Aktuálně: Probíhá přechod na novou verzi fóra. Postupně bude upravován vzhled a funkčnost fóra. Nahlaste prosím nalezené chyby...

zvaranie TIG s inventorom

Souhrn základních informací k jednotlivým projektům.

Moderátor: belamachina

belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

zvaranie TIG s inventorom

Příspěvek od belamachina »

kupil som si dnes invertor a k tomu aj hadicu na TIG zvaranie nejake elektrody s wolframu? s cervenym koncom a nejaku keramicku trysku? cislom 8 a s cislom 7, prdlacku sa v tom vyznam potrebujem info ci treba k flasi budiky jaku flasku plynu a k elektrodam farebne znacenie s moznostou pouzitia a hlavne jake materialy cim zvarat .
dalej by ma zaujimalo ci sa s tim da aj rezat alebo je to len blud co som vycital v pribalovom letaku .

vdaka za info


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Řezat se dá. pochopitelně tenké materiály a s odpovídající kvalitou. Chybí tam ten mocný vánek, jenž u autogenu nebo plasmového řezání odstraní vrstvu zkapalněného kovu. K invertoru gratuluji. Bombu máš doufám argon. Mnozí výrobci dodají laciná co2 nebo corgon. Oboje bezcenné. Ty elektrody by měly mít čísla a jako nové dobrý úhel špičky. Vzhledem k tomu, že ti to bez korektního úhlu bude vytvářet jiný tvar oblouku,mnohdy nestabilní, zreviduj počet elektrod a svoje možnosti kupovat je a nebo je na speciál brusu ostřit.hlavně s tím nesvařuj to, co můžeš elektrodami. Plyn, amortizace hořáku a elektrody jsou úplně jinde než obalovaná elektroda. Na tenké materiály není nic lepšího. Gratuluju k počinu. Budeš spokojený. A bacha na kopance. Ty se dle konstrukce různí. Kopance bludnými proudy....... 8)


belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od belamachina »

kupil som najprv einhel 1000/1 a to som dnes vratil lebo sa to nedalo ani zapnut . tak som kupil toto co je na fotkach je to sice 2x tak drahe ale tvrdili u ZGONCa ze je to profi a ze to ma mikrocip ;-)))

pripojim fotky nech vidis co mam a co mi mozno este treba daco dokupit:-)

chcel by som s tim rezat tensie plechy a zvarat hlinik a ocelovy plech


jarda ovčák svitavy píše:Řezat se dá. pochopitelně tenké materiály a s odpovídající kvalitou. Chybí tam ten mocný vánek, jenž u autogenu nebo plasmového řezání odstraní vrstvu zkapalněného kovu. K invertoru gratuluji. Bombu máš doufám argon. Mnozí výrobci dodají laciná co2 nebo corgon. Oboje bezcenné. Ty elektrody by měly mít čísla a jako nové dobrý úhel špičky. Vzhledem k tomu, že ti to bez korektního úhlu bude vytvářet jiný tvar oblouku,mnohdy nestabilní, zreviduj počet elektrod a svoje možnosti kupovat je a nebo je na speciál brusu ostřit.hlavně s tím nesvařuj to, co můžeš elektrodami. Plyn, amortizace hořáku a elektrody jsou úplně jinde než obalovaná elektroda. Na tenké materiály není nic lepšího. Gratuluju k počinu. Budeš spokojený. A bacha na kopance. Ty se dle konstrukce různí. Kopance bludnými proudy....... 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Mno,trošičku tomu hovím, abys rozumněl. Kvalitu invertoru ti poskytnou dvě informace. První je dostupnost servisu, druhá je zatižitelnost. Udává se v amperách a procentech. Je to takový rating, co dostává svářečka od boha a zní třebas takto: 200A 70%. To je hodně dobrá věc.. spokojit se lze i menšíma ciframa. Vzhledem k specifikám svařování hliníku bych konstatoval, že bez ac dc přístroje jen těžko docílíš zaručenou svařitelnost...i když je kopec postupů, které ti mohou pomoci. Třebas předehřev na teplotu kolem 200 stupňů. U ocelí to máš jednoduché. Na konci čísla oceli ti napíšou trojku a ty víš, že tato ocel jest zaručeně svařitelná. Např 11343 11373........Hliník je mrcha ....Můžeš se na železo obořit bruskou a podle jisker poznáš, co je zač...pro tvoje pobavení zde: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2007072701
http://www.mmspektrum.com/clanek/svarov ... ch-plynech
http://www.svarforum.cz/forum/index.php
Samozabarvovací kukla už není nadstandart, ale nutnost. Uvažuj o ní....


belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od belamachina »

jarda ovčák svitavy píše:Mno,trošičku tomu hovím, abys rozumněl. Kvalitu invertoru ti poskytnou dvě informace. První je dostupnost servisu, druhá je zatižitelnost. Udává se v amperách a procentech. Je to takový rating, co dostává svářečka od boha a zní třebas takto: 200A 70%. To je hodně dobrá věc.. spokojit se lze i menšíma ciframa. Vzhledem k specifikám svařování hliníku bych konstatoval, že bez ac dc přístroje jen těžko docílíš zaručenou svařitelnost...i když je kopec postupů, které ti mohou pomoci. Třebas předehřev na teplotu kolem 200 stupňů. U ocelí to máš jednoduché. Na konci čísla oceli ti napíšou trojku a ty víš, že tato ocel jest zaručeně svařitelná. Např 11343 11373........Hliník je mrcha ....Můžeš se na železo obořit bruskou a podle jisker poznáš, co je zač...pro tvoje pobavení zde: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2007072701
http://www.mmspektrum.com/clanek/svarov ... ch-plynech
http://www.svarforum.cz/forum/index.php
Samozabarvovací kukla už není nadstandart, ale nutnost. Uvažuj o ní....
co presne znamenaju tie percenta u amperov?
inak s tou kuklou je to vtipne lebo ja mam len stit do ruky :-/


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

V postatě zatížitelnost svářečky, než ti vypne tepelná ochrana.Je to vstah max a užitného vykonu. Většinou to udává dvěmi součíslími: 150A 60% 120A 100%. To ti řekne, že 120A můžeš pracovat nonstop a 150A 60% reálného času. Takže když svaříš kus a pak si chystáš, takže můžeš využít jmenovítý výkon svářečky. Pokud máš delší nepřerušované sváry, pak můžeš použít pouze 120A. V podstatě to umožní váběr vhodně dimenzované svářečky ke konkrétním účelům.U metody wig tig rozhoduje o zatížení síla svařovaného materiálu. Ve hře je ovšem ještě kvalita kabelů, tedy průřez. Dle průměrů elektrod se lze orientovat pouze u ocelí. Barevné kovy jsou jinde. Doporučil bych ti vyzkoušet drážkovací a řezací elektrody. Tedy než nadměrně zatěžovat svařovací hlavici řezáním...
A ještě k těm kabelům
.....http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2006082402
Dobrý svařeč musí vstřebat více informací, než pilot dopravního letadla....


belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od belamachina »

jarda ovčák svitavy píše:V postatě zatížitelnost svářečky, než ti vypne tepelná ochrana.Je to vstah max a užitného vykonu. Většinou to udává dvěmi součíslími: 150A 60% 120A 100%. To ti řekne, že 120A můžeš pracovat nonstop a 150A 60% reálného času. Takže když svaříš kus a pak si chystáš, takže můžeš využít jmenovítý výkon svářečky. Pokud máš delší nepřerušované sváry, pak můžeš použít pouze 120A. V podstatě to umožní váběr vhodně dimenzované svářečky ke konkrétním účelům.U metody wig tig rozhoduje o zatížení síla svařovaného materiálu. Ve hře je ovšem ještě kvalita kabelů, tedy průřez. Dle průměrů elektrod se lze orientovat pouze u ocelí. Barevné kovy jsou jinde. Doporučil bych ti vyzkoušet drážkovací a řezací elektrody. Tedy než nadměrně zatěžovat svařovací hlavici řezáním...
A ještě k těm kabelům
.....http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2006082402
Dobrý svařeč musí vstřebat více informací, než pilot dopravního letadla....
o kable sa bat nemusim lebo je to tak slabe ze 75a ma 25% :-((
nemam este redukcny ventil a samostmievaciu masku . hlinik ze sa s tim neda zvarat ze ten len striedavym prudom?


jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

moc tě nepotěším....
Svařování hliníku metodou TIG

Metoda TIG (Tungsten Inert Gas, svařování netavící se elektrodou) je známá a velmi rozšířená a dokáže poskytnout svary té nejvyšší kvality. Poslední dobou je doplňována o podavače přídavných materiálů (dále PM), aby se tak eliminovala její hlavní nevýhoda, kterou je nižší výkon svařování.

Při svařování hliníku touto metodou musíme použít zdroj, který „umí" čištění, tj. dokáže v průběhu svařování změnou polarity čistit povrch od oxidu. Běžné zdroje používané při svařování oceli mají používanou netavící se elektrodu zapojenou na záporný pól zdroje. Tak je zajištěno, že elektroda je tepelně méně namáhána a maximum tepelného výkonu jde do svarové lázně, respektive základního materiálu. To je tzv. přímá polarita, kdy elektrony z katody bombardují anodu, která má vyšší teplotu v tzv. anodové skvrně. Při svařování hliníku ale vznikne na ZM vrstva oxidu Al2O3, která je elektricky nevodivá, napětí na oblouku se zvyšuje a proud klesá. Pak dojde k přepnutí polarity na zdroji. Elektrony začínají vylétat ze základního materiálu z tzv. katodové skvrny a spolehlivě rozruší vrstvu oxidů na povrchu ZM. Dojde ke snížení napětí na oblouku, přepnutí polarity a chvilku se zase vnáší více tepla do základního materiálu. Elektrony putují opět z netavící se elektrody do ZM, který více zahřívají. Přitom se opět na ZM vytvoří nová vrstva Al2O3 a celý proces se cyklicky opakuje. Svařovací proces probíhá v ochranné atmosféře argonu nebo jiné vhodné směsi, o nichž pojednáme níže.


belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od belamachina »

jarda ovčák svitavy píše:moc tě nepotěším....
Svařování hliníku metodou TIG

Metoda TIG (Tungsten Inert Gas, svařování netavící se elektrodou) je známá a velmi rozšířená a dokáže poskytnout svary té nejvyšší kvality. Poslední dobou je doplňována o podavače přídavných materiálů (dále PM), aby se tak eliminovala její hlavní nevýhoda, kterou je nižší výkon svařování.

Při svařování hliníku touto metodou musíme použít zdroj, který „umí" čištění, tj. dokáže v průběhu svařování změnou polarity čistit povrch od oxidu. Běžné zdroje používané při svařování oceli mají používanou netavící se elektrodu zapojenou na záporný pól zdroje. Tak je zajištěno, že elektroda je tepelně méně namáhána a maximum tepelného výkonu jde do svarové lázně, respektive základního materiálu. To je tzv. přímá polarita, kdy elektrony z katody bombardují anodu, která má vyšší teplotu v tzv. anodové skvrně. Při svařování hliníku ale vznikne na ZM vrstva oxidu Al2O3, která je elektricky nevodivá, napětí na oblouku se zvyšuje a proud klesá. Pak dojde k přepnutí polarity na zdroji. Elektrony začínají vylétat ze základního materiálu z tzv. katodové skvrny a spolehlivě rozruší vrstvu oxidů na povrchu ZM. Dojde ke snížení napětí na oblouku, přepnutí polarity a chvilku se zase vnáší více tepla do základního materiálu. Elektrony putují opět z netavící se elektrody do ZM, který více zahřívají. Přitom se opět na ZM vytvoří nová vrstva Al2O3 a celý proces se cyklicky opakuje. Svařovací proces probíhá v ochranné atmosféře argonu nebo jiné vhodné směsi, o nichž pojednáme níže.
o tom mi hovoril aj zvarac co testoval ten moj invertor .
inak nevies ci existuju bazicke 1.5mm elektrody? ten moj ma 60 A pri 60% co je bieda nechal som sa zlakat nizkou hmotnostou :-(
zhanam redukcny ventil ale nechcem zan vyhodit majetok a videl som na strankach http://www.kuhtreiber.cz/cenik.html Redukční ventil Ar MICRO MEI je to pouzitelne s nejakymi obmedzeniami?
ozaj ked mas v tom prehlad nejaky mali invertor co by bol fakt dobry a nie moc drahy?


pepe
Zasloužilý člen
Příspěvky: 693
Registrován: ned 21 říj 2007 23:50

Příspěvek od pepe »

Belamachina egzistujú 1,5mm a dokonca ja používam aj 1mm b.elektródi ale nerezové . Nech ťa nepomýlia tie na snímke , to sú TIG elektródi W/Th a tie su u mňa na iný učel , nie na zváranie . Pepe
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od belamachina »

pepe píše:Belamachina egzistujú 1,5mm a dokonca ja používam aj 1mm b.elektródi ale nerezové . Nech ťa nepomýlia tie na snímke , to sú TIG W/Th a mám ich na iný učel , nie na zváranie . Pepe
kde sa daju kupit tie bazicke obalovane elktrody ? a co stoja?
ja som ich aj googlil a prd nasiel.

este potrebujem samostmievaciu helmu a redukcny ventil ak niekto vie o parametroch na co dat pozor pri vybere budem vdacny


pepe
Zasloužilý člen
Příspěvky: 693
Registrován: ned 21 říj 2007 23:50

Příspěvek od pepe »

Ja si ich kupujem vo Weldschope na Trnavskóm míte v Ba , no dajú sa zohnať aj v predajni Výskumného ústavu zvárackého na Račanskéj oproti ,,Kukurici" (je to prezívka domu ktorí tak na vonok vyzerá) tieš v Ba . V oboch predajniach sa dajú kúpiť aj na kusi a to s priemermi 1 , 1,6 , 2... mm (mavajú ich tam až do 5mm a to nie len v Fe prevedení ale aj z iných kovov včetne uhlíkových , ja si tam kupujem tie čo sú na potravinárskú nerez - nemagnetické) v cenách od 1,5sk (Fe) do 16sk (nerez - tie malé priemeri do 2mm) za kus . Tieto ceny platili zhruba tak pred pólrokom . Vtedy som ból naposledy v oboch predajniach kupovať nejaký material . Mimochodom , majú tam aj r.ventyli na rôzne druhi plynov a takisto aj aut.kukli , no tam už tie ceni nepoznám . Pepe


Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Obyč svařovací invertor většinou stačí, pokud nechceš vařit hliník a barevné kovy. Na hliník ac dc stojí invertor 30 nový a použitý se dá sehnat za 20. Také za 100....... Já bych šel cestou nejmenšího odporu. Koupil bych použitý ale dobře bych si zjistil, zda se dá dokoupit a použít mechanika mig mag. Pak by jsi byl schopen svařit téměř cokoli. Hliníci jsou prevíti, je jich hodně, ale dvě největší skupiny jsou alsi a almg. kolik jsi dal za to, co máš nyní???


belamachina
Zasloužilý člen
Příspěvky: 328
Registrován: stř 17 led 2007 1:59
Dostal: 1 poděkování

Příspěvek od belamachina »

jarda ovčák svitavy píše:Obyč svařovací invertor většinou stačí, pokud nechceš vařit hliník a barevné kovy. Na hliník ac dc stojí invertor 30 nový a použitý se dá sehnat za 20. Také za 100....... Já bych šel cestou nejmenšího odporu. Koupil bych použitý ale dobře bych si zjistil, zda se dá dokoupit a použít mechanika mig mag. Pak by jsi byl schopen svařit téměř cokoli. Hliníci jsou prevíti, je jich hodně, ale dvě největší skupiny jsou alsi a almg. kolik jsi dal za to, co máš nyní???
invertor 200eur horak na tig 130 eur elektrody a obycajna helma cca 50 eur

takze s cestou cca 400 eur a to mi chyba redukcny ventil

inak by ma zaujimalo ci sa da tim co mam roztopit hlinik v jednom bode kde je spoj dvoch suciastok su dost na tesno len potrebujem fixnut ich vzajomnu polohu ziadne velke namahanie. nechcem to lepit lepidlom


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2442
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 470 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Příspěvek od lajos »

Al se dá pájet i s plamenem plynu(zemní?), jen musíš mít něco jako cín na pájení hliníku je v něm tavidlo pájedlo i odmaštovadlo.
Jsem to připomněl jako možnost, kde to sehnat nevím, ja mam nějaké omezené množství a zatím jsem to nepotřeboval.


Odpovědět

Zpět na „BAZA ZNALOSTI - FAQ K PROJEKTOM“