Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

Spořič paliva

Návrhy konkrétních zařízení.
Odpovědět
Barbucha
Zasloužilý člen
Příspěvky: 611
Registrován: sob 19 črc 2008 2:10
Bydliště: Praha
Dal: 5 poděkování
Dostal: 61 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: enem estli

Příspěvek od Barbucha »

Mimo téma (offtopic)
Ilem píše:
Barbucha píše: To ano, ale jaké z toho plynou perzekuční následky?
Doplatit pojistné + až 10 000 Kč pokuty.

Rivale , mohl bys tuto debatu přesunout do jiného vlákna? Mám za to, že to se stavebnicí nemá nic společného. Dík.
Díky za užitečnou informaci.


Já to říkám pořád / neřád /, nejhorší jsou trpaslíci, všude vlezou a strašně se množí, jo ještě taky ten divnej němec co nám všechno skovává.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mimo téma (offtopic)
Já to vyřešil jednoduše. Kamarád co auta likviduje mi za 500,- Kč auto papírově ekologicky zlikvidoval a hned i odhlásil. Tj dal jsem mu SPZ ,tecničáky a vyřízl jsem VIN. To pro to že pro mého kámoše to dělal další kámoš co je oprávněn papír napsat, ale stím už se neznám a bál se. Bez VIN je auto nedohledatelné a je to. Takto 105S čeká na různé operace od doktora-motora.


bedaa
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 16 říj 2008 19:26

spořič jako kit

Příspěvek od bedaa »

Ahoj,chtěl bych upozornit laiky jako jsem já,kteří uvažují o koupi hotového spořiče nebo kitu,že jsou to vyhozené peníze,neboť stavba svépomocí vyjde podstatně příznivěji.Osobně jsem zakoupil kit spořiče z Kanady od firmy savefuel /230usd i s dopravou/,plul ke mně skoro 4 měsíce.Nakonec spořič dorazil,ne nepodobný těm nejjednodušším zde na foru.Používám tedy 3 páry nerez elektrod bez přisávání vzduchu.Tento spořič jsem instaloval do své Toyoty corolly 2002 1.6,která normálně jezdí na LPG.Zvýšení výkonu jsem subjektivně nezaznamenal,max.úspora 1 litr LPG/100km /t.j.15procent/,ovšem při proudu min. 10A /výrobce doporučuje 7-12A/.
Ještě díky moc těm,kteří mají pochopení i pro nás málo znalé,rád bych poděkoval hlavně Ivanovi.
Chystám se stavět jednotku ala Dingel,tak uvidím,snad v tom nebude nějaká velká složitost.
bedaa


Tuco
Zasloužilý člen
Příspěvky: 243
Registrován: stř 10 zář 2008 17:53
Dostal: 10 poděkování

úspora nafty a mag. pole

Příspěvek od Tuco »

Nevím, jestli to patří přesně sem, ale vím že se to tu někde na fóru přetřásalo...kdyžtak prosím o přesun.
Technický týdeník 21/2008 píše:Silné elektrické pole snižuje spotřebu nafty

Americký fyzik R. Tao a členové jeho týmu na Temple University ve Filadelfii vyvunuli jednoduché zařízení, které podstatně snižuje spotřebu nafty ve vznětových motorech. Půlroční zkoušky v automobilu Mercedes-Benz 300D na amerických dálnicích vykázaly snížení spotřeby nafty ze 7,4 na 6,2 l/100km, což je úspora přes 16%. V městském provozu bylo dosaženo úspory o něco nižší, od 12 do 15%, píše odborný časopis Energy and Fuel.
Zařízení sestává z několik centimetrů dlouhého válce, který je namontován před vstřikovací trysku. Ve válci vládne silné elektrické pole, které rozřeďuje protékající naftu, jež se v motorovém válci důkladněji rozpráší a její spalování je účinnější a čistší. Spotřeba proudu pro vytvoření elektrického pole je nízká. Při zkouškách v laboratoři stoupl výkon motoru o 20,4% a snížil se obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech.
Bohužel, žádné bližší podrobnosti, snad to není kachna...


Návštěvník

Spořič

Příspěvek od Návštěvník »

V tomto patentu je nejlépe popsána funkce spořiče paliva. Bez zbytečného balastu a tajemna.
Elektrody v spořiči slouží jenom pro udržení stálé teploty média.
P.
Doporučuji ještě patenty 2,816,573 (regulační šroub) a 3,557,763 (připojení k odsávání olejových par).
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Novák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 407
Registrován: ned 20 srp 2006 15:33
Bydliště: Praha
Dostal: 2 poděkování

Spořič

Příspěvek od Novák »

Petře tomuhle odkazu asi nerozumím,co má společného nádoba naplněná methylalkoholem a acetonem se spořičem plněným destilovanou vodou.
To přeci není žádný spořič,ale další přídavná nádrž a ještě dost blbě napojená.Tohle je zase pro mě tajemno. :idea:


Návštěvník

Re: Spořič

Příspěvek od Návštěvník »

Musíš číst pozorně. Je tam napsáno " nejraději vodní roztok metylalkoholu a acetonu".
Samozřejmě to funguje i s čistou vodou.
Jenom je třeba vědět kolik litrů páry za hodinu je potřeba na kW potřebného výkonu. A že je jí sakra málo.


Hara

Příspěvek od Hara »

Zdravím páni
Skúsil som Ivove zapojenie : 555 , fet (2SK648), cievka ( 350 zav. , 1,25 mm ) , paralelne
k cievke zaťažovací odpor.
Výsledky sú nasledovné :

- nap. na cievke - 800 V
- zatažovací odpor - 5620 ohm
- efekt. dlžka impulzu (800V) - 1,5 mikrosec
- opak. frekvencia - 6896 Hz
- napájacie nap. - 12 V
- odber zo zdroja - 0,22 A

Je to v poriadku ?
Dík Hara


Metiu
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 17 lis 2008 15:10
Bydliště: Presov [SK]

Příspěvek od Metiu »

takze , mam spraveny ako-taky prototyp
http://www.imagebam.com/image/12bf8018846877
http://www.imagebam.com/image/10e27018846883

Pixla z TESCO za 130,-Sk , elektrody nerez , napajane cez PAL kontakty , 3 minusove , 4 plusove elektrody , medzi nimi neutralne. Vzdialenost cca 3 mm.
Spotreba pri studnovej vode pri 12v okolo 1.5A , vyvoj plynu 2dcl(200ml) za 3 minuty.
Vyskusam este destilovanu a dazdovu vodu , lebo prvy test je az extremne neefektivny (podla mna).
Planujem este pred elektrody zapojit ivanove tretie zapojenie vyvijaca.

Uvitam konstruktivnu kritiku , smelo. Taktiez chcem velmi pekne podakovat vsetkym , ktori su ochotni svoje informacie nezistne poskytovat ostatnym! (Iv a spol.)


..ako napajate elektrody ? PAL konktakty sa na zapornych elektrodach pri ponoreni do vody okamzite zacnu rozpadavat , srubovane spoje tak isto.[/img]


Jans
Stálý člen
Příspěvky: 64
Registrován: sob 11 říj 2008 21:28

Příspěvek od Jans »

Metiu píše:vyvoj plynu 2dcl(200ml) za 3 minuty.
..ako napajate elektrody ? [/img]
co takhle nerez šroubky,
no skoro se blížíš Mayerovi (asi 19l/hod),ještě snížit proud a jinak já si myslím že super.


Metiu
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 17 lis 2008 15:10
Bydliště: Presov [SK]

Příspěvek od Metiu »

bingo ! nerezove sruby pospajane nerezovym drotom

uprimne a naozaj ma to skor nenapadlo :oops:


Metiu
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 17 lis 2008 15:10
Bydliště: Presov [SK]

Příspěvek od Metiu »

Takze , moj vyvoj pokracuje "milovymi krokmi". Az sa hanbim za to ,ze ludia sa tu snazia a ja si toho nevazim :oops: .
Aspon som si zabezpecil vypalenie plechov laserom.
Rozmery 100x60 mm , hrubka 2mm , nerez.

Obrázek

Obrázek

Snad sa mi zajtra podari zohnat nerezove sruby a cez vikend dam do kopy riadny vyvijac a nie nejaku domacu bastlerinu.

Ivov vyvijac ver. 3 otestovany - s povodnou cievkou som dosiahol najlepsi vysledok.
Dam do kopy verziu 4 , kedze je co sa tyka konstrukcie pre mna podstatne jednoduchsia a budem referovat vysledky.

A teraz sup sup do roboty :).


Metiu
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 17 lis 2008 15:10
Bydliště: Presov [SK]

Příspěvek od Metiu »

takze, aby som neposobil nedovercivo.
Dnes som sa dal do roboty , tu je vysledok. 7 nerezovych elektrod. Rozmery 100x60mm , hrubka 2mm. Medzery cca 2-2.5mm. Zapojenie je striedavo , cize +- , ziadna neutralna elektroda.

Obrázek

Obrázek


A keze vonku konecne nasnezilo , tak som urobil aj skusky s "dazdovou" vodou.

12V - 1.3A , velmi maly vyvin (odhadujem tak 1dcl/min)
Zo skusenosti uz viem ,ze pokial dosky necham dlhsiu dobu ponorene , tak sa vyvin rapidne zlepsi. Uvidime.

Chcel som aj vyskusat porovnanie s vyvijacom od iva ver. 3 , ale nechtiac som si zoskratoval vystup a odpalil mosfety.


Prijimam akekolvek navrhy :) a zaroven vyzyvam ludi , ktori do tohto vlakna pisali s tym ,ze to "vyskusaju" ,aby napisali svoje poznatky.
Vdaka a vela stastia pri dalsom vyvoji.


Novák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 407
Registrován: ned 20 srp 2006 15:33
Bydliště: Praha
Dostal: 2 poděkování

Metiu

Příspěvek od Novák »

Je vidět že se snažíš,ale v tomto vlákně jsi nějak mimo "mísu."Na Brownův plyn ti nikdy žádný motor spolehlivě nepojede.Natočíš ho,ale nemá výkon.Spalovací motory byly vyvinuty na "hoření" paliva a ne mžikovou implozi doprovázenou výdejem tepla.Toto vlákno je o spořičích a o čerpání prostorového náboje a jeho následné "spalování" v běžném neupraveném motoru.Neber to jako atak vůči tvé osobě,ale jako radu a nasměrování. :bye:


Metiu
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: pon 17 lis 2008 15:10
Bydliště: Presov [SK]

Příspěvek od Metiu »

ano , to mi je jasne ,ze na to motor nepobezi , to ani nemam v plane :)

ide mi o usporu paliva tak , ako vsetkym s pouzitim bezneho motora (s. Felicia 1.3MPi).

A teraz trochu uvahy.
Kedze ma tento motor elektronicke vstrekovanie paliva, tak plati, ze cim viacej BP dodam do sacieho potrubia , tym menej paliva riadiaca jednotka nadavkuje ? Isteze existuje nejake rozumne maximum.. A taktiez nedojde k javu, kedy tam ziadne (tekute)palivo dodane nebude a motor predsa pobezi.


Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“