Rozbor bakalářské práce http://www.vutbr.cz/www_base/zav_pra

Sem jsou přesouvána "spící" a uzamčená témata. Spící témata je možné opětovně probudit k životu...
Zamčeno
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Rozbor bakalářské práce http://www.vutbr.cz/www_base/zav_pra

Příspěvek od martin11 »

Dnes 21. února 2011 byla zde na Foru zveřejněna tato bakalářská práce

http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=30060

autora : O.A. viz práce.
1. Pan/paní
Jméno a příjmení: Bytem: (dále jen „autor“)



v následující diskusi prosím diskutující o názory na tuto práci a její hodnotu a hodnocení jednotlivých kapitol, zejména pak vlastní konstrukci MM autora práce a přístup autora k "vědeckému " způsobu konstrukce MM.

na přání autora této bakalářské práce byla osobní data přezatá s této práce vymazána
Naposledy upravil(a) martin11 dne stř 09 bře 2011 16:11, celkem upraveno 2 x.


... věřím, že se " TO " povede ......
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

...no vida...

Příspěvek od martin11 »

http://www.vutbr.cz/studium/zaverecne-prace?zp_id=30915

Název: Magnetický motor
Typ: bakalářská práce
Rok: 2009
Student: Bc. Ondřej Aubrecht
pVedoucí: rof. Dr. Ing. Zbyněk Raida
Oponent: Ing. Michal Pokorný
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Ústav: UREL
Jazyk: čeština
Stav: obhájeno (práce byla úspěšně obhájena)
Cíle, kterých má být dosaženo:

Shromážděte dostupné informace o koncepci magnetického motoru, který využívá k pohonu rotoru výhradně magnetickou energii permanentních magnetů. Shromážděné informace kriticky zhodnoťte. Ve vhodně zvoleném počítačovém programu vytvořte co možná nejjednodušší model motoru. Zanedbejte přitom všechny vedlejší efekty (tření, zatížení rotoru, atd.). Výsledky simulací popište.

Jednoduchý počítačový model se pokuste postupně zpřesňovat uvažováním realistických vlivů okolního prostředí (ztráty, tření, odpor vzduchu, atd.). Dosažené výsledky konfrontujte s publikovanými informacemi.
Klíčová slova:

Magnetický motor, metoda konečných prvků, COMSOL Multiphysics
Abstrakt:

V předkládané bakalářské práci jsou analyzovány a vzájemně porovnávány vybrané druhy magnetických motorů. U každého motoru je uveden krátký popis a kritické zhodnocení jeho vlastností. V další části jsou všechny magnetické motory porovnány a je vybrán typ motoru pro simulaci. Simulace jsou provedeny v programech COMSOL Multiphysics a Femm. V poslední části práce je simulace ověřena na reálném prototypu magnetického motoru a zhodnocení výsledků.
Literatura:

[1] STRATTON, J.A. Electromagnetic Theory. New Jersey: J. Wiley and Sons, 2007. ISBN: 978-0-470-13153-4

[2] COMSOL Multiphysics User's Guide. Stockholm: COMSOL, 2009.

Soubor vložený studentem Velikost Veřejná verze
Hlavní dokument [.pdf] 4.7 MB ano
Příloha 4.13 MB ano

Hodnocení vedoucího - prof. Dr. Ing. Zbyněk Raida:
Cílem bakalářské práce bylo shromáždit a kriticky zhodnotit různé přístupy k realizaci tzv. magnetických motorů. Jedná se o zařízení, jež by měla využívat ke svému pohonu pouze magnetické pole permanentních magnetů. Pro vybrané motory měly být vytvořeny počítačové modely, které by umožnily ověřit funkčnost popsaných principů. Osobně považuji toto zadání za velmi náročné.

Student vytvořil počítačový model magnetického motoru typu PERENDREV v programu COMSOL Multiphysics (AC/DC modul, kombinace modelů indukovaných proudů a pohybových rovnic). U jednotlivých motorů počítal rozložení hustory magnetického indukčního toku a magnetické ekvipotenciály. Následnou animací ověřoval, zda se motor točí či nikoli. Další ověření bylo realizováno v programu FEMM.

Nad rámec zadání projektu se student pokusil o realizaci jednoduchého modelu motoru. Realizace je rozpracována.

Z výše uvedeného popisu je zřejné, že zadání práce bylo splněno.

Co se týká aktivity studenta při zpracování bakalářské práce, zde jsou mé pocity smíšené. Během zimního semestru chodil na pravidelné konzultace a důsledně diskutoval každý krok řešení semestrálního projektu. V letním semestru se objevil až těsně před odevzdáním práce, takže jsem neměl možnost finalizaci bakalářského projektu jakkoli ovlivnit (rozhodně bych doporučil věnovat čas většímu propracování numerických modelů namísto fyzické realizace modelu motoru).

Formálnímu zpracování bakalářské práce měla být věnována větší péče. Nadpisy kapitol 2 a 3 začínají malým písmenem. Mezi číselnou hodnotou a fyzikální jednotkou chybí mezera. Ne všechny fyzikální veličiny jsou správně pojemnovány (např. váha versus hmotnost na str. 33, nedůslednost při označování magnetických veličin, atd.). Na druhou stranu oceňuji čtivou a výstižnou formu, kterou je práce napsána. Důsledné citování literatury v zápatí každé strany, na níž je daný zdroj citován, zvyšuje přehlednost odevzdané práce.

Celkově hodnotím předloženou bakalářskou práci jako velmi dobrou.

výsledná známka: B
výsledný počet bodů: 88

Kritérium hodnocení Známka Body Max. body
Splnění zadání A 45 50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) C 15 20
Formální zpracování práce A 18 20
Využití literatury A 10 10

Hodnocení oponenta - Ing. Michal Pokorný:
Student se ve své práci zabýval problematikou magnetických motorů. Teoretická část chybí. V praktické části vytvořil blíže nespecifikovaný počítačový model motoru "Perendev" sestávající se ze skupin pernamentních magnetů rozmístěných po obvodu statoru a rotoru. Dále motor realizoval. Studentovi nelze upřít snahu a zápal, s jakým se pustil do této, již z principu, sisyfovské práce. I přesto, že téma je bohaté z pohledu elektromagnetismu a mechaniky a skýtá potenciál pro technickou analýzu, student vytvořil laický popis psaný často hovorovým jazykem. Předložený text nemá charakter bakalářské práce.

výsledná známka: F
výsledný počet bodů: 40

Kritérium hodnocení Známka Body Max. body
Splnění požadavků zadání F 7 20
Odborná úroveň práce F 20 50
Interpretace výsledků a jejich diskuse F 5 20
Formální zpracování práce B 8 10


Tip: zkrácený odkaz na závěrečnou práci je také: https://www.vutbr.cz/studium/zaverecne- ... p_id=30915




Mám pocit, že pVedoucí: rof. Dr. Ing. Zbyněk Raida práci svého žáka nikdy nečetl, nebo jen ledabyle a navíc vůbec netuší , o co v magnetickém motoru jde.

zdůvodnění. popis autora práce magnetického pístového motoru nejenže vůbec neodpovídá zadání práce, ale v tomto případě přímo zadání odporuje.
hodnocení práce " magnetické motory" je povrchní ledabylé a odfláknuté. hodnotitel pVedoucí: rof. Dr. Ing. Zbyněk Raida svoji práci odbyl a v žádném případě jí nevěnoval patřičnou pozornost. jen takto si lze vysvětlit jeho závěrečné hodnocení. martin11 :lol:


p.s.
Ondřej Aubrecht – v ročníku 2006/2007 obsadil v celostátním kole 5. místo s prací Detektor kovů. I toto umístění je velice cenné. Totiž po velice úspěšných letech musí zákonitě přijít pokles a páté míso je velice cenné a SOČ je i nadále dobrou prezentací naší školy.
Naposledy upravil(a) martin11 dne pon 21 úno 2011 22:29, celkem upraveno 2 x.


... věřím, že se " TO " povede ......
StepanPepan
Zasloužilý člen
Příspěvky: 255
Registrován: pát 02 dub 2010 11:39
Dostal: 1 poděkování

...

Příspěvek od StepanPepan »

Ta práce je děsivá. Jazyková úroveň je naprosto příšerná. Nechápu, co si od zveřejnění takového paskvilu slibuješ, Martine.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: ...

Příspěvek od martin11 »

StepanPepan píše:Ta práce je děsivá. Jazyková úroveň je naprosto příšerná. Nechápu, co si od zveřejnění takového paskvilu slibuješ, Martine.
...zdarec...já si neslibuju nic...na základě této práce se "někdo" stal Mgr. :shock: docela rád bych tímto příkladem poukázal na úroveň našeho školství, resp. úrovně hodnotícího profesora.
přesto bych rád rozebral / pomocí členů zde /některé pasáže, protože tak, jak jsou popsány vůbec neodpovídají realitě / skutečnému stavu věci/ :shock:
ve finále bych se velmi rád seznámil jak s autorem,/ který mě již pravděpodobně asi před rokem oslovil/

tak s prof. Dr. Ing. Zbyněk Raidou profesorem brněnského vysokého učení :roll::oops:
Naposledy upravil(a) martin11 dne stř 09 bře 2011 16:14, celkem upraveno 1 x.


... věřím, že se " TO " povede ......
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: ...

Příspěvek od Akord »

martin11 píše:přesto bych rád rozebral / pomocí členů zde /některé pasáže, protože tak, jak jsou popsány vůbec neodpovídají realitě
obávám se, že k tomu zde není na foru prostor, jsou zde takoví, kterí si chtejí predem všechno vyzkoušet na sobe, a až pak prijdou ke slovu ti ostatní


Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Odemknuté PDF

Příspěvek od adam.benda »

Povedlo se mi obejít zabezpečení toho PDF, posílám tedy "odemčenou" bakalářku, aby se dala v případě zájmu alespoň vytisknout.

Edit [2011-03-09 12:52]: PDF odstraněno. Při případné sháňce po tomto PDF mne prosím kontaktujte přes SZ. a.b
Naposledy upravil(a) adam.benda dne stř 09 bře 2011 13:50, celkem upraveno 1 x.


Uživatelský avatar
gromit
Zasloužilý člen
Příspěvky: 586
Registrován: pát 18 črc 2008 21:37
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: ...

Příspěvek od gromit »

martin11 píše:
StepanPepan píše:Ta práce je děsivá. Jazyková úroveň je naprosto příšerná. Nechápu, co si od zveřejnění takového paskvilu slibuješ, Martine.
...zdarec...já si neslibuju nic...na základě této práce se "někdo" stal Mgr. :shock: docela rád bych tímto příkladem poukázal na úroveň našeho školství, resp. úrovně hodnotícího profesora.
přesto bych rád rozebral / pomocí členů zde /některé pasáže, protože tak, jak jsou popsány vůbec neodpovídají realitě / skutečnému stavu věci/ :shock:
ve finále bych se velmi rád seznámil jak s autorem,/ který mě již pravděpodobně asi pořed rokem oslovil/

osobní údaje odstraněny na žádost autora

tak s prof. Dr. Ing. Zbyněk Raidou profesorem brněnského vysokého učení :roll::oops:
měl jsem dneska dlouhej den a teď večer mi ke všemu blbne konektivita z domova, tímto se omlouvám Martinovi za opožděnou reakci.
moje postřehy:
- to téma se vůbec nemělo na daném pracovišti (Ústav radioelektroniky) v dané specializaci (Elektronika a sdělovací technika) objevit
- když už se objevilo (předpokládám, že s ním přišel student) a předseda oborové rady (nebo vedoucí pracoviště, jak je ctěná zvyklost) ho schválil, měl být studentovi přidělen odborný konzultant (asi ne přímo někdo z komunity kolem MM, ale třeba z praxe, v Brně by to neměl být problém, nějaké pozůstatky MEZu snad ještě fungují - http://www.mez-cz.cz/index.php)
- když už nebyl odborný konzultant, měl na odbornou a formální úroveň dohlédnout vedoucí práce
- když už na úroveň práce nedohlédnul vedoucí práce, měl ji stopnout oponent - stalo se a všechna čest ing. Pokornému (F znamená "neuspěl" - to pro ty, kteří jsou ještě z VŠ zvyklí na poctivé čtyřky ;))
- když už práci nedoporučil oponent, měl ji student stáhnout a minimálně přepracovat, což by vzhledem k závažnosti připomínek oponenta znamenalo prakticky napsat práci novou
- když už student práci nestáhnul a šel s nedoporučujícím posudkem k obhajobě, měla ho vydusit komise
- když přesto obhájil, něco je špatně - na světě je další bakalář, budoucí magistr nebo inženýr...

Obávám se, že rozebírání jakýchkoliv pasáží zmíněné práce je jen ztráta času, tu "citaci" z našeho fóra bych ale považoval za formálně dostatečnou, i když za něco takového bych u nás asi studentovi zpřelámal pazoury... o popisu zařízení a zdůvodnění, proč se to zastaví můžou ze svého hlediska polemizovat jak příznivci, tak odpůrci...

P.S. Chvályhodná snaha Adame, ale má to cenu tisknout? :?
Naposledy upravil(a) gromit dne úte 08 bře 2011 22:30, celkem upraveno 1 x.


Když to nejde silou, musí to jít ještě větší silou!
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

bakalář

Příspěvek od lajos »

Se spíš divím že vůbec nechali oficiálně zhotovit práci podobného žánru a mimo jiné jako hrubý přehled, může být poučný-ty jeho komentáře vynecháme.
No ale nula se schází s nulou-už není pravda a podobné věci jsem konzultantem na naší katedře, prostě jeden strojař (asi moc četl na netu-třeba i u nás) si prosadil jako dvousemestrální práci vyvíječ a jeho vyzkoušení na motoru. Byl za mnou bohužel jen jednou-jsme si pokecali co a jak a pak jsem ho ještě jednou potkal ve foayé, 5 minut a šel. No jsem zvědav s čím příjde a co z toho vyleze. Já ho k ničemu nemůžu nutit, třeba pan magnetář je podobný ale dal si práci dát ty infa dohromady.
Nechtějte od každého všechno hned, buďte rádi že kape


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

...tak, tento pán práci hodnotil...

Příspěvek od martin11 »

https://www.vutbr.cz/lide/zbynek-raida-2236?aid_redir=1

Dovolím si vám představit člověka, který práci hodnotil "jako velmi dobrou" :idea: kolik pak asi za toto hodnocení dostal...???... :idea: :roll:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Re: ...

Příspěvek od adam.benda »

gromit píše:... P.S. Chvályhodná snaha Adame, ale má to cenu tisknout? :?
Požádal mě o to Martin, jestli bych se přes to nějak nedostal, jinak já osobně tejrat tiskárnu takovým škvárem nebudu... :-)
lajos píše:... Nechtějte od každého všechno hned, buďte rádi že kape
Kdyby ta práce někam skutečně směrovala a skutečně by alespoň něco ukáplo, tak po téhle stránce fajn, ale pokud jsem to správně pochopil, ten pacholek tam lípnul obrázky Martina bez sebemenší snahy se o něm nebo o Gromitovi zmínit. Nebo zkrátka nějak jinak projevit základy slušného chování.

Navíc jsem to dílo jen velice rychle prolítl očima a přesto jsem stihl narazit na značné nedostatky v celé té jeho "analýze".
pepo.bn píše:Jednoduchá otázočka - hrubosti odeditovány Medzi nami , u mňa osobne si už dávno ,,mimo rozsah".PePo
Takovéhle blbé kecyčky tu nikoho nezajímají. Buď na to máš nějaký pádný názor, nebo se tu s hlupáky a debily nezdržuj, pro tvé dobro.
Opravdu se Martinovi divím, že používá pojmy jako "neodnimatelná úcta", to jsi pro něj asi musel hodně udělat...


StepanPepan
Zasloužilý člen
Příspěvky: 255
Registrován: pát 02 dub 2010 11:39
Dostal: 1 poděkování

...

Příspěvek od StepanPepan »

Výtvor jsem si teď lépe prohlédnul:

Co je magnet je popsané na dvou stranách, a to na úrovni encyklopedie pro desetileté děti, jakákoli fyzika chybí.
Na skoro 20 stranách popisuje motory, kterými se v práci nebude zabývat.

Je zcela nepochopitelné, že analyzuje MOTOR, ale vůbec se nezabývá SILOU, která na rotor působí. V práci rozebírající magnetický motor nutně musí být graf velikosti síly v závislosti na úhlu otočení (a samozřejmě porovnání ploch nad a pod osou ke zjištění energetické bilance). Ideální by bylo, kdyby tam měl graf jako výsledek simulace a potom graf získaný měřením na modelu.

Pokud by z nějakého důvodu nebyla simulace síly možná, mohl jí v bakalářské práci nahradit precizně provedeným měřením.


Že práce byla obhájena je výsledkem měkkosti pedagogů a nastavení našeho školství, kde nejde o kvalitu studentů a absolventů, ale o jejich počet.
Kvalita lidí klesá, roztěkanost počítačového věku, úpadek výuky přírodních věd na základních a středních školách, snižování duševních schopností užíváním marihuany a alkoholu, to všechno musí logicky mít za následek snižování počtu studentů na vysokých školách. Pokud se tento počet nesnižuje, nutně z toho vyplývá i klesající úroveň absolventů a nutnost snižovat náročnost výuky. Snížení náročnosti výuky se podepisuje i na nadaných studentech.

Upadáme.


jvj56
Zasloužilý člen
Příspěvky: 276
Registrován: sob 09 kvě 2009 10:36
Dostal: 3 poděkování

Bakalářka

Příspěvek od jvj56 »

Jak jsem už psal, práce o ničem, závěry nepodložené.
Osobně si myslí, že už zadání je chybné a za samotný úpadek školství mohou hlavně pedagogové.
Občas doučuji matiku, fyziku a chemii a znalost mladých je otřesná až zoufalá.

Na druhou stranu sám si vzpomínám jak jsme "dělali" diplomky a jiné práce.
Autor je mlaďas a tak bych mu to snad i prominul (mimo neuvedení zdroje), spíš pana profesora by měli hodit k ledu.

Pěkný den :D


Uživatelský avatar
adam.benda
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1726
Registrován: čtv 15 bře 2007 12:03
Bydliště: Praha
Dal: 151 poděkování
Dostal: 258 poděkování

Základ problému

Příspěvek od adam.benda »

StepanPepan...

S těmi nedostatky souhlasím, jsou to hlavní důvody, proč má ta práce téměř nulovou hodnotu.

Jinak si ale nemyslím, že dochází ke snižování počtu studentů - ba naopak. Ústy mé již zesnulé babičky: ,,Dneska studuje každej blbec." A je to pravda, nikomu se dneska nechce dělat rukama, tak se cpou na školy. Přitom manuální zručnost bude jednou možná nejhodnotnější prací vůbec. Ale nechci tvrdit, že je problém v "inteligenci" studentů. Problém přináší tento celkový Systém (nejen školský, ale i "světový"). Vše vyplývá z toho, jaké jsou dnes vyzdvihovány hodnoty. Není kladen důraz na kvalitu a svědomité provedení práce. Vše musí být hlavně rychle a do termínu, i kdybys to měl částečně od někoho obšlehnout, v práci taky nebudeš mít čas se s tím piplat... Rozvoj Tvého ducha, kreativity, mysli a kvality práce? Na to není čas, koukej ten rys na tu A-nulku vytáhnout do pátku. Systém potřebuje opičky, jednoduché pracanty, kteří budou bez řečí dělat svou práci. Úhlavní motivace: peníze, kariéra, hloupé cíle. Příliš moudrosti a příliš kreativní práce se Systému také nehodí, to náleží jen vyvolenějším a zbytečně by to mohlo vést k prohlédnutí Systému a k bouření se proti němu. Je potřeba lidi udržovat motivovaný do debilních hodnot (kariéra, peníze) a zároveň je dost zabavovat, aby odmakali na svých hodnotách a neměli pak už moc sil se nějak bouřit.

Celkový přístup Systému pak doléhá i do škol. Kantor, pokud by chtěl být (a mohl být) skutečně spravedlivý, učil by trochu jinak, ale hlavně, za současné situace by to 90% studentstvu nedal, drtivá většina by skončila. Pak jsou tam zase zakomplexování idioti, kteří si na studentech hojí své rány, to je pak zase jiná písnička.

Se zajímavou věcí jsem se taky kdysi setkal především na vysokých školách... U naprosto marných a naprosto strašných prácí se kantor nechá tak znechutit, že to tomuhle člověku radši velice brzo dá, aby hlavně už dal pokoj. A naopak u odevzdávaných prací, které jsou pěkné, tak dotyčného prudí a nechce mu to uznat, aby z té "úrodné půdy" něco vypěstoval.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: ...

Příspěvek od 1220 »

StepanPepan píše:

Že práce byla obhájena je výsledkem měkkosti pedagogů a nastavení našeho školství, kde nejde o kvalitu studentů a absolventů, ale o jejich počet.


Upadáme.
Bohužel je to tak.
Prošlo mu totiž i to úplně nejzákladnější a to je silové působení jednotlivých sil při různých úhlech otočení a samosebou jejich součet, že při tom musí opsat celý kruh je snad nasnadě Martine :shock:
Když tohle " magnetář " nepochopí je skutečně mimo rozsah.
sorry.

Někdo si myslí , že člověk vzniknul z opice, chyba: opičí druh je zdegenerovaný člověčí druh, který tu byl před námi.....
Tohle mně napadlo když to tady čtu, promiňte mi to, už fakt prudit nebudu .

Ach jo :(
K.

Proč se zabývá vůbec tolik lidí magnetama ???????
protože to vypadá jako snadné
Proč opice žijí tam kde nemusí pracovat ????
protože je to snadné...............

nebudu číst forum, nebudu číst toto forum a bude mi líp


huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: bakalář

Příspěvek od huhu »

StepanPepan píše: Je to tady takový pohádkový svět. .......

Je super , že se najde člověk jako ty. S radostí sleduju , jak tu čteš pohádky a ten svět fantazie tě nenechává klidným , pudí tě to reagovat. Prima , uchovej to dětství v sobě. Dospělí všechno odzívají , nic je neohromí.....


-------------------------------

Jinak k té bakalářce - nevěděl jsem , že student pouze opsal co mu řekli martin a gromit . Jejich rozhořčení chápu. Nehodnotím co ten kluk napsal , ani závěr ( jiný jsem ani nečekal )

Myslel jsem , že to byl on , kdo posbíral jednotlivé druhy " strojů " z netu a pro mě , který se tím zabývám krátce a ještě jsem všechno neviděl to mělo v tom smyslu přínos.


Zamčeno

Zpět na „Archiv - Dílna“