Plasma CAR

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Výbojkový startér ... & plasma

Příspěvek od A(&F) »

lajos píše:Existuje startér na výbojky 250-400W, dává nepřetržitou serii úzkých impulzů asi 1200V, má tři vývody (novější jsou dvouvývodové).

to Lajos ... můžeš sem dát "tip", cože to bylo za "typ" ??? ... teda, než jsi ho "typicky kuchnul" :wink: ... thx ... A.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Příspěvek od lajos »

Nezlob se momentálně nemůžu se v tom hrabat. Příjdeš na to podobně jako já -hledač Inet-slovo zapalovač(startér) výbojek.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Příspěvek od lajos »

Řada TRZ 10,11,12,13


Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

VN-PUF-PUF s "trojitým" jiskřištěm ...

Příspěvek od A(&F) »

... tento návrh je "defuckto" pouze modifikací původního zapojení se dvěma transformátory ... nová myšlenka je pouze "použití trojitého jiskřiště" ... s kaskádovým násobičem typu Villard (tedy bez použití transformátorů) ...

POZOR ... zatím nevyzkoušeno ... a taky na vysoké napětí ...

... určeno především pro stacionární použití (je to umístěno v této části fora, neb kategorie "PLASMA HOUSE" nebyla ještě založena :wink: )

"výkonová" část (značeno zeleně): použity kondenzátory s vyšší kapacitou a výkonové diody ...

iniciační "zapalovací" část (značena červeně): std. součástky = "měkký" VN zdroj je zapojen "do série" s "nízkonapěťovou částí" ...

... vysvětlení principu "trojitého" jiskřiště bude doplněno později (pro ty, co nejsou "elektro", popř. to "nepochňápli" z přílohy) ... omlouvám se, ale teď fakt nestíhám ... A(&F)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


ElabsVracov
Stálý člen
Příspěvky: 57
Registrován: pát 30 pro 2005 13:42
Dostal: 2 poděkování

trojité jiskřiště

Příspěvek od ElabsVracov »

Kamaráde to ses teda seknul, koukal jsi vůbec na ten obrázek? Máš to zapojený tak, že přez žárovku a kondík klasickým násobičem nabíjíš kondíky a ty po zapálení jiskry vybiješ do jiskřiště. Jenže ty kondíky ve výkonové části jak pravíš jsou tři sériově, tudíž proud bude třetinový. A aby toho nebylo málo tak v tomto zapojení to nebude mít po jiskře ani volt. Musíš prohodit přívod násobiče tak, aby výkon sítě šel přez diody a kondík byl vůči nule tak, aby obal byl na jednom pólu sítě a přes diody přímo druhý pól. Takto to ani neškytne, bude to jen hezky prskat jiskřičky :)


Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Re: trojité jiskřiště

Příspěvek od A(&F) »

ElabsVracov píše:... ty kondíky ve výkonové části jak pravíš jsou tři sériově, tudíž proud bude třetinový...
Dík za připomínky, ale s tím třetinovým proudem jsi to nemyslel "váženě", že ne ??? ... :wink: ... A(&F)

PeS: ... přečti si, prosím, ještě jednou, co jsem vlastně napsal ... a v případě, že máš pravdu ... tak se ti veřejně omluvím "před nastoupeným kolektivem" ...


conny
Starší člen
Příspěvky: 126
Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
Bydliště: Zlin
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

trochu plasmy od kolegu ze zapadu...

Příspěvek od conny »

objevy a vysvetleni v priloze...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech.. :)
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Článek....

Příspěvek od Mim »

Posílám článek z webu o škodovkách. Také docela zajímavé:

Akumulátorové zapalování ze svého principu dodává v nízkých otáčkách dostatek energie, se zvyšujícími se otáčkami energie klesá. Magnetové zapalování má zcela opačné chování, malá energie v nízkých otáčkách narůstá ze zvyšováním otáček. Kapacitní zapalování má v celém použitelném rozsahu energii konstantní, oproti induktivním typů má výrazně strmější nárůst napětí na svíčce (asi 60x) při zhruba čtvrtinové i kratší době výboje. Protože kondenzátor se nabíjí na napětí mezi 300-500 V, které se pomocí tyristoru připojí na primární vinutí cívky, zapalovací cívka slouží pouze jako transformátor. Toto zapalování je pro vysokou strmost napětí vhodné pro motory, kde dochází k častému znečišťování svíček. Strmost čela způsobí výboj dříve, než se stačí po nižších odporech znečištěného povrchu svíčky vybít. Je vhodné pro motory s bohatší směsí, kde dojde i za krátký čas výboje k zapálení. Zapalování piezoelektrické je vlastně kapacitní beztransformátorové zapalování pracující na principu prudkého stlačení piezoelektrického materiálu na bázi zirkonátů a titanátů olova silou okolo 5600 N, kdy se dosahuje napětí až 19 kV při kapacitě 90 pF. Jeho silnou stránkou je rychlost vzrůstu napětí až 50x vyšší než u zapalování tyristorového, slabinou přesnost zážehu a selhávání při rychlých dynamických změnách. Používalo se v malém rozsahu jen u stabilních jednoválcových nebo dvouválcových motorů. Vysokofrekvenční zapalování se od všech odlišuje tím, že se před zážehem energie nikde neakumuluje, vf generátor se připojí po dobu asi 350 µs na primární vinutí transformátoru s velkým převodem a na sekundáru se objeví vf napětí nějakých 20 kV. Energie jiskry je konstantní a výrazně větší než u ostatních soustav s možností regulace a počet zapalovacích impulzů převyšuje 5 000/s (potřeba zatím nepřekročila 1 000 imp./s, většinou se u víceválců používají systémy rozdělené na několik částí, vysvětlím níže). Problémem je pravděpodobně vf rušení, vn kabely působí jako anténa, celá soustava musí být důkladně elektromagneticky odstíněna. Jinak zkušenost s tímto vlastnoručně vyrobeným zapalováním někdy z r. 1985, kdy bylo připojeno na Jawu 350 a po nalití nafty (!) do nádrže se nastartovalo a odjelo. Motocykl se sice choval jako roztomilá dýmovnice, výkon žádná sláva, ale jelo to a neškubalo. Rezerva energie byla doslova gigantická. Protože tehdy nebyly k dispozici vhodné zalévací hmoty, zapalovací transformátor nám různě po povrchu sršel (kapánek jsme to přehnali a trafo jsme navrhli na 100 kV) a tak celý vývoj rychle skončil. Nějaký Slovák se s něčím podobným někdy okolo r. 1983-4 také celkem s úspěchem zabýval, dokonce nějaká škodovka byla i s tímto zapalováním uvedena v Televizních novinách. Motor spouštěl a jezdil "zásadně bez použití sytiče" (někdy bych to chtěl vyzkoušet v praxi, jestli se s tím dá vůbec nějak rozumně jet bez nebezpečí vyražení zubů o volant) a padl na ústa stejně jako my, nikdo o to z tehdejších mocipánů neprojevil zájem a pokud nemáte možnost pozdějšího uplatnění v praxi, pro jedno vozidlo se to nevyplatí dále vyvíjet. PAL sice "zapalování s trsem jisker" také krátce zkoušel jako jednu z možných variant pro tehdy vznikajícího Favorita, vývoj ani nebyl pořádně započat a rychle byl bez dalšího zdůvodnění ukončen. Tehdy nešlo ani tak o neschopnost vývoje, jako spíš o to, kde vzít potřebné součástky v patřičném množství, vše bylo státním plánem dopředu určeno a běda, jestli jsi chtěl něco za tvrdou měnu, to bylo jednání a ukecávání a přesvědčování na pětiletku (pokud jsi neměl strejdu na patřičném ministerstvu) a než jsi je ukecal, vývoj zastaral a svět nám dávno utekl. Takže se přešlo na klasiku, na ni nebyly zapotřebí žádné zvláštní investice, rozdělovače a zapalovací cívky PAL vždy uměl vyrobit (cívky dokonce na světové úrovni).


Však ono to půjde!!!
conny
Starší člen
Příspěvky: 126
Registrován: ned 25 čer 2006 20:20
Bydliště: Zlin
Dostal: 1 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Diky

Příspěvek od conny »

Vycerpavajici teorie s pruvodcem historii.. Fakt dik..

Ted uz jen doplnit o teoretickou cast s pojetim plasmatu z H2O z VF vyboje.. ?


Tak kdyz uz H2 je mezi nami,ted je to o urazech.. :)
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

pro Conny

Příspěvek od Mim »

Já jsem se tímhle tématem až tak nezabýval, jen mě upoutalo, že to tady už kdysi bylo, byť trochu jinak v historii. :lol: Víz zatím asi k tomuhle tématu nepřinesu. Snažím se dokončit to své. :idea:


Však ono to půjde!!!
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

trs jisker

Příspěvek od lajos »

Mé zkušenosti z pravěku(Dacie 82-83?)=v těch dávných temných dobách jsem si vyrobyl tyr. zap. s dlouhou jiskrou na octávií super 1300(škodovky čuměli na odpych).Pak jsem objevil (jak jinak) v mad. ročence Rádiotechnika doplnek ke klasickému tyr. zapalováníé se sérií impulzů(asi deseti), snahu zvýšit účinnost spalování - v době 1-1,5 milisekund vyrobit asi deset zapalovacích impulzů pro tyrystor. Kondenzátor 1M měl šanci se víckrát nabýt a vybýt do energie jiskry za jeden zapalovací pulz. Měl jsem to namont. na své Dacii a vyrazil jsem, než mi přestalo fung. zapalování. Proč? Ne každý vše domyslí. tyrystor potřeboval slušné chlazení a ne nějaký plíšek, jinak se přehřál a přestal fungovat, hlavně jsem tehdy čůral magi v kostkách nad logikou(osm log IO + plošnák samo doma robo)serií deseti pulzů pro řízení tyristoru (3A/600V). Ještě ted se Vám omlouvám, přestalo mě to bavit a jezdil jsem na zap. s dlouhou jiskrou, stejně výrazně poznatelný efekt byl u octávek s nízkootáčkovými motory.


Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Merlin »

lajos píše: Co mi není jasné: bude se muset vstřikovat(nasávat) horká pára popř. teplá voda? Dalo by se použít původní vstřikovací cesta u jednobodu?
Pára je blbost. Jukni sem. Levné a spolehlivé. Minimální spotřeba. A co je hlavní - řízením frq. oscilátoru je množství mlhy regulovatelné.

http://tinyurl.com/yj5uct


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

pro Gewo....

Příspěvek od Mim »

Zajímalo by mě, zda jste něco podobného zkoušeli s ultrazvukovým vyvíječem mlhy a jestli byly nějaké výsledky....Docela mě to upoutalo a teoreticky je to zajímavé....Je nějaká praxe? :?


Však ono to půjde!!!
Uživatelský avatar
Merlin
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1764
Registrován: sob 21 říj 2006 0:32
Bydliště: Severní Morava
Dostal: 54 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: pro Gewo....

Příspěvek od Merlin »

Ne. Užívám ale něco podobného v hořáku na spalování použitého rostlinného oleje. Tam je to ale komplikovanější, protože zpracovávané médium má přes 80°C.


The hardest part of being a teacher is not teaching what I know but knowing what not to teach.
-----------------------------------------------------
Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

Re: pro Gewo....

Příspěvek od A(&F) »

Mim píše:Zajímalo by mě, zda jste něco podobného zkoušeli s ultrazvukovým vyvíječem mlhy a jestli byly nějaké výsledky
... cca -5 let zpátky "Jákobův žebřík (dodatečně opraveno, původně jsem napsal: "johnsonův žebřík") se dvěma MOT ... plastová trubka + "vidle" + mlha z "US rozbíječe" (jeden z prvních) ... PUFALO to velmi hezky směrem nahoru ... bohužel MOT není stavěn na trvalé zatížení a jedno trafo velmi záhy vzalo za své ... když jsem kreslil to schéma o několik příspěvků výše (omlouvám se, pořád jsem se nedostal k realizaci), s láskou jsem na to "monstrum" vzpomímal ... a přitom jsem si říkal, že technika postoupila směrem dopředu (a ceny prozměnu dolu), že je možná ten správný čas podívat se po nějakým výkonějším "ultrasonicu" + a trafu pro "neony" ...

... mám to už nakreslené (pro stacionarní použití) ... řeší to spoustu technických záležitostí ... ale dokud to neodzkouším, zatím to sem dávat nebudu (abych si nevysloužil čestný titul "výzkumník - teoretik" ;) )... navíc 2xMOT za sebou je fakt vo hubu ... takže pokud by se o to někdo chtěl pokusit, přehnaná opatrnost je na místě ... A(&F)

Některé lidi má elektrický proud k smrti rád ... 8)


PeS: ... jinak letošní vedra jsem přežil pomocí z jednoho mých zvlhčovačů ... měl jsem ho postavený za sebou na zemi a mlhu jsem přiváděl pomocí šedé pěnové izolační trubky nad sebe do výšky cca půl metru nad hlavu (zátylek a záda) ... mlha se jemně "rozlplývala" (i "rozplívala") ve vzduchu a snášela se pomalinku na mne ... po kontaktu mlhy s mým porchem, se vlivem teploty tato odpařovala a zárověň mne ohlazovala (vůbec jsem nepociťoval vlhko a fungovalo to tak spolehlivě, až mi chvílemi byla zima, naštěstí se to dá regulovat) ... venku a okolo mne pařák +35°C ... já jsem si spokojeně "lebedil" u kompu (a řešil pracovní problémy s "chladnou chlavou" ... kdo byl ze zaměstnanců hodný, tak se mohl na chvíli posadit do "šéfofského křesla" :lol: ) ... jo a ukažte mi nějakou jinou "mobilní osobní klimatizaci", která má příkon 35W/hod a 5 litrů vody na den (při plném výkonu) ... :D ... a navíc za 800,- Kč ... :D :D :D ...

__________________

dodatečně doplněno: následující věta měla být napsána správně tahto ... po kontaktu mlhy s mým povrchem, se vlivem mé tělesné teploty tato odpařovala a zárověň mne ochlazovala ... bez těch "vypadlých" písmenek (a slov) měla trochu zavádějící smysl ... ;)
Naposledy upravil(a) A(&F) dne čtv 26 říj 2006 22:43, celkem upraveno 4 x.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“