Fórum U Pramene

 Portál: www.upramene.cz   E-mail: rival@upramene.cz

Bleší trh U Pramene
Novinka: MMS2 Maxi  Bleší trh U Pramene
     
 
Právě je pon 18 čer 2018 13:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: v-gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 12:58 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: ned 02 led 2011 18:48
Příspěvky: 980
Karma: 11 
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 108
Ziskaná ocenění: 23
pepa1 píše:
skousel jsi to spřahnout s vačkou?


zkoušel , už mám verzi 4.00893, ale stále to nerobi co by mělo. Tak zas někdy večer přelepím magnety a upravím vačku :-)))))


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: V gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 15:51 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 28 lis 2005 2:25
Příspěvky: 1139
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 34
Ziskaná ocenění: 98
Koukám, huhu, že máš mašinku nastavenou na reverzní chod s krátkým magnetem, to zanemená, že stator vůči rotoru je v opozici. Zkoušel jsi taky delší magnet statoru otočený o 180 stupňů, aby magnety táhly? Ve Tvém případě by musel být dlouhý přes celou šířku rotoru, aby tah fungoval až k posledním magnetům. Jo, s v gatem si ještě užijeme, než to bude vyrábět kWh :lol:

Jeff


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: v-gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 16:24 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 29 zář 2011 16:23
Příspěvky: 12
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
jeffe chces tedy řict ze v tomhle videu je horni magnet nastaven tak aby rotor přitahoval?http://www.youtube.com/watch?v=bssBAb6EzM4


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: v gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 16:35 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 28 lis 2005 2:25
Příspěvky: 1139
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 34
Ziskaná ocenění: 98
Právě naopak, v tomhle videu se stator a rotor odpuzují, jsou v opozici.

Jeff


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: v-gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 16:54 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 29 zář 2011 16:23
Příspěvky: 12
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
pokud by se rotor ke statoru přitahoval tak by se tocil naopak?(dosly magnety nemam si to nacem oveřit)dik


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: V gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 17:51 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 28 lis 2005 2:25
Příspěvky: 1139
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 34
Ziskaná ocenění: 98
Největší sranda na tom je, že by se točil stejně. Když použiješ opozici a krátký magnet, tak se odpuzuje od začátku gate, je tam nejsilnější souhlasné pole. Jak postupuje dál, pole postupně slábne, jak se rotorové magnety od sebe vzdalují. No a na konci gate mu zase brání souhlasné pole začátku gate, záleží na setrvačnosti, kterou získal, jestli ho překoná, nebo jestli dokáže statorový magnet oddálit, aby se mohlo vše opakovat.
U přitahování to funguje stejně, ale magnetická pole jsou nesouhlasná, tudíž se přitahují. Princip obrácený, výsledný efekt stejný.

Jeff


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Re: V gate
PříspěvekNapsal: stř 19 říj 2011 17:59 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: ned 02 led 2011 18:48
Příspěvky: 980
Karma: 11 
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 108
Ziskaná ocenění: 23
jeff píše:
Koukám, huhu, že máš mašinku nastavenou na reverzní chod s krátkým magnetem, to zanemená, že stator vůči rotoru je v opozici. Zkoušel jsi taky delší magnet statoru otočený o 180 stupňů, aby magnety táhly? Ve Tvém případě by musel být dlouhý přes celou šířku rotoru, aby tah fungoval až k posledním magnetům. Jo, s v gatem si ještě užijeme, než to bude vyrábět kWh :lol:

Jeff



No, já to takhle odrbal právě proto , že za jedno tak dlouhý magnet nemám a za druhé když jsem ho složil z tech malých koleček magnetů , tak to nefungovalo.

teď spíše experimentuju s úhlem pod kterým se ty dvě řady magnetů rozcházejí a hledám nejvýhodnější pozici....


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Re: V-gate
PříspěvekNapsal: ned 27 lis 2011 21:05 
Offline
Nový člen

Registrace: čtv 29 zář 2011 16:23
Příspěvky: 12
Karma:
Pohlaví: Neurčeno
Darovaná ocenění: 0
Ziskaná ocenění: 0
bohuzel jeffe nemuzu ti dat za pravdu,na souhlasne pole se toči naopak jako na nesouhlasne


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: V-gate
PříspěvekNapsal: pon 28 lis 2011 18:30 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 28 lis 2005 2:25
Příspěvky: 1139
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 34
Ziskaná ocenění: 98
pepa1 píše:
bohuzel jeffe nemuzu ti dat za pravdu,na souhlasne pole se toči naopak jako na nesouhlasne


No, Pepo za jisté okolnosti máš sice pravdu, ale nemá to praktický význam. Dosáhneš toho, když použiješ rotorový magnet delší, než je největší rozpětí magnetů na rotoru, tedy v-gatu, ale tah působí ani ne na polovinu délky v-gatu. Je to jenom jistá okolnost. Jinak platí, co už jsem tady napsal, že směr otáčení je stejný, jen délka magnetu je jiná, u opačných polarit je dlouhý cca do středů vzdálených magnetů na konci gatu a při souhlasných polaritách je magnrt dlouhý jen cca do středů nejbližších magnetů na začátku gatu.

Jeff


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Re: V-gate
PříspěvekNapsal: čtv 01 pro 2011 23:53 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: pon 28 lis 2005 2:25
Příspěvky: 1139
Karma:
Bydliště: Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 34
Ziskaná ocenění: 98
Nakonec mi to nedalo a musel jsem si to jít ještě ověřit. Je pravda, že krátký magnet může fungovat i s nesouhlasnými póly proti gatu a otáčení je tím pádem v protisměru, ale moment je o dost slabší.

Jeff


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: TOMI
PříspěvekNapsal: pon 19 bře 2012 7:24 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: ned 07 bře 2010 4:35
Příspěvky: 6292
Karma: 226 
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 2496
Ziskaná ocenění: 3274
Velice nezaslouženě opomijený systém dnes nazývaný V-gate, ačkoliv byl vynalezen když Bedini si ještě hrál v uhláku na horníka.
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... Motors:PM3

Je to v angličtině, ale simulace a schemata jsou velice výmluvná. Moc jsem to nestudoval. Toto už není originál, i když svým způsobem jde o podstatně vypracovanější znázorňování. Nevšiml jsem si, že by tato stránka uváděla, že originální feritový TOMI běhal po "muldách". Prakticky jde o V-Gate dlouho před Bedinim. Jde o sérii V-Gate. Každé V je nakloněné do kopce a jejich série vypadá v bočním řezu jak zuby pily. Jezdec (originálně válcový magnet mezi dvěma stejnými válcovými magnety do V, později značně vylepšený o více méně dominová ramena kdy Stewart ve skutečnosti řezal zuby do solidních feritů) se silou naláduje do prvního V. V vyžene jedec do kopce a v ústí, či kousek za ústím V padá gravitací do dalšího V. Série může být libovolně dlouhá a jezdec zrychluje skrz celou dráhu, dokud nevyletí na konci dráhy ven, pokud je dráha vodorovná. U tohoto systému není na konci dráhy žádná brzdná síla, která by jezdec zpomalila, nemluvě o zastavení.

Stewart Harris je pravděpodobně po smrti, Před patnácti letz mu bylo k 80ti a jeho webová stránka je k nenalezení, i když bych ji asi byl schopen vyšťourat na Wayback Machine. Se Stewartem jsem si svého času i dost pokorespondoval a mám vše uloženo. Jeho systém pracuje bez problému, což mám osobně ověřeno jednak na magnetickém komínu uveřejněném na tomto vlákně a mám to ověřeno praktickými zkouškami funkčního TOMI. Dále mám také prakticky ověřeno, že železný most na počátku TOMI V velice potlačuje ládovací sílu, ale nemá rozpoznatelný vliv na zrychlení skrz V, což se dá velice dobře odhadnout tím, jak daleko V vyplivne jezdce. Stewart mi také svého času privátně sdělil, že se mu podařilo TOMI zacyklovat v zubaté "veverčí" kleci. Jak, to se mi nepřiznal. Toto jsem nezkoušel a nemohu potvrdit, i když nemám pochyby, že mi Stewart nelhal.

Schémata na přiložené stránce zacyklovat nepůjdou bez přerušení kruhové dráhy ať už dostatečnou mezerou přerušení, nebo železným(i) přemostěním(i). V tom případě už ani nemusí záviset na gravitaci. Přemostění budou citlivá na správné množství železa a na geometrických parametrech systému.

S laskavým pozdravem, Slávek.

_________________
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: V-gate
PříspěvekNapsal: pon 19 bře 2012 8:07 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: ned 07 bře 2010 4:35
Příspěvky: 6292
Karma: 226 
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 2496
Ziskaná ocenění: 3274
Viz výše, viewtopic.php?f=44&t=1551&p=93703#p93703 mám připominku k Akordově argumentaci v tomto vlákně. Akord sice argumentuje vehementně na straně skeptiků co se týče Smotu. Nicméně si nejspíše byl vědom, že k celkem minimálním valivým ztrátám Smotu je třeba přiřadit Lenzův efekt, působící na ocelovou kouli během celé její akcelerace a který ji po celou dobu akcelerace brzdí. Ponechal jsem zde jeho argumentaci hlavně proto, abych na tuto její slabinu mohl poukázat. Bylo by na místě postavit Smot, kde není akcelerováno rotující železné těleso, ale nerotující železné těleso na vozíku s plastikovými kolečky.

S laskavým pozdravem, Slávek.

_________________
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.


Nahoru
 Profil   
 
 Předmět příspěvku: Re: Magnetické Lineární Zrychlovače
PříspěvekNapsal: pon 19 bře 2012 9:39 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: ned 02 led 2011 18:48
Příspěvky: 980
Karma: 11 
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 108
Ziskaná ocenění: 23
já jsem v tom směru dělal nějaké pokusy a vyšlo mi, že lepší než nerotující železo a nerotující magnet je rotující koule

od pokusu s bizmutovou koulí jsem upustil, protože se neodpuzuje jak jsem si myslel a teorii jsem nastudoval až po koupi materiálu.

mám na tu rotaci svou teorii - spíže filozofickou než fyzikální a ta se týká právě natáčení materiálu, potažmo domén.

_________________
Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.


Nahoru
 Profil  ICQ 
 
 Předmět příspěvku: Re: Magnetické Lineární Zrychlovače
PříspěvekNapsal: pon 19 bře 2012 9:54 
Offline
Zasloužilý člen
Uživatelský avatar

Registrace: ned 07 bře 2010 4:35
Příspěvky: 6292
Karma: 226 
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Pohlaví: Muž
Darovaná ocenění: 2496
Ziskaná ocenění: 3274
huhu píše:
já jsem v tom směru dělal nějaké pokusy a vyšlo mi,


Hmm, OK.
Jinak s tím Lenzem mně napadlo, jestli on ten fenomén není někdy naopak k užitku. Při tom třídění shlédnu dost Utubes a na jedné jsem si všiml, že chlap má ve dvou velice sprostě ubastlených prstencích nejspíše k neodymům přibalené podložky. Celý to měl v igelitu a nebylo to moc jasně vidět. Hned mi ale skočila do hlavy všechna ta víčková točítka. Budu si muset popřemýšlet. Zatím jen tak, že magnetické pole řekněme neodymu přilepeného na kusu železa, nebo hliníku, to je putna, asi bude ovlivňovat plochu rotace, tedy orientaci vířivých v kovu, na kterém je přilepen. To potom asi může mít i vliv na to, jak ty vířivé reagují na přiložený další magnet. To už by totiž byl princip jakýchsi homopolárů uvnitř kovu. Musím si to nějak v makovičce namalovat. Ahoj, Slávek.

_________________
Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.


Nahoru
 Profil   
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Registrovaní uživatelé: Google [Bot], Majestic-12 [Bot]


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Portal: Stargate Portal 3.2.0 © 2005 - 2010 Michael O'Toole


Český překlad – phpBB.cz
Copyright Rival a spol. 2005 - 2011