Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Novák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 407
Registrován: ned 20 srp 2006 15:33
Bydliště: Praha
Dostal: 2 poděkování

Kotel

Příspěvek od Novák »

Rozeběhla se tady poměrně zbytečná debata.Nebudu psát o své práci,ale o tom,co už tady dávno máte.Od prázdnin používám Ivanův obvod a to pouze k flegmatizaci plamene ZP.Máte to i s videem.Teď se oteplilo tak spálím denně asi deci vody,v těch mrazech to bylo přes 1,5deci.Podle mého měření a mých měřáků vložím 1 a získám 16.Spořič s příkonem 32W mi šetří kW.Přiznejte se,kdo z vás to taky používá a nehlaste se všichni!! :cry:
Na druhou stranu /jak říká Berky/je potřeba říci i to B.Spořič se sám nevyrobil a taky to něco stálo.Pak se musím starat i o vodu a občas to celé vyčistit.Pohledem ekonoma je to celé nesmysl,protože časem stráveným u vyvíječe si vydělám to samé,co ušetřím,takže nula od nuly pojde.Ale mě to baví a beru to jako koníček.A ještě jedna věc,všichni chápete princip tepelného čerpadla a nikdo nepochybuje.A co to vlastně je?Přeměna jedné úrovně elektromagnetického vlnění pomocí mechanické práce na jinou úroveň.To si opravdu neumíte představit,že z prostoru odeberete e.m. energii a místo mechaniky použijete elektronický obvod a vyrobíte jinou e.m. energii o vyšší užitné hodnotě pro nás!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Novák dne pon 19 led 2009 19:24, celkem upraveno 1 x.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Sucháč

Příspěvek od poota »

Začátkem roku jsem spáchal variantu spořiče, kterou jsem slíbil instalovat na legendární vozidlo a poreferovat o výsledcích. Pro připomenutí, jedná se variantu ze stránky
Více je k tomu asi o dvě stránky dřívěji. Od TRků se to liší několika podstatnostmi. Přes sucháč prochází veškerý do karburátoru nasávaný vzduch, celý sucháč je schován v sacím potrubí ještě před karburátorem, upevněn je spodní hliníkovou nosnou spirálou, která je elektricky propojena na blok motoru. Vstupní měděná spirála je upevněna izolovaně a pokud je nějak napájena, tedy pouze kapacitně. Výroba jednoduchá, montáž několikaminutová, údržba žádná.
Předběžné zkušenosti z celkem asi 70 km. Start nic neobvyklého, motor se zdá být zahřátý dříve, či lépe řečeno, chová se tak za kratší dobu. Volnoběžné otáčky se trochu zvedly a zmizelo typické "dvoutaktní" vynechávání. Záběh sucháče se nekoná, rozdíly jsou citelné rovnou. Další změny jsou obdobné, jaké se popisují pro TRka - motor táhne již od nižších otáček a působí silnějším (lépe živeným) dojmem, jde ochotněji do otáček, ovšem zde je rozdíl v tom, že se mu nechce do přetáčení, což přičítám větším odporům v sacím potrubí, které omezují průtok. Konkrétně tohle mi nevadí, protože maximální otáčky při jízdě nepoužívám a tudíž to nemusím řešit nějakými boulemi na sacím traktu. Spotřebu příliš nesleduji, takže konkrétními čísly nemohu sloužit. Samozřejmě budu chování sledovat průběžně dál, zajímá mě i vliv počasí. Časem chci také sucháč zkušebně demontovat, abych si ověřil, do jaké míry se jedná o placebo efekt. Předpokládám, že rozdíl směrem dolů by měl být čitelnější, než směrem k lepšímu.
Výroba je jednoduchá a bez jakýchkoli záludností, takže doporučuji k vyzkoušení a čekám na zkušenosti i z jiných stran - poota


Návštěvník

Re: Sucháč

Příspěvek od Návštěvník »

poota píše: Přes sucháč prochází veškerý do karburátoru nasávaný vzduch, celý sucháč je schován v sacím potrubí ještě před karburátorem, upevněn je spodní hliníkovou nosnou spirálou, která je elektricky propojena na blok motoru. Vstupní měděná spirála je upevněna izolovaně a pokud je nějak napájena, tedy pouze kapacitně.
Teď je čas na otázku:
1.) Funguje to i bez dalšího napájení?
2.) A proč?

1.Odpověď na první otázku může znát jenom ten kdo si to vyzkouší.
2.Odpověď na druhou otázku je jednoduchá pro toho kdo zároveň i myslí.
P.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Sucháč II

Příspěvek od poota »

U původní varianty sucháče - UF jsem mimo příznivých a žádoucích účinků docílil i citelného omezení vysokých otáček, což jsem přičítal většímu odporu v sacím potrubí. Takže došlo k další variantě, kdy jsem nahradil spodní nosnou spirálu třemi nosnými křídly. Pochopitelně jsem nemohl odolat možnosti jejich mírným zvrtulením rozrotovat nasávanou směsku. Horní spirálu jsem pro snížení odporu udělal sice opět dvojitou a z téhož drátu, ale cylindrickou, delší a co nejblíže gumové hadici, kterou se vzduch nasává. Napájení středovým kondenzátorem přes kroucenou dvoulinku zůstalo beze změny. Namontováním a praktickým vyzkoušením mohu prohlásit, že na položené otázky příroda odpověděla takto:

spodní spirála - pro funkci je zbytečná
omezení otáček - se nekoná, lze točit i více než původně bez sucháče
rotující směs - jednoznačně přínosem, v celém rozsahu příjemnější a hladší chod

Vzhledem k výrazně lepším vlastnostem varianty UF2 tímto důrazně nabádám všechny případné replikanty, aby svou pozornost upnuli právě k ní.
Zdravím - poota
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

vlákno čisté - poo.

Teoretické náznaky možnosti "suchého" spoření, tedy bez použití vody, popsané ve vlákně "Dynamické Dielektrikum DD", a další ve vlákně "Diskuse k tématu Racionální pohled na Joe Cell", následované i praktickými pokusy, prokázaly, že se jedná o nadějný směr, který si zaslouží svoje vlastní vlákno, ve kterém chci zrekapitulovat přehledně celý dosavadní vývoj.

V průběhu diskuse byl suchý spořič definován jako Umravněná Forsáž, čímž vznikla i nadále používaná zkratka UF, která bude pro přehlednost ještě doplňovaná číselným značením verze a případně i její varianty, protože se ukázalo, že se jedná o věc jednoduchou pouze zdánlivě.

Pro začátek sem chci soustředit již dříve zveřejněné příspěvky, které se UF přímo týkají a jsou zatím porůznu a dost nepřehledně roztroušeny.

Takže vítejte - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

sumarizace ano

Příspěvek od 1220 »

tak to mělo být.
Protože se stránky pana Provoda ztratily z netu, pokusím se neuměle přetlumočit co mne napadá v této souvislosti.
Pan Provod dělal pokusy s ofukováním pyramidálních útvarů z granitu a jeho úvahy sahaly až do ovliňování celé přírody positivním směrem. Pokud by byl někdo dobře vybaveným mineralogem, měřil by následně velikosti příslušných záření co se děje při ofukování, a co se děje když nefouká. Čiže přidal bych tam kus granitu popř. kalcitu někam do proudu vzduchu a očekával bych, že se to vylepší. Kdyby měl někdo články pana Provoda, prosím o zavěšení sem.
Dík
K.
Nakonec jsem objevil anglickou verzi:
http://www.miroslavprovod.com/


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Pokračuji dál v sumarizaci

Příspěvek od poota »

Mimo téma (offtopic)
Nestihl jsem to najednou, a budou i novinky - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: tak moje staré Tr-ko -poznatek

Příspěvek od poota »

poota
Zaslal: ne 23 srpen 2009 23:08 Předmět: Re: tak moje staré Tr-ko -poznatek


... Ale teď vážně - mám už v palici a dokonce i na papíře několik dalších variant UF-ka, jenom se mi to nechce dávat na sklo dřív, než je vyzkouším.
Tedy s UF2 jsem spokojen, ale ty další varianty by mohly prozradit, nebo aspoň naznačit (třeba smějí aspoň naznačovat), podle které ze zatím čtyř možných teorií vlastně pracují. Takže si můžete počkat na výsledky a potom jenom přijít k hotovému, a nebo mě ukecat, abych sem dal, co se mi odkudsi prohnalo mou drondí lbí. Pak byste ovšem, tedy při dostatku vhodných drátů, mohli sami jako první vkročit do panensky nedotčených končin zatím neprobádaného fantaskna a čekat s napětím odpověď na svou otázku: Je to blbost nebo není?

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Shrnutí teorií UF

Příspěvek od poota »

Zatím jsem do tohoto vlákna vyzobal, co si myslím, že se UF nějak týká. Tedy především přehršel různých názorů, spíše teoretických, i když některé z nich jsou podepřeny i praktickými výsledky, leč většinou v oblastech spíše jen souvisejících. Konkrétní realizace, alespoň pokud vím, byly zatím jen ty moje dvě varianty, takže vycházím z nich a ze zatím čtyř teorií o tom, kterak fungují.

První z nich předestřel Peter, a nazývám ji teorií peroxydovou. Podle ní se vzdušná vlhkost okysličí, čímž vznikne peroxyd vodíku, jehož příznivé vlivy na chod motoru byly již i prakticky prokázány, ale běžně se toho nevyužívá, zřejmě z cenových důvodů. Tato teorie nevyžaduje žádné "tajemno", protože používá principy současné fyzice dobře známé a náležitě zdokumentované.

Druhá teorie, kterou nazývám elektronová, je založena na běžně nepublikované vyjímce ze zákona o zachování energie a vychází z ní i Barbatův patent. Zjednodušeně se jedná o získávání energie prostřednictvím urychlení lehkých elektronů. Tato teorie využívá z poznatků současné fyziky principy, o kterých se z nějakých důvodů raději mlčí, takže jsou neznámé, jen částečně zdokumentované a prakticky zatím zřejmě neprověřené.

Třetí teorie, kterou nazývám orgonová, je založena více na prakticky ověřených experimentech, než na principech, ověřených a dokumentovaných současnou fyzikou, která orgon ve smyslu formy energie nezná a tudíž i popírá. Zjednodušeně lze říci, že se jedná o energii, kterou lze čerpat prostřednictvím i vícenásobného vrstvení izolantů a vodičů; dá se různým způsobem, tedy snad i pro podporu hoření, využívat.

Čtvrtá teorie, kterou nazývám proudová, souvisí s Dynamickým Dielektrikem a využívá toho, že proudící dielektrikum ovlivňuje své nejbižší okolí, jímž je zároveň ovlivňováno. K této teorii lze navázat značné množství různých více či méně známých a do různé míry zdokumentovaných principů, z nichž některé se mohou procesů v UF-ku skutečně účastnit.

Pokud má někdo nějakou další teorii, která by nebyla jenom narychlo "vycucaná z palce", budu rád, když ji sem přidá i s podrobným popisem.
Původně jsem se naivně domníval, že realizací jednoduchého funkčního vzorku pouze ověřím, zda něco tak jednoduchého vůbec může fungovat čili nic. Především se ukázalo, že to funguje, a dokonce mnohem lépe, než jsem mohl očekávat. A dále se ukázalo, že to prajednoduché zařízení může být realizováno v mnohých obměnách, které budou skutečnému principu, na kterém to funguje, zřejmě vyhovovat některé více a jiné naopak méně. Což by nám mohlo ukázat, tedy při dostatečné trpělivosti s experimentováním, která z těch teorií pro UF-ko vlastně platí. Tedy upřímně řečeno, pro jejich výrobu a používání to zas až tak důležité není, ale je to velice zajímavý problém, jehož vyřešení nám může pomoci při konstrukci výkonnějších variant, případně i při vývoji zcela jiných zařízení.

V dalších příspěvcích shrnu zkušenosti s jednotlivými variantami - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Návštěvník

Re: Shrnutí teorií UF

Příspěvek od Návštěvník »

poota píše:
První z nich předestřel Peter, a nazývám ji teorií peroxydovou. Podle ní se vzdušná vlhkost okysličí, čímž vznikne peroxyd vodíku,
Upravil jsi to tak, že z toho vznikla pěkná blbost.
P.


Eter
Starší člen
Příspěvky: 149
Registrován: čtv 20 lis 2008 11:59

H2O2 ???

Příspěvek od Eter »

poota píše:Anonymní
Zaslal: čt 08 leden 2009 18:17 Předmět: Re: JC trochu jinak?

Na přiloženém obrázku je sled reakcí, ke kterým musí docházet.
1. Vzduch je složen z 20% kyslíku a skoro 80% dusíku.
Všechny spořiče v kterých proudí vzduch fungují na základě první rovnice.
Kyslík třením o jinou látku s větší permitivitou získává elektron. [O2-] je méně stabilní než [O2], proto rychleji reaguje s palivem v motoru. Vyšší účinnost = menší spotřeba. Skladbu těchto spořičů si můžete podle toho lehce odvodit. Voda má vysokou permitivitu, proto je i nejvíc využívana.
2. [H+] se dostává pomocí vodíkových můstků od kladné k záporné elektrodě. [O2-] "odchytává" z vody [H+], vzniká [HO2].
3. 4. Dalším "nabitím a odchytem" vznikne [H2O2]
Tím by měli být reakce v spořiči ukončené
5. Táto reakce, t.j. rozdělení nábojů a následné uvolnění energie a rozklad na vodu a kyslík by už měli nastat v motoru.

Mimův vyvíječ obsahuje vše potřebné s jednou malou výjimkou.
Funkce je ovšem vysvětlena úplně blbě.
P.
Peroxid vodika predsa nehori ked sa nemylim. Suhlasim z prvimi styrmi bodmi reakcie, no piaty bod v ramceku je asi zly. V chemii sa velmi nevyznam, ale preco bi nemohlo vzniknut H2O2-.
Co chyba v Mim vyvijaci??? UF podla mna funguje tak ako hovori Peter. Reaktivnejsi zaporny kyslik az mierne ozon lepsie spali palivo (uhlovodiky) v motoru. (Dokonalejsie spalovanie)


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Shrnutí teorií UF

Příspěvek od poota »

Anonymous píše:Upravil jsi to tak, že z toho vznikla pěkná blbost.
P.
V tom případě se Ti hluboce omlouvám, a budu jen rád, když to uvedeš na pravou míru. Jinak Tvůj příspěvek jsem vložil i se vzorci, takže tam by to mělo tedy být přesně, čili bystřejší čtenáře jsem snad příliš nepomýlil.
I tak děkuji - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
klient

blbost

Příspěvek od klient »

Tož estli Peter myslel Fentonovy reakce o polopatismus se nejedná v žádném případě.
k.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: zdravím

Příspěvek od poota »

poota
Zaslal: pá 03 duben 2009 14:09 Předmět: Re: zdravím


Souhlasím s P., že zde vůbec nejde o rozklad vody. Konečně, mně docela dobře funguje prajednoduchý "sucháč", který má k dispozici pouze vzdušnou vlhkost a záporné předpětí bez jakéhokoli propojení s plusem. A potvrzují to i klasická TRka, která několika lidem běhala přes zimu bez vody, a dle jejich tvrzení docela uspokojivě.

Úspora paliva není v tom, že spořič nahradí nějakou část paliva v procentech. Spořič je název přece jenom trochu zavádějící, takže čistě soukromě používám raději termín "umravněná forsáž", která na rozdíl od pravé forsáže je sice slabší, ale zato může být zapnutá trvale. Vyšší kroutící moment motoru je příjemný, a pokud se mu přizpůsobí také styl jízdy, dojde i k úspoře paliva. Ale palivo se šetří pouze tím, že se stejná trať může projet s méně sešlápnutým plynovým pedálem. Jenže taky nemusí, takže pokud někdo neumí "lehkou nohu", tak neušetří vůbec nic. A pokud úspěch poměřuje pouze tou úsporou, je nutně zklamán.

A k těm Amíkům. Svého času nabízeli zázračný zesilovač jisker. Podmínkou byla montáž v servisu zároveň s přizpůsobením předstihu. Ten zesilovač byl obyčejný předřadný odrušovací odpor, který jiskru ovlivní jen nepatrně a spíš k horšímu. Ale výměna svíček za nové a seřízení předstihu opravdu dokázala pozorovatelně zlepšit chod motoru, takže zákazníci byli spokojeni. Kvůli obyčejnému seřízení zapalování by se ovšem do servisu nenamáhali zajet.

Zdravím - poota


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Zkušenosti s UF1

Příspěvek od poota »

Pro začátek trochu názvosloví, aby bylo jasné, o čem je vlastně řeč.
V ose proudění je svisle umístěný přehnutý izolovaný vodič, jehož poloviny jsou navzájem zkroucené, což budu nazývat jádro.
Zatím u všech variant je přehnutí jádra dole a je tvarované do okrouhlého oka, přičemž ještě není jasné, jestli je to pro správnou funkci nutné.
Jádro je vloženo do izolační trubičky, která tvoří pevné dielektrikum.
Trubička je nesena hliníkovou spirálou - držák - která je svými výstupky zachycena na vstupním koleni karburátoru, k němuž je přitlačována gumovou hadicí sání, což je pro spořič pouzdro.
Držák je tak propojen vodivě s kostrou vozidla a společně s pevným dielektrikem a jádrem tvoří kondenzátor neboli napájení.
Na horním konci se jádro rozdvojuje a tvoří dvojitou neizolovanou spirálu. Namontováno na vozidle Trabant 601S, předstih ani bohatost směsi neměněny.
Nasávaný vzduch tedy proudí skrze spirálu, která má nepatrné kladné předpětí, pak proudí kolem jádra v pevném dielektriku, a dále skrz držák, pod nímž ještě míjí oko. Co má na co, a jaký vliv, mi zatím není vůbec jasné.

Výhody: relativně jednoduchá výroba bez záludností, snadná a rychlá montáž bez jakýchkoli úprav na vozidle, dokonale skryté umístění.
Vliv se projevuje rovnou, bez nějakého "záběhu" nebo "formování". Pravidelnější chod na volnoběh, znatelně vzrostl výkon a kroutící moment již od nejnižších otáček, je možné se rozjet na dvojku, trojka začíná táhnout na 25ti, čtyřka na 45ti km/hod. Vzhledem k tomu, že se v žádném režimu jízdy nepodařilo dosáhnout ani náznaku detonačního spalování, usuzuji, že předstih by mohl být asi o několik stupňů větší. Izolátory svíček se zbarvily na tmavší skořicovou, která naznačuje vyšší provozní teplotu a správné spalování, tedy rozhodně lepší, než bylo předtím. Elektrody jsou čisté a nemají tendenci můstkovat.

Nevýhody: motor se sice k původním nejvyšším otáčkám donutit dá, ale je na něm znát, že se mu do nich nechce, navíc v nich ani nemá svou "původní sílu". Je to celkem logické, protože v sacím potrubí jsou dost rozměrná tělesa, která průtok vzduchu škrtí. Je vidět, že sací potrubí opravdu není předimenzované.

Závěr: princip sice není jasný, ale spořič funguje, takže v další variantě je nutné hlavně snížit odpor, kladený protékajícímu vzduchu. Celkovou koncepci zatím raději neměnit, pouze zkusit zvětšit dvojitou spirálu a přesunout ji k obvodu, kde bude vzduchu méně překážet.


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“