Spořič paliva

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: Peter

Příspěvek od pepo.bn »

Peter píše:
Novák píše:Ilem je v tom nevině a tohle si nezaslouží.Podle mne je to chytrý a vzdělaný chlap,akorát dostal vynadáno,že vypustil něco co neměl.Mám svoje teorie,mám svoje měření a taky mám výsledky.Tady na fóru ale není atmosféra pro dialog bez urážek.
Tohleto nebylo na Ilema.
Tak , tak a dúfam že aj Ilem si je vedomý , že moje ,,poznámky'' sa netíkajú ludí , ktorí nemajú problém s objektivitou . Ilem ho tu na fore zjavne nemá a aj preto si ho vážim . PePo
Naposledy upravil(a) pepo.bn dne stř 01 říj 2008 10:13, celkem upraveno 1 x.


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Úspora,

Příspěvek od sano »

Dovoľte, aby aj ja som trochu prispel do mlyna. Tentoraz skôr pre začiatočníkov.

Literatúra konzistentne udáva, že na pohon auta stačí 1% monoatomárneho vodíka, alebo 4% brovnovho pynu. Tieto koncentrácie majú v aute rovnaký výkon ako pre auto primerané množstvo benzínu.
V našom aute Favorit, sme použili drátený vyvíjač typu Water4gas. Spotreba vody a teda množstvo uvoľneného vodíku bolo veľmi malé. Napriek tomu auto s dosť opotrebovaným motorom po zapnutí vyvíjača spontánne zvyšovalo obrátky, a pri jazde dostrmého kopca som išiel namiesto na 2, na 4. takže môžem potvrdiť, že aj malé množstvá HHO, alebo B.G./brovn gas/, zvyšovali výkon motora. Nakoľko vozidlo nebolo v najlepšom stave, nemalo zmysel merať zníženie spotreby.
Po uvedení auta do lepšieho stavu, sporič opäť namontujeme.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Vidím to taky tak nějak

Příspěvek od Ilem »

Peter píše:
Ilem píše:V neposlední řadě voda zpomaluje hoření paliva, takže působí jako antidetonátor - dá se použít bohatší směs.........
Detonuje spíš chudší směs
Máš pravdu, pořád si pletu chudou a bohatou směs. Chudá směs, to je ta co obsahuje víc vzduchu (míň paliva). Takže opravuji, dá se použít chudší směs...což je další úspora paliva.


"Dum spiro spero"
Ciceron
pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Re: Zrušení registrace

Příspěvek od pepo.bn »

Mimo téma (offtopic)
Peter píše:Porušil jsem svůj slib, že se tu neobjevím jako registrovaný člen.
Rivale trvám na zrušení registrace a navíc si přeji aby všechny moje příspěvky byly smazány a byl bych nerad, kdyby se objevili na připravovaném DVD.
Myslím, že už tady nemám co pohledávat.
:bye:
Peter zdravím ťa . Nemaj boja , nebudem ťa ,,lámať'' . Po téjto ,,búrke'' tu na tomto fore už nie . Priznám sa ti , mrzí ma že práve Ty si tá ,,prvá kocka padajúceho domina'' . PePo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení registrace

Příspěvek od 1220 »

Mimo téma (offtopic)
Petře, je to cesta do pekla, která vypadá jako cesta vzhůru,neber to tak vážně :) Připadá mi to jako funus :( :epray:
K.


pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Kniha.

Příspěvek od pepo.bn »

Mimo téma (offtopic)
Pani zdravím Vás . Jedna z najlepších kníh v oblasti šetrenia paliva čo bola doposial vydaná . Pri dodržaní niektorých pravidiel sa da ušetriť 30 až 40 % paliva a to bez ,,prerábky" čohokolvek na motore . PS : Pridal som Vám k tomu aj obsah knihy . PePo
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) pepo.bn dne úte 30 zář 2008 19:16, celkem upraveno 2 x.


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
Luděk
Stálý člen
Příspěvky: 37
Registrován: pon 15 led 2007 13:04
Bydliště: Východní Čechy

Kniha

Příspěvek od Luděk »

Mimo téma (offtopic)
Knihu neznám, tak doufám že je tam vysvětleno proč má motor nejvyšší účinnost většinou na plný plyn při nejvyšším kroutícím momentu.
Často panují bludy a nesmysly okolo spořivé jízdy. Odstrašujícím příkladem jsou před 20ti lety prodávané ekonoměry které měří podtlak v sacím potrubí. Ty nutily řidiče udržovat v sání co nejvyšší podtlak, což je režim nejhorší účinnosti motoru. Že se to ve výsledku přesto někdy projeví úsporou je jen díky tomu že jedete tak pomalu že neprotopíte žádný výkon v brzdách a na rozrážení vzduchu.
Skutečně úspornou jízdou lze ušetřit s většinou aut více než 60% paliva. Mám osobně odzkoušeno.


pepo.bn
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: úte 17 črc 2007 23:02
Bydliště: Slovensko

Kniha .

Příspěvek od pepo.bn »

Mimo téma (offtopic)
Ludek zdravím ťa . Nie , nieje v néj nič o ekonomeri ale zato je v néj medzi iným hafo grafov a tabuliek o rôznych vplivoch na ekonomiku prevádzky automobilu z pohladu spotreby palív. PePo


Nič nie je nemožné , stačí len chcieť a vedieť ako na to !
Luděk
Stálý člen
Příspěvky: 37
Registrován: pon 15 led 2007 13:04
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek od Luděk »

Mimo téma (offtopic)
Zdravím tě také, ten ekonoměr byl příklad, nemyslel jsem to tak že by o něm bylo v té knize. Ptal jsem se spíš na to jestli je tam vysvětleno proč má motor nejvyšší účinnost většinou skoro na plný plyn, a jak tento poznatek uplatnit při jízdě.
Jinými slovy, jestli se podle návodu z této knihy dá se seriovou škoda 120 bez seřízení a dohuštění jet pod 4 litry na 100km.


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od chiq »

Mimo téma (offtopic)
Kedysi (v 80-tych rokoch) sa robievala pravidelná súťaž v čo najnižšej spotrebe Š 105 a 120, na trase tuším okolo Prahy (dosahované spotreby okolo 4 l, bez akýchkolvek úprav, len citlivá noha)... Dosť bolo o tom popísaného v starších číslach časopisu Svět motorú...


Luděk
Stálý člen
Příspěvky: 37
Registrován: pon 15 led 2007 13:04
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek od Luděk »

Mimo téma (offtopic)
Toho jsem se nezůčastnil, ale se spotřebou 3,3 u škoda 120 mám zkušenost právě s těžkou nohou. Cílem bylo co nejméně výkonu protopit aerodynamikou, proto jsem nejel nad 75-80, a nezahřívat brzdy, a všechen potřebný výkon vyrobit v režimu nejvyšší účinnosti motoru. Protože grafy účinnosti škody 120 pro rúzný plyn nejsou k dispizici, používal jsem plný plyn, což bylo velmi pravděpodobně dobře. (viz výsledek) Je nepravděpodobné že na menší plyn bude účinnost lepší.


Luděk
Stálý člen
Příspěvky: 37
Registrován: pon 15 led 2007 13:04
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvek od Luděk »

Mimo téma (offtopic)
Ono to vyplívá i ze zkušenosti s vyloženě sportovní ostrou jízdou kdy nám brzdy v noci svítí, ve srovnání s lehoučkou nohou a velmi klidnou vláčnou jízdou beze změn rychlosti. Rozdíl v použitém výkonu za jízdy je naprosto nesrovnatelný.
Přesto spotřeba není mnohdy vyšší ani 1,5x. Je to proto že při té ostré jízdě používáme motor v režimech nejvyšší účinnosti, a při té loudavé s lehoučkou nohou v těch nejhorších režimech co se týče účinnosti.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

úspora jízda, separace, mazání

Příspěvek od 1220 »

Mimo téma (offtopic)
Luděk píše:Toho jsem se nezůčastnil, ale se spotřebou 3,3 u škoda 120 mám zkušenost právě s těžkou nohou. Cíllem bylo co nejméně výkonu protopit aerodynamikou, proto jsem nejel nad 75-80, a nezahřívat brzdy, a všechen potřebný výkon vyrobit v režimu nejvyšší účinnosti motoru. Protože grafy účinnosti škody 120 pro rúzný plyn nejsou k dispizici, používal jsem plný plyn, což bylo velmi pravděpodobně dobře. (viz výsledek)
Toto funguje, když jsem měl Š 1000 před lety, a dal si pozor a vypínal motor s kopce, skoro plný plyn při akceraci a pak někdy vypnout,max rychlost 80 víc ne, brzdit skoro vůbec, vyšší huštění pneu, ložiska v pořádku spotřeba šla až o 50 procent dolů ,ale ve městě ani náhodou, tam to nešlo. Taky existuje Knížka : Automobil s vyšší účinností, buhužel někde ji mám zahrabanou, ve které byly popsány podrobně všechny konstrukční skupiny automobilů a jak zvýšit jejich účinnost.
Např system komprex je tam velmi dobře popsaný a na základě čeho funguje atd.......
Zde u pramene , nás ale čeká amatérské vyřešení problemu mazání, jinak se, mám za to , i když vodíku bude dost nehneme. Základem je separace kyslíku z plynové směsi, kdo má praktickou zkušenost zatím nikdo nepublikoval, pokud vím.
K.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

Mimo téma (offtopic)
Luděk píše:Toho jsem se nezůčastnil, ale se spotřebou 3,3 u škoda 120 mám zkušenost právě s těžkou nohou. Cílem bylo co nejméně výkonu protopit aerodynamikou, proto jsem nejel nad 75-80, a nezahřívat brzdy, a všechen potřebný výkon vyrobit v režimu nejvyšší účinnosti motoru. Protože grafy účinnosti škody 120 pro rúzný plyn nejsou k dispizici, používal jsem plný plyn, což bylo velmi pravděpodobně dobře. (viz výsledek) Je nepravděpodobné že na menší plyn bude účinnost lepší.
Ta moje škůda jezdila s lehkou nohou za 8 a s těžkou za 11. Nejlíp se mi osvědčilo točit, ale nedávat víc plynu, než je nutné. (Cítit, kdy ještě motor jde za plynem, a kdy už ne) pak se to dalo stáhnout i na 6. Všechno při kombinované jízdě.


"Dum spiro spero"
Ciceron
1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

enem estli

Příspěvek od 1220 »

Mimo téma (offtopic)
už náhodou nebyla v doběhu, mazání polospáleným olejem to nejspíš urychlylo 8) :?: Byla měřena komprese ?
K.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“