř. vyvedení z kanálů do udělátka, které to něčím obohatí a následné přivedení do válce k následnému stlačení směsi. Při tomto uspořádání bude prostor pod pístem a karter pracovat jako vzduchový kompresor, takže v sání tohoto kompresoru by se měl vyskytovat nějaký přimazávač, protože to předělat na oběhové mazání by bylo pracnější.
Pokud se podaří dodělat, bude to pohánět agregát .
K.
Spalovací motory vůbec, možná jim už zvoní hrana.
S elektřinou je to jinak ..... aspoň podle mýho.


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky   
 
 Předmět příspěvku: Jednou jiste
PříspěvekNapsal: stř 02 zář 2009 0:59 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 05 čer 2009 21:15
Příspěvky: 241
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Ano jednou urcite budou vystaveny v muzeu a jejich princip budou znat jen historikove.. a deti se budou bavit tim jak je to genialne jednoduchy.. el.motor je super vec jenze bez kabelu je napajeni problem, pokud by byla moznost menit baterie bylo by to o necem jinem.. kazdych 200km proste zastavit u pumpy a tam by ti naka sikovna roboticka ruka vytahla akumulator z pod auta a dal tam jiný, nabitý.. alr obávám se že toho se jete chvíli nedočkáme :) jinak pro mne maji spalovaci motory zvlastní kouzlo :) asi jako jaderný reaktory..

S pozdravem

Dvell

_________________
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Jednou jiste
PříspěvekNapsal: stř 02 zář 2009 10:14 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 18 črc 2008 22:37
Příspěvky: 586
Karma:
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Dvell píše:
Ano jednou urcite budou vystaveny v muzeu a jejich princip budou znat jen historikove.. a deti se budou bavit tim jak je to genialne jednoduchy.. el.motor je super vec jenze bez kabelu je napajeni problem, pokud by byla moznost menit baterie bylo by to o necem jinem.. kazdych 200km proste zastavit u pumpy a tam by ti naka sikovna roboticka ruka vytahla akumulator z pod auta a dal tam jiný, nabitý.. alr obávám se že toho se jete chvíli nedočkáme :) jinak pro mne maji spalovaci motory zvlastní kouzlo :) asi jako jaderný reaktory..

S pozdravem

Dvell


o indukčním dobíjení jsi neslyšel?
http://www.rozhlas.cz/leonardo/technolo ... ava/591995
když k tomu přičtu novinky v oblasti akumulátorů http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cesi-u ... ova/395400, začíná mě to vzrušovat podobně jako tebe ten reaktor. A s panelem na střeše garáže bych pro běžný ježdění ani nepotřeboval zásuvku...

_________________
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Re: Jednou jiste
PříspěvekNapsal: stř 02 zář 2009 11:02 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: čtv 17 led 2008 17:08
Příspěvky: 4090
Karma: 13 
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 385
Ziskaná ocenění: 243
gromit píše:
Dvell píše:
Ano jednou urcite budou vystaveny v muzeu a jejich princip budou znat jen historikove.. a deti se budou bavit tim jak je to genialne jednoduchy.. el.motor je super vec jenze bez kabelu je napajeni problem, pokud by byla moznost menit baterie bylo by to o necem jinem.. kazdych 200km proste zastavit u pumpy a tam by ti naka sikovna roboticka ruka vytahla akumulator z pod auta a dal tam jiný, nabitý.. alr obávám se že toho se jete chvíli nedočkáme :) jinak pro mne maji spalovaci motory zvlastní kouzlo :) asi jako jaderný reaktory..

S pozdravem

Dvell


o indukčním dobíjení jsi neslyšel?
http://www.rozhlas.cz/leonardo/technolo ... ava/591995
když k tomu přičtu novinky v oblasti akumulátorů http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cesi-u ... ova/395400, začíná mě to vzrušovat podobně jako tebe ten reaktor. A s panelem na střeše garáže bych pro běžný ježdění ani nepotřeboval zásuvku...


....indukční dobíjení mám doma v kartáčku na zuby od Braun....kartáček je celý uzavřený...a jen se položí na základnu.....bez drátů a spojovacích kontaktů....někdo by mohl polopaticky...pro červenou karkulku popsat jak to funguje....jestli jdou nabíjet i větší výkony než lechtátko na zuby.....matin11 :lol:

_________________
... věřím, že se " TO " povede ......


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Jednou jiste
PříspěvekNapsal: stř 02 zář 2009 12:27 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 05 čer 2009 21:15
Příspěvky: 241
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
gromit píše:

Tenhle mi nejde :cry: Indukcni nabijni, slyšel zajímavé ale drahé no uvidíme kde budou ceny elektroniky a uroven technologii za 10 let..

Jen u Yetiho me prekvapila spotreba
http://auto.idnes.cz/motor-1-2-litru-pr ... _testy_fdv ale odhaduju že to bude temi 100kW vykonu přeci jen na tak malej motor je to hodně.. podle jejich testu 10litrů mimo obec je pro nový auto ale vážně hodně..

S podravem

Dvell

_________________
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Jednou jiste
PříspěvekNapsal: stř 02 zář 2009 23:28 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 18 črc 2008 22:37
Příspěvky: 586
Karma:
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Dvell píše:
gromit píše:

Tenhle mi nejde :cry: Indukcni nabijni, slyšel zajímavé ale drahé no uvidíme kde budou ceny elektroniky a uroven technologii za 10 let..


S podravem

Dvell


dej do Google "Češi údajně vyvinuli revoluční autobaterii bez olova"

Indukční nabíjení - proč drahé? Problém je spíš s účinností.... :(

_________________
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Učinnost
PříspěvekNapsal: čtv 03 zář 2009 0:56 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: pát 05 čer 2009 21:15
Příspěvky: 241
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
No jiste ucinnost taky a prave proto vyjde stale ještě levněji nalít do nádže nákej ten uhlovodík a odfrčet..

S pozdravem

Dvell

_________________
"Dneska už nikdo nechodí s písničkou do boje a nezpívá když umírá, ptám se Vás čím to je? Možná že sme se konečně sami sebe zeptali, při tom šílenství, v té bolesti, proč vůbec sme kdy zpívali..."


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Učinnost
PříspěvekNapsal: čtv 03 zář 2009 10:23 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pát 18 črc 2008 22:37
Příspěvky: 586
Karma:
Bydliště: Hradec Králové
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
Dvell píše:
No jiste ucinnost taky a prave proto vyjde stale ještě levněji nalít do nádže nákej ten uhlovodík a odfrčet..

S pozdravem

Dvell


i když jak tak koukám (http://scitation.aip.org/getabs/servlet/GetabsServlet?prog=normal&id=RSINAK000057000005000859000001&idtype=cvips&gifs=yes), účinnost teoreticky 100%...

a budoucnost přichází... http://www.wirelesspowerconsortium.com/
:idea:

_________________
Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!


Nahoru
 Profil Zobrazit autorovy stránky  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Re: Učinnost
PříspěvekNapsal: čtv 03 zář 2009 23:34 
Offline
Zasloužilý člen

Registrace: stř 24 led 2007 1:52
Příspěvky: 3133
Karma: 11 
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 5
Ziskaná ocenění: 28
gromit píše:
Tak, jak jsou linky podané jde o nesmysly. Nevím o žádném 25procentním limitu prenosu energie jedné indukčnosti do druhé. Pak je trapošina psát cosi o 100procentech.
Ve 2. linku prichází budoucnost proto, že oprášili nejméne 50let starou písničku, kde na indukční prenos jezdily i vozíky, netož nejaké nabíječky. Jenom o tom neblábolil tolik internet, protože neexistoval. Dnešní internetová generace málo čte a objevuje objevené. Každý zná video, je tam dokonce rotující trafo, které prenáší výkon k zápisovým hlavám, nebo výkon čtecích posílá do zesilovače. Vše se značnou účinností, jinak by to video nejelo. Je to více jak 20let stará písnička, a to pri šírce pásma nekolik MHz. Tak ať nemachrujou s nabíječkama, co ruší zbytečne okolí v dusledku značného magnetického rozptylového toku. (To je už zarušeno stejne tak, že je to prakticky jedno). Každý dnes musí hulákat, aby prodal...


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 03 zář 2009 23:38 
Dvoutakty opravdu nemají budoucnost. Přesně až na jeden. Je to dvoudobý diesel s atmosferickým i nuceným plněním. O benzínu nelze polemizovat. Evropská technologická škola dostává řádně nafrak od rýžožroutů z korei. Jejich poslední majsterštyk kia soul s šestnáctkou dieselem od výroby naladěný na 108 kw ukázal při homologačních zkouškách 128kw výkonu .......Žadný filtr pevných částic, žádnné biturbo.....
Kdyby mercedes nepřišel se svým 250 cdi, tak jsem myslel, že chcípl pes.
I když se vw se svým railem bude cachat hoodně hlasitě,tak žádný sukces to nebude.V dnešní době šetření si může auto na benzín koupit poeta, ten co málo jezdí a nebo fanda.
stejně mám pocit, že nás ti řýžožrouti brzo převálcujou a budou se u toho klanět.


Nahoru
    
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], Modest


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011