Přestavba motoru Š120 na stirling

Moderátor: JiMi

Odpovědět
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

JiMi

Příspěvek od la »

Zdravím.Mohu jen s Petrem 111 souhlasit a dál držím ti palce . :good: la.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Dnes jsem dokompletoval

Příspěvek od JiMi »

páječku na PB, dokoupením ventilu na 2kg flašku.
Představte si, se svým ukecaným přístupem, jsem k nákupu dostal flanděru loňského bílého, sice je to nějaká směska MulerThur+něco, ale snaha se musí ocenit. Byli tam borci, co měli fakturu jak šálu a nedostali nic. Já jsem měl na bločku necelý 400, nechal jsem boříka povídat a celkem fakt jsem si ten výklad užíval, a buch, lahvinka je doma.
Samozřejmě že jsem se trefil do nějaké akce, ale i tak, to potěší.

No, ještě jsem byl samozřejmě ve sklepě, udělal jsem pár děr do vany, naohýbal nějaké trubičky, samozřejmě vše bude zdokumentováno. Až budu mít čistý ruky a kousek času navíc.

Určitě to znáte, ale ten orgasmus, co člověk zažívá, když se věci daří a bazmeky do sebe zapadají.... jasný, sex je sex, ale teď mluvím o takové té dílenské euforii.
Slovy klasika, VYDĚRŽÁJ PIJANIÉR.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Materiál na izolaci výměníků

Příspěvek od JiMi »

Jelikož to určitě bude trvat déle, chtěl bych se poradit:
Z čeho byste dělali odizolování výměníků, kdybyste to dělali vy ?

Předpokládám, že je jen pár podmínek:
- tepelná odolnost, maximálně do 200°, první verze by možná stačila do 120°
- co nejmenší tepelná roztažnost
- alespoň základní konstrukční pevnost, hodně toho můžou udržet výměníky samotné

Mě napadají akorát běžné plasty (silon, teflon, plexi)
a pak nějaké kombinované materiály (pertinax, textit).

Nebo možná konstrukce téměř z čehokoliv (třeba ten textit) a jen izolační teflonové pásky.

K čemu byste se klonili vy ?
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Materiál na izolaci výměníků

Příspěvek od Ilem »

JiMi píše: Z čeho byste dělali odizolování výměníků, kdybyste to dělali vy ?

Předpokládám, že je jen pár podmínek:
- tepelná odolnost, maximálně do 200°, první verze by možná stačila do 120°
- co nejmenší tepelná roztažnost
- alespoň základní konstrukční pevnost, hodně toho můžou udržet výměníky samotné

Mě napadají akorát běžné plasty (silon, teflon, plexi)
a pak nějaké kombinované materiály (pertinax, textit).
Tady máš tepelné vodivosti některých materiálů.:
http://www.tzb-info.cz/t.py?t=16&i=58&h=38&obor=1
Z použitelných materiálů je na tom nejlíp asi guma - 0,16. O moc horší není pertinax - 0,22, silon - 0,26, nebo fíbr - 0,3 (ten mám z tabulek).
Novodur má sice 0,17 a plexisklo 0,19, ale ty bych radši nepoužíval, protože se ve vroucí vodě dají krásně tvarovat. Ještě by se dal použít azbest - 0,12 ale vzhledem ke zdravotním rizikům bych tu trochu ztrát oželel.


"Dum spiro spero"
Ciceron
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Pro JiMi a Petra

Příspěvek od 1220 »

Izolace něčím běžným, třeba rotaflex ale do alobalu.Neběžný by mohl být pokus s napěněním epoxidu. Velmi dobře izoluje několik vstev nerez plechu se vzduchovými mezerami. Jako první nástřel by asi stačila vlnitá lepenka na krabice taky v několika vrstvách.
Viděl jsem jak traktorista příslušného dílu nemaje, hbitě přivařil zadní kolo od traktoru na drážkovaný hřídel. V tu chvíli to drželo, to je pravda.
Co bylo potom nevím .......
K.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Otázka

Příspěvek od Ilem »

Tady vidíš JiMi, jak je potřeba přesně specifikovat otázku. Já jsem odpovídal na izolaci mezi výměníky a Karel na izolaci kolem výměníků.


"Dum spiro spero"
Ciceron
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Zkouší nás

Příspěvek od 1220 »

A teď udělá doufám dobře izolaci tam i tam :idea: ;)
K.


JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Materiál na izolaci výměníků

Příspěvek od JiMi »

Ilem píše:Tady vidíš JiMi, jak je potřeba přesně specifikovat otázku. Já jsem odpovídal na izolaci mezi výměníky a Karel na izolaci kolem výměníků.
Myslím, že Ilem mě pochopil víc. Abych to specifikoval o něco víc konkrétně, tak na náčrtu jsem naznačil, jak bych si to asi představoval pro jednu sekci. V mém případě to budou čtyři sekce vedle sebe. Takže ten materiál bude muset být trošku pevný. Samozřejmě, po sešroubování s výměníky se tomu uleví, navíc je budu moct nějak aretovat zvenku, ale i tak, žádný PE nebo PVC.

Tu izolaci bude tvořit ta středová konstrukce, které ponese uprostřed zavěšený hřebenáč přehaněče a ze stran se k tomu mechanicky připevní ty "skořepiny" výměníků.

Mě zatím taky vychází pertinax jako žhavý kandidát.

Takže jako rozcvička jste zareagovali dobře.
JiMi
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Přestavba motoru Š120 na stirling
xzzzx
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
Bydliště: Valtice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

uvaha

Příspěvek od xzzzx »

Ja bychto neresil tak slozite. Pouzil bych zelezny profil a izoloval bych pouze kontaktni plochy nejakym izolacnim paskem ci izolacnim tmelem.
Zdenek
dodatek: samozrejme je nutne izolovat vnitrek ramu.
dodatek2: nebo venek? Co kdyz tam ten dil vubec nebude a vystredis to bocnicema vymeniku?
dodatek3: ten prehanec. :oops:
Promnte rulanda je rulanda. :lol:


Svět zboř! Já budu stát.
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: uvaha

Příspěvek od JiMi »

xzzzx píše:Ja bychto neresil tak slozite. Pouzil bych zelezny profil a izoloval bych pouze kontaktni plochy nejakym izolacnim paskem ci izolacnim tmelem.
Správně, taky dobrej názor. Normálně to nakreslit, nechat udělat zámečníkovi (můj dvorní zámečník je hóóóódně šikovný) a na kontaktní místa nalepit třeba teflonové pásky.
Normálně to klidně prošroubovat (stáhnout obě strany výměníků) přes nějakou izolovanou dírku,
ty jo, skoro to už vidím.

Z těch plastů bych to musel složitě lepit a kdovíjak opracovávat...
No asi mám favorita.

Ď.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: uvaha

Příspěvek od JiMi »

xzzzx píše:Promnte rulanda je rulanda. :lol:
Až teď jsem si toho všiml. To je víno ??
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
xzzzx
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
Bydliště: Valtice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: uvaha

Příspěvek od xzzzx »

JiMi píše:
xzzzx píše:Promnte rulanda je rulanda. :lol:
Až teď jsem si toho všiml. To je víno ??
JiMi
Ja ze si z moravy inac bych to prelozil do cestiny.
;)
dodatek7: A pro ostatni. kdyby ste vic chlastali ... mozna bych aaaaj nejakuuuu botuu dostal!


Svět zboř! Já budu stát.
Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: uvaha

Příspěvek od Ilem »

JiMi píše:
xzzzx píše:Normálně to nakreslit, nechat udělat zámečníkovi (můj dvorní zámečník je hóóóódně šikovný) a na kontaktní místa nalepit třeba teflonové pásky.
Normálně to klidně prošroubovat (stáhnout obě strany výměníků) přes nějakou izolovanou dírku,
ty jo, skoro to už vidím.

Z těch plastů bych to musel složitě lepit a kdovíjak opracovávat...
No asi mám favorita.

Ď.
JiMi
Nezapomeň, že u tepelné izolace není důležitý jen izolační materiál, ale i jeho tloušťka. Pokud tvůj dvorní zámečník má nějakou frézu, udělá ti ten prostřední díl klidně i ze silonu, nebo z pertinaxu. Zeptej se ho. S tím prošroubováním taky opatrně. I šrouby můžou dělat tepelný most. Takže je nutné, aby na nich byla izolační trubička a pod hlavou a matkou izolační podložky.


"Dum spiro spero"
Ciceron
JiMi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 436
Registrován: stř 05 pro 2007 16:17
Bydliště: ta jižní morava

Re: uvaha

Příspěvek od JiMi »

Ilem píše:Nezapomeň, že u tepelné izolace není důležitý jen izolační materiál, ale i jeho tloušťka. Pokud tvůj dvorní zámečník má nějakou frézu, udělá ti ten prostřední díl klidně i ze silonu, nebo z pertinaxu. Zeptej se ho. S tím prošroubováním taky opatrně. I šrouby můžou dělat tepelný most. Takže je nutné, aby na nich byla izolační trubička a pod hlavou a matkou izolační podložky.
Mosty jsou mi jasný, to jsem myslel tou zaizolovanou dírkou.
Ale když si spočtu směnnou plochu na těch hřebenáčích, tak snad těch pár izolovaných šroubů nebude takový hřích.
Můj dvorní zámečník je echt zámečních a fakt jen železo. Dokonce ani měď a hliník nedělá. Proto se do těch červených kovů musím pouštět sám. Ale taky dobře, aspoň se na starý kolena něčemu přiučím.

Prozatím dík všem zůčastněným.
JiMi


Přestavba motoru Š120 na stirling
xzzzx
Zasloužilý člen
Příspěvky: 285
Registrován: stř 14 bře 2007 10:52
Bydliště: Valtice
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

pro ilema i jimika

Příspěvek od xzzzx »

Drzim v ruce pertynax a co se tice jeho izol vlastnosti tak stoji za velky ....
zkusit zahrat a poznate.
pouzil bych drazky jak rika jimik a vyfrezovat treba dve. pouzit treba provazek, ktery se dava do krbu na diletaci skla. cim je provazek slabsi tim lepsi. mezi provazky se da pouzit pridavny izol material. cim bude kontaktni vrstva mensi tim lepe e e.
Dnes jsem mel v rozpoctu pouze 50 minut ta si musim jit plnit manzelske pov.... tak ze na sexualni hratky v garazi mi nezbude cas.
Ileme dostal sem te. ((((o:
Na zakla uspory. rival. prostor. sem se rozhod z. budu co nej. setr. k jeho mistu na serv. a zaved. for. men. zkrat. na veb.
Dobr. n.


Svět zboř! Já budu stát.
Odpovědět

Zpět na „Přestavba motoru Š120 na stirling“