Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3248 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Slavek Krepelka »

A(&F) píše: ... dle zkušeností kolegů, kteří s tímto experimentují, UF nijak nefunguje na stac. motorech ... a rovněž ne na autě v chodu, ale stojícím příliš dlouho na jednom místě ... ;) ...
OK, pokud se musí motor s Ufkem hýbat, podíval bych se první na rozdíl, pokud možno, při jízdě po rovnoběžce a při jízdě po poledníku. Ne, že bych trval na tom, že to má cosi společného s protínáním geomagnetického pole, ale je to snad nejjednodušší, co se dá zjistit a tím buďto vychytat, nebo eliminovat. Sám si tím nejsem sice jistý, ale ten pocit, že na směru jízdy i bez ufka záleží a že se projeví na spotřebě už nějaký čas mám. Nikdy jsem to však nijak neověřoval a jde jenom a pouze o dojem. Pokud by se zjistilo, že zde jde o nějaký vliv, dá se dost věcí dále nasimulovat.
S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

S UFkem jsme na tom podobně jako vědové třeba s magnety v tom, že podstatu jevu, na jehož základě funguje, také neznáme a také si ji pouze nějak "představujeme".
V ostatním jsme na tom ještě hůř než vědové, protože účinky sice rozeznáme, ale nedokážeme je ani změřit, ani spočítat a vůbec netušíme, na čem závisejí, takže dokonce nejsme schopni je ani stejně zopakovat. Zatím víme jenom to, že když do ssání motoru umístíme jistým způsobem smotaný vodič, tak to způsobí jakési zlepšení jeho chodu. Které může být patrné více či méně - a někdy dokonce tak nepatrné, že se nedá rozeznat.
Jistým, ale zase jenom nepřímým vodítkem, by nám mohly být korekce, které za chodu provádí Řídicí jednotka, aby optimalizovala chod motoru. Rozdíly v jejím chování po namontování UFka by mohly něco napovědět. Podle mých zkušeností s motorem bez ŘJ bylo nutné zmenšit úhel předstihu, což mi naznačilo, že směs zřejmě hoří rychleji. Podle stavu izolátorů svíček to vypadalo také na jisté zvýšení teploty spalování, ale stále v tepelném rozsahu daných svíček. Projevilo se také zvýšení volnoběžných otáček, které jsem běžným postupem, tedy dorazem škrticí klapky a bohatostí směsi, znovu nastavil.
U současných motorů se o tohle všechno postará ŘJ, takže tyto změny vůbec nepostřehneme, čili bystře usuzujeme, že k žádným větším změnám nedošlo a auto stále, tedy i přes náš zásah, jede - a přibližně stejně. Vnímavější řidiči postřehnou trochu jiné chování plynového pedálu, ti s "dřevěnou nohou" ani to.
Někdo dokáže přizpůsobit svůj styl jízdy jinému chování motoru a docílí tak i nějaké úspory paliva. Se stejnou technikou jízdy se úspora konat nebude, což může snadno vzbudit dojem, že UFko nic nedělá. Případně způsobit zklamání, protože právě jenom kvůli úspoře paliva se lidi odhodlávají ke strkání drátů do ssání.
Takže takhle nějak vidím současný stav.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Myslitel
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 26 dub 2012 13:51

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Myslitel »

Dobre ..,čo sa týka prúdenia částic kyslíka zo získaným elektronom je možné sa pohrávať aj s možnosťou prúdenia kyslíka v "špirále" ,kde mám predstavu obrazne :lol: "ak si valce motoru ukrajujú rovnaký diel vzduchu zo sacieho potrubia tak s ufkom v kyslíkovej špirále si ukroja väčšie množstvo ...podobne ako ked krájate napr,1cm plátky salámu kolmo a potom 1cm plátky pod uhlom 45% .... :D


Myslitel
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 26 dub 2012 13:51

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Myslitel »

Tak dnes som to ufko spatlal s "drotom viazacim 1.8mm zeleny" ...priemer je aj s pvc plastom.
ešte som pred ním zrealizoval taký magnetický tunel "15 cm " je to z magnetického púzdra na dokumenty A4 , a v tomto tunelu je do miernej špirály zatočená magnetická rovina :D ...magnetická folia vo vnútornej špirále je dvojmo zlepená ,magnetom v smere do priestoru tunela :) a zároveň dalej o tento tunel je ufko ukotvené teda po natočení jádra idú drôty cez navrtané otvory u konca tunela a až potom je zrealizovaná vonkajšia špirála....Celé to je napojené pred filtrom vzduchu....v VW turane 1,9 tdi 77 kW ,hmotnost vozidla "1650Kg".
Spotreba priemerná pred ufkom za cca 5 týždňov / 1008km 6,9l/100km väčšinou kratke trasy cca 10-50 km mesto a medzimesto.
Dnes na nákup z ufkom prvých cca 20km mesto-obec 5,6l/100km uvidím ešte po odjazdení pár stoviek kilometrov. :pivko:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Promiň, ale s takhle nepříjemně přiloženými obrázky jsem se na tomto fóru ještě nesetkal :(

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1194 poděkování

Inzerce ...

Příspěvek od A(&F) »

(převzato z http://rayer.g6.cz/elektro/psu4pc.htm#SEMI)

... "Koukám, že se v poslední době s různými spořiči roztrhl pytel. Nyní zde máme něco pro motoristy, kteří chtějí ušetřit náklady na PHM. Na tomto inzerátu (bazos.sk - viz obrázek) nabízí pan Radoslav naprosto úžasný šetřič paliva za pouhých 75,- euro. Text inzerátu:
Šetrič paliva pre nízke obsahy motora do 1400cm3. Veľmi jednoduchá montáž bez použitia náradia. Garantovaná úspora 1 až 1,5l na 100km. Možnosť skúšobnej prevádzky 3 týždne, pri nespokojnosti garancia vrátenia peňazí. Bližšie informácie telefonicky alebo emailom.
Meno: Radoslav xxx
Telefón: 0903xxxxxx
Lokalita: Nitra
Cena: 75 euro" ... :laugh:


Obrázek


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Inzerce ...

Příspěvek od poota »

A(&F) píše:Cena: 75 euro" ... :laugh:
Za tu cenu snad to prase mohlo umotat aspoň pro inzerát jeden slušný exemplář :mrgreen:

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3248 poděkování

Re: Inzerce ...

Příspěvek od Slavek Krepelka »

poota píše: Za tu cenu snad to prase mohlo umotat aspoň pro inzerát jeden slušný exemplář :mrgreen: Zdravím - poota
A čím jako by ten jeden exemplář mělo to prase umotat? Tímhle? http://img.aktualne.centrum.cz/2/72/272 ... rzisti.jpg :laugh: :laugh: :laugh:


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Iv
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1080
Registrován: sob 07 říj 2006 17:51
Dostal: 8 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Inzerce ...

Příspěvek od Iv »

Slavek Krepelka píše:
poota píše: Za tu cenu snad to prase mohlo umotat aspoň pro inzerát jeden slušný exemplář :mrgreen: Zdravím - poota
A čím jako by ten jeden exemplář mělo to prase umotat? Tímhle? http://img.aktualne.centrum.cz/2/72/272 ... rzisti.jpg :laugh: :laugh: :laugh:
Inzerát musel okamžitě stáhnout, nikdo mu nedal oprávnění ke komerčnímu využití, je to UF5 :dole jsou i podmínky a existuje i verze UF5-II
http://energieupramene.blogspot.com/201 ... obilu.html
Slávku a Pooto zdravím, no a jinak skeptici - degenerovaný a uzavřená smyčka....


Svůj šírák odhazuji vdál a letím zpět ke hvězdám. (Cyrano)
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1194 poděkování

Re: Inzerce ...

Příspěvek od A(&F) »

... no šak se tam také hned vzápětí objevil i tento inzerát http://www.auto-moto-inzeraty.cz/setric ... 5-zadarmo/ ... :lol: :lol: :lol: ... kdo ho tam dal sice nevím, ale byl to velmi hezký protitah ... :D ...

... také Tě zdravím Ivane ... :bye: ... Anri ... :) ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Vír

Příspěvek od keft »

Mimo téma (offtopic)
Svolávám chytré hlavy pomazané. :? Dnes jsem četl článek u životě Viktora Schaubergera.
http://www.svetgralu.cz/clanky/%C5%BDiv ... haubergera
Co kdybychom nutili také vzduch rotovat změnou vnitřního tvaru hadice sání? V meditaci jsem dostal odpověď, že rotující vzduch přivedený do válců by umožnil lepší spalování.
Představuji si to tak, že bychom někde před či za UF-kem navinuli spirálu například z molitanu? A měla by být Z POHLEDU VE SMĚRU PROUDĚNÍ VZDUCHU pravotočivá či levotočivá? Tím by se sice průřez hadice zúžil, ale vzduch by rotoval, což je v souladu s tvrzením Schaubergera o vodě ale i o pozoruhodných výsledcích, když rotující medium má velkou sílu a neobvyklé schopnosti.
Stoupání spirály by patrně mělo být nejprve řídké a pak hustší. Otázkou je, na jaké délce a jak ten molitan tam dostat. Když nad tím přemýšlím, tak i UF má tvar spirály a není to náhoda.
Věřím že vy, moudré hlavy sem dodáte něco, co nám společnými silami může učinit nový skok v úsporách.
Věřím, že doba, kdy každý sám pro sebe už nenávratně končí s úderem dne 21.12. 2012, 12:12 minut ti, co v té separaci sám pr sebe budou chtít dál pokračovat, zle se jim povede.


Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3248 poděkování

vír

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Mimo téma (offtopic)
keft píše: V meditaci jsem dostal odpověď, že rotující vzduch přivedený do válců by umožnil lepší spalování.
Ta odpověď je ověřena mnoha pokusníky s auty jako správná. Dokud se jezdilo na karbesy, bylo to i dost jednoduché zařídit. Problém ale nastává ze dvou důvodů, část energie podtlaku se vkládá do roztáčení vzduchu a tím se zpomaluje průtok vzduchu a eventuelně je třeba nějak kompenzovat. U vstřikování to nemáš asi šanci nikam nahňahňat. Mnoho lidí na karbesech úsporu hlásilo, ne moc velikou, ale úsporu, třeba vložením lamel do krytu vzduchového filtru které vzduch před vstupem do karbesu navedly do víru.

Ahoj, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1194 poděkování

Re: vír

Příspěvek od A(&F) »

Slavek Krepelka píše:část energie podtlaku se vkládá do roztáčení vzduchu ...... třeba vložením lamel do krytu vzduchového filtru které vzduch před vstupem do karbesu navedly do víru.
... :idea: ... a což tam přidat malej tenkej PC ventilátorek, kterej nemá skoro žádnej odběr, ale rozrotoval by vzduch ... :dknow: ...


Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
Igi
Zasloužilý člen
Příspěvky: 207
Registrován: sob 30 črc 2011 13:25
Dal: 31 poděkování
Dostal: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Igi »

Mám UF5 II a taky mi to zvýšilo volnoběžné otáčky, a to mám motor řízený řídící jednotkou (Peugeot 206 1.1). Zlepšení se projevilo, ale zajímavé, že někdy se mi zdá výkon o hodně vyšší, někdy stejný jak předtím. Že by to fakt mělo souvislost třeba s mag. polem Země?


Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3248 poděkování

Re: vír

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Mimo téma (offtopic)
A(&F) píše: ... :idea: ... a což tam přidat malej tenkej PC ventilátorek, kterej nemá skoro žádnej odběr, ale rozrotoval by vzduch ... :dknow: ...
:D Sis vykoledoval :laugh: :laugh: :laugh:

Protože je nesmírný rozdíl mezi tím, jakou Ti udělá strukturu turbulence vír a jakou Ti udělá ventilátor. Řešit by to samozřejmě šlo. Stačilo by plnit, třeba z turba, nebo ze dmychadla, nějakou bandasku s tangenciálním vstupem a z tý pak brát vzduch středem jednoho čela bandasky do sání a hlavně za filtr. Taky by trochu pomohlo to z dmychadla hnát přes vzduchový filtr, aby se v toku vzduchu hrubě chaotická tubulence dmychadla nejdříve rozmlátila úplně na cucky, ale není to zdaleka kritické. Čím menší průměr bandasky a čím delší (do určité míry), tím líp. Čím větší počet otáček vzduchu v bandasce, a říkám otáček, ne obvodová rychlost, tím líp. Proto ten "čím menší průměr bandasky, tím líp". Pokud by do toho člověk přistříkl před bandaskou trošínku vodní mlhy, nestačil by se divit, jak moc by to pomohlo a taky by daleko míň záleželo na počasí a relativní vlhkosti vzduchu. Jak to ale celý dostat pod haubnu, že?

Ona se totiž voda ve víru, už i suchá pára, ale kapalná voda daleko víc, ve víru zatraceně nabije elektrikou. Nehádám. Mám to otestováný :smoke: Jednotná rotace molekul a částic víru zajišťuje právě díky té jednotné struktuře rotace a tím turbulentního proudění, jednotný magnetický moment kapének a molekul stejně jako elektrickou orientaci jejich polí spolu s gyroskopickým efektem a tím se mezi sebou molekuly a kapénky nemůžou vybíjet a vytvoří jedno toroidní elektrické pole, které navíc vyzařuje a indukuje protipól v okolí, více méně jak to známe třeba z cyklónů a tornád, i když tam je postup obrácený, protože vír je vyvolán elektro-magneticky, ne mechanicky. Proto taky tornádo dokáže vykazovat sekundární toroidní struktury, vyvolané sekundárně mechanicky generovaným elektrickým polem, anžto nejde o vír s laterálním (podélným) pohybem vzduchu, tedy vyvolaný nějakou že prý konvekcí.

Za ventilátorem neudělá ani voda ani vzduch v jaksi všemožně rotujícím, strukturálně nejednotném proudu, elektricky prakticky nic a ani se nijak moc molekuly a cokoliv nenabíjí, protože se neustále mezi sebou vybíjí, anžto jim není všem zabráněno se polárně otočit. Naopak, takzvaný chaos v roztroušené turbulenci je polárně neustále taky pořád převrací. Proto taky chaotická turbulence velice ztěžuje prostup řekněme vody trubkou, havně pak trubkou nevodivou. Laminární tok neexistuje. To je jen vědecká, maticko-ideologická berlička. To, čemu se říká laminárni je strukturálně sled toroididů vyvolávajících příčné vlnění a pokud není toto vlnění mechanicky kompenzované, neteče to až tak dobře jak by mohlo.

Proto se tvoří na pokožce plovoucího delfína, i člověka, při pohybu vodou příčné vlnění a proto potřebuje delfín daleko míň energie na propagaci při stejné rychlosti a profilu než torpédo. U ryb je to trochu podobné, ale ne stejné. Šupiny, tedy jejich sestava, to velké celkové vlnění jak je vidět na delfínovi přesměrují z příčného na diagonální, s laterální složkou, tedy do vírů postupných, kteréžto podstatně drobnější vlnění pochytá mechanicky a nakoso sliz. Kdyby Frickové nemydlili delfíny, aby jejich kůžema potáhli ponorku a zjistili, že takhle to není řešení, a místo toho použili vhodně rýhovanej plech, třeba že by si "šupiiny" půjčili od mečouna, kterej prej udělá až 170km/h, včetně toho meče (ale to už je oakceleracích a blbým konceptu aero, či hydrodynamiky), potaženej vrstvičkou něčeho velice měkce pružnýho, byť i gumou, asi by bývali vyhráli námořní válku, protože by uplavali kde čemu, dohnali kde co a doplavali na bandasku dieslu daleko dál, neřkuliv o tom, že by měli i daleko rychlejší torpéda, což by jim umožnilo se trefit před tím než něco uhne a než to popoujede. Dnes už to (snad Rusi) vyřešili tím, že torpédo pouští vzduch ze špice a vrstvička vzduchu to příčné vlnění mezi ocelí a vodou, tedy turbulenci toroidní, pochytá.

Proto je taky možné, že vzduchový kroužek, vypuštěný pod vodou delfínem, či ochechulí, dokáže cestovat vodou rychlostí nekolika kilometrů za hodinu ačkoliv nemá vědecky prakticky žádnou hmotu a tím setrvačnost, i když tam v tom hrajou roli i ty elektrický pole jak je jakž tak odvoditelné z čmoudových kroužků, které vyraženy z pixly s dírkou popojedou počáteční rychlostí nějakou malou vzdálenost, ale pak se velice rychle přibrzdí a pokračujou (jak frisbee) stálou rychlostí podstatně menší na relativně veliké vzdálenosti.

Dost z toho jsou věci, o kterých se Schauberger nedokázal pořádně a srozumitelně vyžvejknout v rámci zaběhnuté terminologie. Něčemu z toho taky pořádně nerozuměl, byl spíš intuitivní, i když o tom všem něco nějak věděl z praxe a dohromady si to dát uměl celkem dobře.

Někde se La zmiňuje o podivném chování několika káč vedle sebe, jak se sice od sebe nechtějí moc vzdalovat, ale ani se nechtějí potkat :) Držej jakousi prostorově vymezovanou vzdálenost. To se přesně děje ve víru, ale to už jsem na dalším offtopicu :bhead: a elektrické podstatě struktury hmoty a vesmíru vůbec :ethink:

:oops: Takže krátká odpověď je, že ventilátorek udělá prd :cry:

S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“