Úvaha o hybridu

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Úvaha o hybridu

Příspěvek od Palo »

Asi si z nás dělají srandu aneb Úvaha o hybridu
Napadlo mě, že auto je docela příliž složité na ovládání, celé je těžké, když jsem si uvědomil něco, co by způsobilo komletní odlehčení automobilu, zjednodušení ovládání (pedály pouze brzda a plyn) a zároveň by z automobilu mohla být čtyřkolka...

Jde o úvahu využít spalovacího motoru pouze jako zdroje elektrické energie pro živení elektromotorů, které by byly umístěné v každém kole automobilu.

Tímto by odpadla převodovka, diferenciál a další, zároveň by se zjednodušilo ovládání, jelikož by odpadla spojka, navíc by motor mohl neustále šlapat v otáčkách, které mu více vyhovují...

Navíc ještě by mohl být spalovací motor díky tomu menší pro stejný výkon, ale zas na druhou strany bychom museli mít velký alternátor...

Myslím, že by i spotřeba byla o něco málo nižší.

Co myslíte?


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Návštěvník

kdo si dělá srandu? :o)

Příspěvek od Návštěvník »

další Jára Cimrman. Hele nic ve zlém, ale objevil jsi dávno objevené. Někde se tu povaluje příspěvek o LCE a je tam docela pěkný popis lineární koncepce hybridního vozidla, což dost odpovídá tvému popisu. Tak si to přečti. Tuším, že je to ze 7. srpna a v sekci geopatogenní zóny. Možná se pletu.


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: kdo si dělá srandu? :o)

Příspěvek od Palo »

No já myslím, že 99 procent aktivity na tomto fóru již někdo vymyslel a testoval. Akorád, že mu ucpali... ...každopádně se mrknu ohledně toho LCE :)


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
cimrman

hybrid

Příspěvek od cimrman »

aco třebas použít spalovací motor jen jako vyvýječ tlaku hydro nebo pneu a hnát to přímo na kola měničem či lopatkovou turbínkou ... odpadne ztráta z přeměny pohybu ne proud a naopak a ten pneu lze i do jisté míry skladovat (tlaková nádoby)

v japonsku dělaly motorku, jednomístnou na stlačený vzduch, náhon turbínkou z parního stroje, akorát tlak nevyvýjela schořelá biomasa ale kompresor, dojezd 12 km, max rychlost 18km/h, možnost naplnit nádobku pumpičkou, k silnici naseket kompresory jako u benzínky po 10 km a můžeme trandit do aleluja ...


Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: kdo si dělá srandu? :o)

Příspěvek od Dr Meduza »

tak vono se to uz bezne pouziva
treba lokomotivy, dost stavebnich stroju a podobny veci
u normalniho osobniho auta se ti todle nikdy nevyplati, je to silene drahy
bezna manualni prevodovka se spojkou ma vyrobni naklady ve stovkach korun, ale alternator s menicema a elektromotorama ma naklady v desitkach ticis, pokud to chces pro rozumnej vykon


Obrázek
Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: kdo si dělá srandu? :o)

Příspěvek od Palo »

Právě - používá se to u diesellokomotiv, ale hlavně u stavebních strojů. Jeden z takových strojů je obrovský náklaďák, když napíšu KAMAZ v lomech, tak Vás to asi trkne - co myslím. Ten stroj uveze desítky tun, pro porovnání je to asi tolik, co by uvezlo 20 AVIÍ, přičemž těch 20 AVIÍ by spotřebovalo na stejnou vzdálenost převozu stejného materiálu celkem 320 litrů nafty, ale tento stroj to zvládne za 8 litrů! Jediný fakt je v tom, že AVIE jezdí 90 km/h (s omezovačem) a ten KAMAZ jen cca 40 km/h.


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Marek

Příspěvek od Marek »

Tak hybridní auta neni problém si koupit, Honda Civic, Toyota Prius, Lexus
a pomalu budou přibývat další auta.
Spalovat nějaké palivo a pohánět spálenými plyny kola auta přes nějakou turbínu je sice možné ale o rozumné účinosti vyšší než 5-10% bych pochyboval.
Je zde problém se ztrátou tepla od místa spálení do místa využití a turbína s tak malím výkonem řádově kW má sama o sobě mizernou účinnost (nemluvě o její složitosti, nároky na materiál a potřeby reduktoru který by snížil otáčky) no ani se mi nad tím dál nechce přemýšlet.

Myslím že neni třeba se zamýšlet nad pohonem auta dokud neni dostatečně levný zdroj energie. Až tento zdroj bude pak teprve přemýšlejte nad jeho využitím.
Proto fandím těm co se snaží z vody "vydolovat" vodík efektivním způsobem. Až se to podaří další využití vodíku bude hračka.
Takže tvořivým způsobem vpřed. Marek


Marek

Příspěvek od Marek »

Jo ještě něco, stlačený vzduch nebo jiné médium je nejdražší zdroj energie co se používá.


cimrman

lokomotivy

Příspěvek od cimrman »

parní lokomotivy na stlačenný plyn mi nepřišly nechutně nákladný na provoz, neměly turbínu s kdovíjak vysokýmy otáčkamy a jezdily slušně, určitě dostačující rychlostí pro města kolem 40 km/h - 50 km/h


Uživatelský avatar
Dr Meduza
Stálý člen
Příspěvky: 63
Registrován: pon 01 kvě 2006 17:30
Bydliště: Jirkov :-)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dr Meduza »

tak vono parnim strojem s pouzitim lepsich materialu se da dosahnou vetsi ucinnost, nez maj bezne pouzivany benzinovy motory


Obrázek
Marek

Příspěvek od Marek »

Tak tu parní lokomotivu na stlačený vzduch nechápu. Buď je na páru nabo na stlačený vzduch. U stlačeného vzduchu je problém že jej musíte stlačit (a to má určitou účinnost) a pak využít a to má zase nějakou účinnost sice při použití turbíny lepší ale taky nijak zázračnou. To znamená mizerná účinnost stlačení x účinnost využití = nic moc.

A když jsme u těch spalovací, parních a jiných motorů, rád bych připoměl že max účinnost tepelného motoru je asi 55% za použití ideálního plynu a předpokladu že jsou všechny děje vratné. Mluví se o tzv. Carnotovu cyklu (nebo chcete-li motoru)
je to cyklus při kterém se převádí teplo na práci s nejvyšší možnou účinností a to je právě 55%.
Tedy nikdy nemůžete mít tepelný motor(např. parní, vznětový, zážehový, prostě všechny kde se převádí teplo na práci), který bude mít účinnost alespoň blížící se tomuto číslu.
Termodynamika je hold neúprosná.

Marek

to co jsem napsal najdete v každé učebnici fyziky pro VŠ


Marek

Úvaha o hybridu

Příspěvek od Marek »

vlákno čisté - poo.
Padre píše:Jak tak sleduji vzrůst cen benzínu a ropy tak je docela možné že se do éry páry ještě znovu vrátíme. :shock:
No každopádně i éra ropy a plynu bude za chvíli určitě za náma. No snat se to s tém vodíkem rozhýbe :D


Uživatelský avatar
Karel IV
Starší člen
Příspěvky: 145
Registrován: ned 21 led 2007 11:38
Bydliště: Hupikov
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od Karel IV »

Navíc ještě by mohl být spalovací motor díky tomu menší pro stejný výkon, ale zas na druhou strany bychom museli mít velký alternátor...
Něco mi to připomíná: Jednou ke mně přišel kamarád s otázkou, zda nemám nějaký elektromotor. Zeptal jsem se jak má být velý a on mi řekl že "asi 2kW. Kluk má v lakovně kompresor a ten má mtor 7,5kW a seřere strašnýho proudu. Tak bysme tam dali slabší, aby to tolik nežralo"
To bylo něco pro mne. Hnedjsem mu navrhl, že by se vyplatilo z autobusu vyhodit ten turbodiesel a dát tam motor z Babety. Ten žere jenom litr a půl.


Ohne Bier geht´s nicht
Uživatelský avatar
jeff
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1140
Registrován: pon 28 lis 2005 1:25
Bydliště: Praha
Dal: 33 poděkování
Dostal: 95 poděkování
Kontaktovat uživatele:

spotřeba

Příspěvek od jeff »

To víš Karle, to je jako s tím sedlákem, kterému vadilo, že toho jeho kůň moc sežere, tak ho postupně odnaučoval žrát. No a když už to skoro uměl a sedlák ny to byl patřičně pyšný, kůň mu chcípnul.

Jeff


Mlha

Re: lokomotivy

Příspěvek od Mlha »

cimrman píše:parní lokomotivy na stlačenný plyn mi nepřišly nechutně nákladný na provoz, neměly turbínu s kdovíjak vysokýmy otáčkamy a jezdily slušně, určitě dostačující rychlostí pro města kolem 40 km/h - 50 km/h
Mám takový pocit, že loko na stlačený vzduch byly vyráběny pro provoz v nebezpečném prostředí (chemičky...), ne kvůli nějakým úsporám paliva, či kdovíjakému super tech. řešení.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“