Ultrazvuková mlha

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Ultrazvuková mlha

Příspěvek od FavoRS »

Zdravim, pár večerů jsem strávil pročítáním vašich příspěvků a musím říct, že některé jsou velice zajímavé.
Více méně jsem se snažil najít alespoň částečnou odpověď na mou otázku, ale nepodařilo se mi nic moc najít.

Chtěl jsem se zeptat jestli už někdo dělal pokusy s přisáváním ultrazvukové mlhy do motoru???

Pár slov o tom ve vašich diskuzích padlo, ale nikdo se nikdy nevyjádřil.

Představoval jsem si, že bych mohl použít jeden z koncepčních vyvíječů ultrazvukové mlhy a tu pak přisávat do motoru. Jelikož je mlha studená, dokázala by snížit teplotu nasávané směsi, takže by se při plnění vešlo více do válců. Mlha by také omezila detonační spalování, a o trochu by se zlepšila stálost prohořívání směsi. Při samotném zažehnutí směsi by pak mělo dojít ke vzniku páry, která by měla ještě napomáhat samotné směsi.....ale nevím jestli tenhle přínos co jsem uvedl jako poslední by měl velkou váhu.

Tak jsem se chtěl zeptat jestli jste už někdo dělal pokusy s něčím podobným, abych se případně vyvaroval některým chybám, nebo jestli má cenu se do toho vůbec pouštět.


Díkys za názory ;)


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Příspěvek od FavoRS »

a mohl by si přiblížit, nebo poslat odkaz kde by se dal najít ten vyvíječ mlhy o kterým se zmiňuješ??, jen jsem se tak zběžně koukal po netu a nic tomu názvu podobnýmu jsem nenašel.....docela by mě to zajímalo.


jinak 50-ku jsem taky vlastnil, takže když by to fungovalo stejně v poměru 50-ka a motor z auta...tak by to rozhodně nebylo k zahození.....jak píšeš ty, navečer lítal simál oproti odpoledni skoro 2x líp.

Pak by nebylo špatný to ještě s něčím skombinovat, ale to ještě musim rozmyslet do čeho bych se pustil.

Rozhodně díkyss za odpověď


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Ultrazvuková mlha...

Příspěvek od Mim »

Ahoj!
Pokusím se shrnout pokusy s ultrazvukovým mlhovačem.
Samotné přisávání mlhy je při zahřátém motoru znát. Projeví se zvýšeným výkonem motoru. To jsem použil malý mlhovač, který je schopen přeměnit na mlhu cca 0,2 litru vody. Zkusil jsem ale jinou věc. Jezírkový mlhovač který je schopen až 2,7 litru za hodinu ve spojení s GEET. Při tomhle spojení bylo dosaženo úspory paliva 45-55% v plném rozsahu výkonu. GEET byl zjednodušen, ubyl bojler. Pak jsem to celé ještě trochu přepracoval a použil spirálu z termolisu na další ohřev GEET. Krakování vodíku bylo progresivnější a dosáhl jsem úspory až 65%, ovšem na úkor vyššího odběru alternátoru a samozřejmě měniče. Tohle není špatná cesta pro stacionární motory a kogenerační jednotky. Na jezírkový mlhovač pošlu ještě odkaz.
Mim


Však ono to půjde!!!
Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Re: Ultrazvuková mlha

Příspěvek od Mim »

FavoRS píše:Zdravim, pár večerů jsem strávil pročítáním vašich příspěvků a musím říct, že některé jsou velice zajímavé.
Více méně jsem se snažil najít alespoň částečnou odpověď na mou otázku, ale nepodařilo se mi nic moc najít.

Chtěl jsem se zeptat jestli už někdo dělal pokusy s přisáváním ultrazvukové mlhy do motoru???


Díkys za názory ;)
Pošli mi SZ, tady to nemá cenu.

http://www.averecord.cz/index.php?idzbo ... B}&sklad=3


Však ono to půjde!!!
aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Mno, tak to bychom měli.

Příspěvek od aNONym »

Karban píše:Ten "nárůst" výkonu u Simsona nebo podobných strojů může udělat v příznivých podmínkách tou večerní mlhou asi tak 5-10%, ale ono to dá pocítit, jestli jedeš 65 nebo 72
Souhlas. Ale spíš bych to viděl tak na 85. Tedy alespoň u té dvoutaktní centrály, se kterou jsem dělal pokusy. Zapnutí mlhovače je téměř okamžitě slyšet.
Karban píše:U čtyřtaktu to tolik nepomůže. Obecně platí, že tyhle pokusy moc nepřinesou...
Tady ale nesouhlas.
Citroen AX 1.2 + 2x fontánkový mlhovač made in Baumax = hrubá měřitelná úspora zhruba 15 - 20 %. Jiná věc je, že :
- mlhovací vložky jsou napájeny 24 V (= plus ještě jeden pomocný aku, který se pomocí relé přepne / zapojí do série k hlavnímu aku)
- čas od času se musí vyčistit membrány mlhovačů
- životnost membrány 500 - 700 hodin (náhradní pak stojí stojí 125 korun)
- životnost vlastního měniče zhruba 2 - 4x víc než membrána (dávám to za vinu otřesům v autě / nekvalitě výrobku)

Ale i tak se to vyplatí. Nebo snad ne ?? ;)


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: Mno, tak to bychom měli.

Příspěvek od aNONym »

*Karban* píše:Na Citroenu možná skutečně bude víc, je-li tam všem jak píše, ovšem těch 20% vidím jako hranici možností.
Bez dalšího řízení a úprav, pouze s ručním přepínáním 0 / 1 / 2 mlhovače, kteréžto bylo zvoleno pro spolehlivost provozu a hlavně pro zachování kompatibility s původním palivem, to rozhodně není strop. Prostuduj si, prosím, něco o pokusech se vstřikováním vody používaným v letecké technice.
*Karban* píše:Pokud spočteš vše, co to vyžaduje a neopomeneš i vyšší opotřebení samotného motoru (to tam bude zcela jistě, ovšem nutno agregát rozebrat a porovnat se stejným, co jezdil bez úprav...), pak opět pojde nula od nuly.
Opotřebení motoru, jsem vzhledem ke stáří vozu, nijak zvažovat nemusel. Motorů je na šroťákách dost a já jsem ho prozatím ještě měnit nemusel. Spíš bych potřeboval novou kastli. Co na tom, že trochu víc žere olej. Má už na to nárok. Ale i oleje je všude kolem dost (pokud máš ten správný filtr) 8)

No, a o se týče úspor, tak si vezmi k ruce kalkulačku, někam se bezpečně posaď a pokračuj ve čtení. :lol:
*Karban* píše:Čili - ano, jednoúčelový pokus, ovšem pro trvalý provoz to nemá přínos...
Pokud říkáš jednoúčelovému pokusu najetým skoro 70.000 km během 2 let, převážně v městském provozu, tak s tím opravdu fakt nic nenadělám. ;)


Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

...no a na závěr

Příspěvek od Mim »

Pro přemýšlivé:
Spojení technologií:
Indukční ohřev+ultrazvukový mlhovač+GEET.
Tohle je také řešení. Jen dá trochu přemýšlení. Malý dárek. Mim :idea:


Však ono to půjde!!!
FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Re: Hmla

Příspěvek od FavoRS »

Ještě dotaz ohledně tý mlhy...když jsem nad tím tak přemýšlel....tak jeden z těch nejvýkonějších ultrazvukových vyvíječů co se na krámech prodává....má příkon 250W....což je v převodu do 12V odběr přes 20A....pokud se mýlím, tak mě opravte.
No a tak si říkám jestli by ten mlhovač přinesl tolik užitku, aby se dokázal alespon srovnat s těma nákladama na výrobu tý mlhy. Přecijen 20A už je poznat... Naskýtá se řešení jak uspořit v autě 10A odběru, a to Led diodovejma světlama pro denní použití. Pak už by těch 20A navíc tak nebolelo, když by to bylo nějak kompenzovaný.

Ohledně tý mlhy, myslím si že ultrazvukový mlhovač je to nejlepší řešení v poměru (velikost/výkon/cena)
Sám jsem měl vymyšlený systém, který by tvořil páru z tepla výfukového potrubí.....nakonec jsem však z tohodle řešení upustil, jelikož teplá pára nemá hlavní přínos v tom, že neochlazuje nasávanou směs, je dost náchylná na srážení-ulpívání, a je více agresivní k materiálům.....a všechny tyhle problémy odstranuje ultrazvukový mlhovač....jen mě trošku hlodá ten odběr přes 20A :roll:

Další z mýh nápadů. který se týkal vstřikování vody, vždycky ztroskotal buď na problému energií, nebo nepraktičnosti. Solidní vstřikování vody měl promyšlený SAAb, ale nikde se mi nepodařilo dohledat jak přesně to bylo řízený k poměru řežimu motoru. Já jsem od vstřikování vody upustil, jelikož by bylo dost nákladný vyhotovit regulaci, a zase byl problém s energiema.....

Takže můj konečný plán na snížení spotřeby je asi takovej, že skusím zabudovat ten mlhovač, + ještě zkusím vytvořit poslední model vyvíječe z http://www.h2o-energia.wz.cz
Ještě s kombinací LPG a uvidíme jak se to bude tvářit.


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Re: Hmla

Příspěvek od FavoRS »

O výkon tu vubej nejde, toho je opravdu v motoru dost, spíš něco na lehký snížení spotřeby a změkčení chodu motoru. No ten mlhovač na který jsem koukal tak měl spotřebu vody 2,7l/hodinu ze který vytvořil mlhu. Což si myslím že neni málo. Jak říkám něco jiného je teorie, a něco praxe......dokud si to neodzkouším přesně, je těžký dělat konečný závěry.

Plus ještě ten vyvíječ z H2o serveru bymohl přinýst taky nějakej užitek. A co jsem tak koukal tak by neměl být ani tak energeticky náročný.


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Re: životnost

Příspěvek od FavoRS »

Jsem si jist, že otázka koroze neni žádnej problém.
Kvalita dnešních plnosyntetických olejů, je na takové úrovni, že ochrana motoru z pohledu koroze nemá jediný nedostatek.
Z mých zdrojů z výrobního procesu automobilky Mladé Boleslavi nedělá vhkost ovzduší moturům žádné problémy...tudíž se otázka koroze v dnešních ale i starších motorech nemusí řešit. Použité materiály v motoru ve spojením s kvalitním olejem tuto problematiku odsouvá na konec žebříčku skoro s nulovou vlivností.
Auta z Mladé Boleslavi, které jsou expedovány do přímořských či tropických oblastí, kde jsou klimatické podmínky jiné než pro Evropský kontinent......NEMAJÍ žádné speciální úpravy ani změny použitých materiálů v motoru......jelikož dlouhodobé testy ukázaly že tato problematika je na životnost motoru zanedbatelná.

Taky tu má svou roli pravidelná výměna oleje, a alespoň předpoklad že auto bude průměrně používáno....pokud bude člověk jezdit na mlhu či H vyvíječ. Ale předpokládám, že ten kdo si do auta bude montovat podobný věci...bude auto používat často.

Takže s pohledem na životnost motoru tu je nepatrné % na snížení životnosti motoru.

takže proč tu řešit vliv koroze, když ta by motor lehce nahlodala za 10 možná víc let......proto jak píšu.....PROBLEMATIKA KOROZE SE VŮBEC NEMUSÍ ŘEŠIT....jelikož je zanedbatelná!!!


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
Návštěvník

Dotaz na Zpc.Elservis

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj, mohl bys popsat svoje zkušenosti se vstřikováním vody? Moc se tady o tom nepíše a mlhovyč se mi zdá málo výkonný, myslím že nemá větší výkon než probublávačka s podtlakem. Chtěl jsem si to vyzkoušet, ale moc informací jsem nenašel, jen nějaké prodávané sety. Nevím jaké použít čerpadlo aby ho voda nezničila. Na youtube jsem viděl video s čerpadlen z wapky, ale to je moc drahé. Předpokládám jednobodové vstřikování do sání. Taky jsem viděl schéma se zubačkou, která hnala olej do nějakého zařízení, které převádělo přes membránu tlak oleje na vodu, ale moc jsem to nepochopil. Zajímá mě jaké používáš čerpadlo, jaký tlak, a jaký průměr trysky, nebo jiné značení trysky viděl jsem ccm/nim, olejové trysky z hořáků se zančí usg/h. Nějak jsem se moc rozkecal. Díky za odpovědi


Návštěvník

složení mlhovače

Příspěvek od Návštěvník »

Zdravím, MÁM DOTAZ
z konvenčně prodávaných mlhovačů na netu jsem našel nejvýkonější typ ML091

tady je na něj odkaz
http://www.primaobchod.com/detail/mlhov ... j-ml-091-/

Na tomhle mlhovači mi vadí, nebo spíš je mi k ničemu těch 36 diod a ten světelnej program....nenašel jsem žádnej jemu podobnej, kterej by nebyl osazenej spoustou diod a pod. K přihlídnutím k tomuhle to zvyšuje zbytečně cenu.

Nevěděl by někdo z čeho přesně se tenhle ultrazvukový mlhovač skládá??? (soubor součástek) Přemýšlel jsem jestli by nešel objednat komponent a udělat to doma svépomocí.......navíc by se k tomu dal líp vymyslet obal, tak aby se to dalo vhodně zapásnout do auta.

Díkyss


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: složení mlhovače

Příspěvek od la »

Tu jsou membrány klidně si vyber. http://www.ges.cz/?cur=CZK&gcat=XFI&ipp ... inc=browse akorát to musíš udělat vodotěsný .Pak je vtom zdroj kmitočtu a ochranný termistor který hlídá zaplavení vodou,ale to už nemusí být uvnitř.Cena je docela slušná.Ten mlhovač sem kupoval jako dárek,šlape hezky.Rybičky to nemaj rády otáčí se bříškem hore ,ale žáby z jezírka co přijdou nevhod v noci na besedu, to vyžene. :D komáři se nekonaj moc taky,ale to v návodu k použití není. ;)
Rozluštění hádanky je :nemají rádi el,náboj (v tomto případě záporný) z blízka.
Pro nedůvěřivé:kdo nevěří ať si k mlhovači hodně z blízka opatrně čichne.Čihové buňky mu to řeknou.(bude ho svrbět frňák vevnitř to je boží fórek) :D
Jsou na světě lidé kteří tímto čicháním konzumují alkohol,dokonce se na to dělaj přístroje,ale asi ne u nás,výhoda hned to působí (valí to přímo do bedny),spotřebuje se málo a v krvi je málo ale občas někdo může dostat mrtvici.Doktoři neví proč.Takže neprovozovat.Mozek je celkem potřeba.


FavoRS
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: stř 04 úno 2009 14:27

Re: složení mlhovače

Příspěvek od FavoRS »

A ještě info ohledně parametrů, když bych se chtěl výkonově dostat okolo 2500ml/hod...mlhovací výkon, tak jaký parametry bych měl zvolit???

moc do elektriky nevidím, takže budu rád za nějaký info.

Jinak díkyss za odkaz..


Skrytá síla......ŠKODA FAVORIT.....FavoRS....
Návštěvník

pro Water

Příspěvek od Návštěvník »

:good:
Na rozhraní plyn-voda dochází ke koncentraci protonů. Svědčí o tom i pH. Na povrchu je voda vždy kyselejší. Čím je kapička vody menší, tím je znatelnější každá ztráta elektronu třením o vzduch (elektrostatika).
Ke stejnému úkazu dochází i v každém elektrolyzéru, nebo probublávačce. Stačí se podívat nad hladinu elektrolyzéru proti tmavému podkladu.
P.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“