Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Suchý spořič UF

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Bulganin píše: Připojil jsem k tomu infraled diodu z GESu za 15 Kč
Infračervená LEDka mě dost překvapila, protože vzhledem k účinku bych spíš předpokládal ultrafialovou :shock:
Nicméně vše se vysvětlilo při pohledu na odkaz - je to opravdu UV dioda a nikoli IR, jak jsi tu nedopatřením informoval ;)

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Bulganin
Stálý člen
Příspěvky: 33
Registrován: pát 16 říj 2009 20:34
Dostal: 1 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Bulganin »

No jistě, já jsem to chtěl dát do původního vlákna ale našel jsem to tady a byl jsem z toho nějaký zmatený. UV je správně. Tak sorage.


wolf234
Starší člen
Příspěvky: 158
Registrován: sob 18 říj 2008 12:47
Bydliště: u pajkovačky
Dostal: 8 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od wolf234 »

ta uv dioda je na ionizaciu kyslika a mala bi byť asi 391nm ešte nejaku kladnu ionizaciu vzduchu na vstupe ako to tu niekde je nie moc vysoke vn aby nevznikal ozon .


sumix
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: stř 05 lis 2008 14:44

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od sumix »

Zdravím, ten Ionizer 2009 vypadá zajímavě, nevíte, jestli se dá ještě objednat? Ty stránky vypadají celkem neaktuálně, navíc tam je informace, že nepřijímají objednávky mailem a v "aktualitách" na boku pak je zase zmínka, že je zase přijímají, tak nevím. Zkoušel jsem jim tam dneska psát, tak jsem zvědavý, jestli odpoví. No a nebo holt zkusím ubastlit "obyčejné" UFko a dám ho před filtr. Zkoušel bych to ve Felicii s motorem 1.6 MPI 55 kW AEE - nemáte už s danou motorizací v téhle oblasti někdo zkušenosti? Dlouhodobou průměrnou spotřebu mám něco přes 7 l/100 km, nejnižší asi 6 l/100 km, no a na delší jízdy + částečně město se pohybuju někde mezi, jak kdy... tak by mě zajímalo, o kolik by se ta spotřeba dala sundat.


Jarmil Kolečko
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 30 kvě 2013 9:56

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od Jarmil Kolečko »

Nazdar Sumixi. Bohužel "Ionizer" už objednat nelze - firma nereaguje na maily, webu se nikdo roky nedotknul a i telefon neberou. Na zahraničních forech jsem se dočetl spoustu spekulací o tom, že zkrachovali, že to byl podvod, že je vytlačila konkurence (kdo?) a i takový bláboly, že tu firmu koupil Exxon nebo Shell a následně ukončil provoz.

Já jsem měl Fabii 1.4 MPI sedan, provozoval jsem to v ní půl druhého roku, spotřeba byla průměrně o 0.6 litru menší (vždycky 4 tankování jsem jel se zapnutým ionizerem a 4 bez). Měřeno pomocí aplikace na Android (píše se tam tankování a tachometr a ono to pak grafuje). Bohužel jsem onu Fabii v únoru orval o příkop a rozprodal díly. Za ionizer jsem dostal 1000,- od pána z Doudleb.

jk


lepič
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: stř 14 úno 2007 21:25

S tím ozonem opatrně!

Příspěvek od lepič »

Bulganine, abys se nedočkal vděku jako můj kamrád. Taky ládoval do motoru ozon a takhle to dopadlo:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


sumix
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: stř 05 lis 2008 14:44

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od sumix »

Jarmile, díky za informace. Škoda, že už to nevyrábí, podle toho, co jsem se tu dočetl, to, zdá se, fungovalo. Tak holt jedině umotat to UFko... Popravdě by mě zajímalo, proč to přestali prodávat.

Jinak propálené písty bych dost nerad, ale myslím si, že by to snad hrozit nemělo, minimálně ne při běžném provozu... leda že bych motoru dával pořádnou sodu, pak bych asi měl obavy, ale já se snažím chovat k motoru co nejšetrněji a na krk mu šlapu jen zcela vyjímečně :-). Ovšem pokud toho ozonu bylo nějak víc, tak pak bych se asi bál, stejně jako možná nějaké experimentování třeba s vodíkem (nemám na mysli lehké přisávání HHO, to by taky nemělo snad ničemu vadit - aspoň doufám).


lepič
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: stř 14 úno 2007 21:25

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od lepič »

Ovšem pokud toho ozonu bylo nějak víc, tak pak bych se asi bál
Určitě je nutná regulace množství. Ti amíci tam mají nějakej senzor, kterej to měří. Ty propálený písty ho dostaly pořádnou porci. Byla tam rtuťová výbojka vykuchaná z lampy pro pouliční osvětlení. UV dioda je proti tomu trpaslík. Ale v součinosti s ionizerem nikdo neví, co by to mohlo udělat.


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Ahoj, a tak končí užitečné vynálezy. Ať už to byl Mayer, nebo Joe Cell a nebo ionizátor firmy ionizer2009@usa.com, kde nereagují ne emaily. Kdy už konečně mocní nebudou bránit očistě přírody?
Zajímalo by mne z teoretického hlediska -UF -ko vlastně také ionizuje vzduch -ale jaké ionty vytváří? Kladné, záporné? Zmíněná firma tvrdí, že její zařízení řízené procesorem zabraňuje vzniku ozónu, a tím šetří motor i palivo. Zatímco US patent záměrně ozón vyrábí a přidává do sání za vzduchový filtr.
Můžete se k tomu vyjádřit? Dík Pavel


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

keft píše:Zajímalo by mne z teoretického hlediska -UF -ko vlastně také ionizuje vzduch -ale jaké ionty vytváří? ...
Můžete se k tomu vyjádřit?
Všechno, co o UFku a jeho principech bylo řečeno, je v tomhle vlákně. Výsledek je zatím ten, že to prokazatelně na nějakém principu pracuje - to je praxe.
V teoretické rovině si jeho práci různí lidé vykládají různě, často i docela protichůdně, a zatím nebyl nějakým soustavnějším výzkumem žádný z těchto názorů ani potvrzen, ani vyvrácen. Zatím se, alespoň pokud vím, nikdo nedostal ani tak daleko, aby věděl co vlastně a jak by měl nějak přesněji měřit, aby mohl posoudit, jak dobře který konkrétní exemplář UFka pracuje.

K tomu propálenému pístu - je na něm vidět, že se mu příliš dobře nevedlo. Tečka.
Tím chci říct, že je to jenom fotografie propáleného pístu, nic víc a nic míň.
Tvrzení, jak a proč k tomu došlo, je jenom tvrzení, které může být stejně tak dobře pravdivé, jako i nepravdivé - to už tak u různých tvrzení bývá a s tím se nedá nic dělat. S tím, co se ve skutečnosti stane, si dneska už nikdo nedělá nějakou starost - prostě chce něco něčím dokázat, tak si najde třeba na internetu nějakou vhodnou fotku, případně si ji doupraví, aby jí dodal punc autentičnosti - a ejhle, na veřejnost se dostane naprosto původní doklad toho, jak vypadá řekněme garáž, zdemolovaná výbuchem při zkoušení "zázračného" vodíkového pohonu.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Zdravím všechny, na něco jsem kápl- jen jestli to není další slibotechna a podvod. Předkládám ostatním k posouzení. Často tady rozebíráme otázku, co by způsobilo rozvíření vzduchu-tento "vynález" to údajně řeší:)

http://www.hicloneqld.com/products.html


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2416 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od poota »

Pro fungování UFka není důležitá rotace vzduchu, ale to, že vzduch skrze UFko proudí!
Nejspíš je důležité i to, že při tom proudění mění svoji rychlost a pulzuje v rytmu plnění jednotlivých válců.
Mimo téma (offtopic)
Rotace vzduchu v sacím potrubí měla význam u karburátorových motorů tím, že umožňovala lepší odpaření kapiček nasávaného paliva. Její vliv byl znatelný v nízkých a středních otáčkách, ale docházelo k omezení maximálního výkonu, protože "rozrotovací" zařízení kladlo protékajícímu vzduchu přece jenom nějaký odpor, takže se zhoršovalo plnění - řešitelné by to mohlo být zvětšením průřezu sacího potrubí.
U současných motorů, které mají většinou vstřikování, je rozrotování vzduchu pro úsporu paliva nepřínosné. Zhoršuje plnění, takže snižuje výkon. Vstřikování je řízené podle obsahu spalin, takže se vstřikuje jenom tolik paliva, kolik odpovídá množství vzduchu, či lépe řečeno množství kyslíku v něm.
Při každém "šetření" zvyšováním výkonu je potřeba si uvědomit, že víc kyslíku = víc paliva = vyšší výkon, při kterém se dá ušetřit jenom tehdy, když ten výkon opravdu využijeme a ne ho jenom zbytečně promrháme. Nejlepší poměr výkon/spotřeba má motor v oblasti nejvyššího točivého momentu - směrem k nejvyššímu výkonu se tento poměr prudce zhoršuje!
A když už jsme se tu dali do plevelení, tak to vezmu z jedné vody načisto.
Nejmenší spotřebu má současný motor při volnoběhu, takže jedinou možností úspory paliva je využívat co nejvíc "plachtění", jak nazývám jízdu setrvačností na neutrál. Při brzdění motorem se neušetří nic, protože vstřikování paliva je omezované až při daleko větším rozdílu otáček, než se při brzdění běžně dociluje.
U mého Moskviče blahé paměti, který měl elektromagneticky uzavíratelnou volnoběžnou trysku, jsem měl snímač podtlaku, který brzdění motorem registroval a vypnul přívod paliva, takže byla skutečně nulová spotřeba. Úspora se většinou pohybovala kolem 3/4 litru na sto kilometrů.
Dalším systémem, který šetřil benzín, byl stop-start, který vypnul motor při čekání na křižovatce a nastartoval při doteku plynového pedálu - ovšem mimo město toho moc neušetřil.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
krovak88
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: úte 21 zář 2010 16:16

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od krovak88 »

Ahojte, chcem skúsiť postaviť to, čo ma Bobor.... Môžem použiť ako VN trafo zapalovacie trafo 190V/6kV? Bude to stačiť?

Alebo kde a aké vhoodné trafo zohnať? Díky


jeloz
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: pon 06 srp 2012 15:17

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od jeloz »

Mohu použít tyto komponenty?
Kondenzátor elyt 220uF/200V
http://www.gme.cz/ce-220u-200vt-jam-tk- ... k-p123-780
Křemíková dioda do 0,5 až 1A
http://www.gme.cz/1n4007-p220-002
Rezistor (odpor) 100K Ohm na 0,25W
http://www.gme.cz/rr-100k-p110-121


keft
Stálý člen
Příspěvky: 67
Registrován: úte 30 bře 2010 19:47
Bydliště: Rožnov
Dostal: 12 poděkování

Re: Suchý spořič UF

Příspěvek od keft »

Ahoj přátelé po dlouhé době- potřeboval bych poradit a nevím, do kterého vlákna to dát. Snad mi poradí POOTA. Abych mohl přesněji testovat UF-ko a nebo HHO, potřebuji přesněji měřit spotřebu benzínu u Corolly 1998 se vstřikováním. Uvažuji dát na jeden ventil měřič ČASU šířky impulzu a tyto časy sčítat procesorem. Výsledný čas podle mé úvahy by měl odpovídat spotřebě...
OTÁZKY: (1) je má úvaha správná?
(2) Stačí snímat impulzy pouze na jednom ventilu a násobit čas čtyřmi a nebo musím u všech čtyřech?

Předem reaguji na radu, že bych měl impulzy snímat LÉPE v řídící skříňce - to se mi fakt nechce hledat KDE, musel bych být ohlý pod palubní deskou v šeru a nemám garáž... ale přívod napětí na ventilu najdu ihned.
DÍK ZA RADY.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“