Alternatívne pohony automobilov

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Uživatelský avatar
wolf234
Starší člen
Příspěvky: 158
Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
Bydliště: u pajkovačky
Dostal: 9 poděkování

h2so4

Příspěvek od wolf234 »

kyselinu sirovu by som do paliva asi nedaval - myslim že sa da štiepiť na vodik a siru v pantone reaktore geet . Najlahšie je zobrať stary pozinkovany plech a ponoriť ho do vedra z h2so4 vtedy sa vodik vyrobi na sto percent ked reakcia skonči treba priliať amoniak a reakcia znovu pokračuje až dovtey ked sa začnu tvoriť vo vedre kryštaly nejakeho hnojiva stači ich porozhadzovať po zahrade -čital som do už davno autor je alaska star dokonca popisoval aj vyrobu vodneho roztoku amoniaku doma.


filipek
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: stř 13 dub 2011 16:59

Re: h2so4

Příspěvek od filipek »

ups sorry :oops: kys. sírová.. :D omyl :oops:


Uživatelský avatar
filuta007
Stálý člen
Příspěvky: 48
Registrován: pon 14 dub 2008 7:37
Bydliště: Týn nad vltavou
Kontaktovat uživatele:

auto na kafe

Příspěvek od filuta007 »

http://auto.idnes.cz/poradne-kafe-nakop ... tomoto_vok

http://coffeecar.org/

velmi zajímavý projekt, předpokládám že je to něco jako zplyňování dřeva, jen s malou obměnou, pokud máte nějaké bližší informace a nebo schéma funkce určitě by to bylo fajn, není to sice nejmenší systém který se tu probírá, ale má jedno zásadní plus - jede ;-)


PLNÝ VÝKON DO MOTORŮ :-)
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov.

Příspěvek od poota »

Vlákno je vyčištěné, přeji příjemné čtení - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
E_man
Zasloužilý člen
Příspěvky: 342
Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
Dal: 139 poděkování
Dostal: 305 poděkování

A co spalovací motor jen se dvěma pohlivými částmi?

Příspěvek od E_man »

Dostala se mi na obrazovku animace tohohle motoru

Učarovala mne jeho jednoduchost a protože v oblasti spalovacích motorů jsem absolutní laik, pokouším se zavést poloodbornou až odbornou diskusi nad jeho funkčnosti i realizaci.
Tak
1. Mohl by být funkční?
2. Šel by funkčně realizovat o velikosti řekněme do 10ccm?

Móóóc by se mi libil s integrovaným alternátorem na jedné ose řekněme s výkonem alternátoru (dynama s permanentími magnety) okolo 300-500W pro pohon elektrokola a s ne příliš vysokými otáčkami kvůli spolehlivosti. Spotřeba by rozhodně nemusela být na prvním místě.

:idea: Příspěvek jsem přesunul, na samostatné vlákno to není - poo.


____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: A co spalovací motor jen se dvěma pohlivými částmi?

Příspěvek od poota »

Funkční by být mohl, je to prakticky klasický dvoutaktní motor s nahrazeným klikovým mechanizmem.
Slabinou téhle koncepce bude značné tření vačkové drážky a jejího čepu a také tření čepu pro převod rotace pístu na hřídel. Dalším problémem budou pístní kroužky a riziko konfliktu jejich konců s hranami přepouštěcího a výfukového kanálu.
Elegantně je řešené sací šoupátko, ale budou opět potíže s jeho mazáním.
Zcela pominuta je možnost ovládání časování přepouštěcího a výfukového kanálu šikmým či zvlněným okrajem rotujícího pístu.
Jinak zůstávají celkem všechny nevýhody dvoutaktních motorů související s plněním přes prostor pod pístem prostřednictvím přepouštěcího kanálu a také problémy s kvalitou vyplachování spalovacího prostoru. Částečným řešením by mohlo být nasávání pouze čistého vzduchu s případným mírným přeplňováním a vstřikování paliva do spalovacího prostoru okénkem přepouštěcího kanálu.
Pro skutečně efektivní využití dvoudobého pracovního cyklu by musel být motor řešený od základu jinak.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od huhu »



Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.
Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od poota »

Obdobný systém s rotujícím šoupátkoválcem a klasickou klikou

Uváděné motory jsou stavěné pro modeláře, kteří mají na motor dost pro nás nezvyklé požadavky - vrtule rovnou na hřídeli, chlazení vzduchem, co nejmenší čelní odpor atd.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
E_man
Zasloužilý člen
Příspěvky: 342
Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
Dal: 139 poděkování
Dostal: 305 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od E_man »

huhu píše:http://www.rcvengines.com/rcv120sp.htm

nevýhod má opravdu dost
Huhu dík za odkaz. Tak ten motor RCV120-SP vypadá fákt zajímavě. Nechat jej točit někde na spodní hranici výkonu tak okolo 300W by snad už stálo za přemýšlení jak jej odhlučnit a ještě lépe uchladit. Každopádně by si člověk mohl ušetřít spoustu bádání na poli spalovacích motorů.
Zatím vidím jeho hlavní nevýhodu v tom palivu - 10% Nitro / 15% Oil including max 6% Castor. Má někdo zkušenosti zda a jak to předělat na benzín či lih dostupné kdekoliv? A názor na to, aby vydržel alespoň takových 500 provozních hodin?


____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od huhu »

Předělat metylový motor na benzín znamená převrtat otvor na svíčku, osadit magnet na hřídel, čidlo na karter a zapojit elektronické zapalování ( popřípadě magneto - je spolehlivější, ale procesorové zapalko mění předstih s otáčkami a tím pádem má motor větší účinnost). Navíc magneto je těžší.

Výkon s benzinem trochu klesne, spotřeba výrazně, provozní teplota je vyžší. U obsahu 120cc už je předělávka smysluplná. U obsahů pod 50cc bych do toho nešel ( ale už jsem viděl přerobené 26cc ) Pokud budeš potřebovat praktickou radu, budu nadšený. Rád to uvidím běhat.

Úprava není složitá, dá se v garáži.

p.s. - dělal jsem i laděný výfuk podle výstupu z SW, svářel jsem Cočkem a brousil 0,5 plech. Je to prcačka, ale výsledek je 5procent výkonu proti krabičkovému výfuku, zvuk lepší. Vyplatí se.


Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.
E_man
Zasloužilý člen
Příspěvky: 342
Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
Dal: 139 poděkování
Dostal: 305 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od E_man »

huhu píše:Předělat metylový motor na benzín znamená převrtat otvor na svíčku, osadit magnet na hřídel, čidlo na karter a zapojit elektronické zapalování
Zajímavé ! Našel jsem malinké svíčky http://sparkplugs.morrisonandmarvin.com/14-32.php
Nevím ale jak a podle čeho je vybírat.
Jako elektronik a procesorář by mi elektronika nedělala žádný problém.
Ale teď koukám, že kvůli tomu rotujícímu válci tam asi svíčka vůbec nepůjde dát !!!!
huhu píše:Výkon s benzinem trochu klesne, spotřeba výrazně, provozní teplota je vyšší. U obsahu 120cc už je předělávka smysluplná. U obsahů pod 50cc bych do toho nešel ( ale už jsem viděl přerobené 26cc ) Pokud budeš potřebovat praktickou radu, budu nadšený. Rád to uvidím běhat.
Ta spotřeba není to nejdůležitější, ale když klesne výkon, jde to logicky do teploty. Uvažoval jsem, jestli by nestálo za to vymýšlet, jak to chladit vodou. Při té velikosti by ten chladič nemusel být moc velký. Nevím ale, jestli jde vodní chlazení použit na motor, který je původně dělaný na chlazení vzduchem. Obětovat 10-20watů na cirkulační čerpadlo chladící kapaliny by snad tak moc nevadilo.
huhu píše:p.s. - dělal jsem i laděný výfuk podle výstupu z SW, svářel jsem Cočkem a brousil 0,5 plech. Je to prcačka, ale výsledek je 5procent výkonu proti krabičkovému výfuku, zvuk lepší. Vyplatí se.
Tak, a výfuk je další kapitola sama pro sebe. To se pro mne bez znalosti člověka znalého výfukové problematiky vůbec neobejde. Pro mne by bylo nejdůležitější kritérium tichost a asi snadnost čištění. Vůbec nevím jak moc se takový výfuk zanáší. V dnešní době snad kvalitní nerezový materiál není problém ale Know-how.....!!
Ono všechny tyhle úvahy, jsou zatím jen hypotetické, člověk sbírá názory a nápady nejdříve do "šuplíku". Ale snad jednou, pokud se nevysktne v těch názorech a nápadech balvan, tak se sesbíraji finanční síly a bouchne se do toho. A proč nad tím uvažuju? Rád jezdím na kole. Ale, když už vám není těch 50, tak v těch kopcích člověk potřebuje trochu zatlačít, zvláště, když učíte vnuky jezdit na kole a chtěli byste si s nimi ještě jednou někdy projet takovou Korsiku či Orlické...
Díky za názory.


____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
E_man
Zasloužilý člen
Příspěvky: 342
Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
Dal: 139 poděkování
Dostal: 305 poděkování

Re: A co spalovací motor jen se dvěma pohlivými částmi?

Příspěvek od E_man »

poota píše:.....Dalším problémem budou pístní kroužky a riziko konfliktu jejich konců s hranami přepouštěcího a výfukového kanálu.
Elegantně je řešené sací šoupátko, ale budou opět potíže s jeho mazáním.
To snad bylo u všech dvoutaktů ne?
Mazání by mělo být snad tím olejem ve směsi.

Ono, jako elektronikovi by se mi nejvíc líbilo toto: http://www.radio.cz/cz/rubrika/kaleidos ... vaci-motor snad jenom s jedním válcem bržděným na druhé straně magnetickým polem.
Ale to je na roky vývoje, které už si člověk asi nemůže dovolit.


____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
E_man
Zasloužilý člen
Příspěvky: 342
Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
Dal: 139 poděkování
Dostal: 305 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od E_man »

Tady jsem našel malý letecký benzínový motorek, dvoutakt 26ccm bratru za 300 USD. Váha bez příslušenství pod 1kg.
http://www.crrcpro.com/product_show.asp?id=229
Občas se mrknu někam k modelářům co říkaji o jeho spolehlivosti.
Tím zatím končím svá bádání v oblasti spalovacích motorků a věnuji se opět bádáním na jiných ještě dost neprobádaných polích.
Zdraví E_man.


____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od huhu »

Zrovna tento motor bych na kolo nemontoval. Jsou to motory určené pro pár hodin provozu po osmi minutách a ne pro dlouhodobé namáhání. Zadní víko karteru bývá umělohmotné, je potřeba vysoustružit kovové. Na kolo bych namontoval čtyřtakt z křovinořezu. Nemá tolik otáček ( jednodužší reduktor ) a je koncipován pro dlouhodobý provoz na konstantních otáčkách. S výfukem neporadím, moje výfuky jsou hlučné. Asi bych sáhl po lehkém tlumiči ze skůtru, nebo nechal krabičku z křoviňáku. Je malá a lehká.


Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.
E_man
Zasloužilý člen
Příspěvky: 342
Registrován: pon 17 zář 2012 11:23
Dal: 139 poděkování
Dostal: 305 poděkování

Re: Alternatívne pohony automobilov

Příspěvek od E_man »

huhu píše:Zrovna tento motor bych na kolo nemontoval. Jsou to motory určené pro pár hodin provozu po osmi minutách a ne pro dlouhodobé namáhání.....
Kaine angst. Rozhodně to ještě nedělám a uvažuju i nad jinýma možnostmi. Ten motor z křovínořezu ale také ne. Vrátím se k tomu a ž po pokusech s reakci vodíku s niklem.
Zatím díky za názory.


____________
Jak se do lesa volá, tak se z lesa střílí...
Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“