Vodní Spoření Paliva - Oponentura

Společenské dění u nás i ve světě.
Odpovědět
Edvin
Stálý člen
Příspěvky: 47
Registrován: stř 16 led 2008 11:35

Re: močovina

Příspěvek od Edvin »

Ono je dobrý vědět, KAM a PROČ vůbec se ta močovina u některých vozidel vstřikuje a k čemu ta močoviny je vůbec v tomto případě užitečná.
Močovina je svtřikována u některých pohonných jednotech do výfukových traktů, kvůli chemickému rozkladu odchozích plynů a jen a čistě z ekologickcýh důvodů.

Ale někoho napadne kombinace čehokoliv s čímkoliv, byť to smyslu zcela postrádá - pro "perpetomobilně věřícího" je i tohle tzv. "užitečná informace"...

:D


Uživatelský avatar
Mim
Zasloužilý člen
Příspěvky: 855
Registrován: čtv 21 zář 2006 7:41
Bydliště: Plzeň
Dostal: 3 poděkování

Re: močovina

Příspěvek od Mim »

asi kazdemu je tu jasne, ze ked sa AdBlue vstrekuje do vyfukoveho potrubia (SCR katalyzator-selektivna katalyticka redukcia), tak to ovplyvni iba zlozenie vyfukovych plynov a neznizi spotrebu.Podla Mimovych prispevkov je vsak zrejme, ze z mocovinovych par je mozne spravnym postupom ziskat plyn, ktory po zavedeni do sacieho traktu znizi spotrebu hlavneho uhlovodikoveho paliva.Mim mozes potvrdit, ci pri merani a zapocitani nakladov na mocovinu doslo k znizeniu nakladov na palivo a priblizne o kolko?[/quote]

Již jste toto jednoduché zapojení zkusil? Asi ne? Víte, je to těžké .....
Ve vizionáři od známých cimrmanologů, je věta: "Ale pane Smrtka kak nám to řekněte, nebo alespoň naznačte."
Smrtka: " My nesmíme ani naznačovat." tak nějak to je. A přesto dávám jasný popud k experimentu a nic. Prostě nic.....


Však ono to půjde!!!
Návštěvník

Re: močovina

Příspěvek od Návštěvník »

Mim píše:
A přesto dávám jasný popud k experimentu a nic. Prostě nic.....
Proč ti má někdo věřit?
P.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: močovina

Příspěvek od poota »

Anonymous píše:Víš vůbec co dokáže udělat močovina s motorem? P.
Nevím.
Ale až mě to bude zajímat, tak si o tom seženu nějaké informace a případně si i vyzkouším, které z nich jsou správné.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Gusto
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: stř 29 srp 2007 6:11
Bydliště: VS

ultrasonic humidifier

Příspěvek od Gusto »

Vie niekto , aspoň približne, odhadnúť aký výkonný hmlovač pre močovinu potrebujem pre 2,0 l motor aby ušetril aspoň 50% pôvodného paliva?

Ďakujem.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Slávek

Příspěvek od Akord »

Nejdu zpochybňovat smysl toho, o čem píšete, dá se s tím v mnohém souhlasit. Prece ale bych doporučil vzít do úvahy násleující pripomínky:

-Pára v je videt nejenom nad hrncem, ale i v nem. Pri atmosferickém tlaku se totiž produkuje totálne mokrá pára, a je treba nekolik desítek až stovek stupňu navíc, aby se vysušila a predstavovala plyn(nebo pri jiném konstantním tlaku). Pod pojmem pára je konvenčne zavedena vždy mokrá pára, která je videt, a která se stoupající suchostí prejde postupne na plyn.
-Spálením 2 molekul H2 s jednou O2 vzniknou pouze 2 molekuly H2O. H2O v podobe plynu zabírá pouze 2/3 objemu puvodní smesi 2H2 s O2 (pri ochlazení na puvodní teplotu a dosažení puvodního tlaku). Jinak Vám nesedí rovnice.
-Veci nejsou príliš jednoduché, ani vysvetlení, proč mlha pomáhá na účinnosti. Nevidím pokrok rešení v tom, aby se pridával H2O plyn, podle mého názoru práve mlha prodlužuje horení a vhodne upravuje izobaru a adiabatu pri expanzi ve válci. Problém je nejspíš v tom, že normálne lze motor naladit pouze na konstantní podmínky a určitý predpokládaný výkon, treba 15-20kW. Pokud ale jedeme po rovine a bereme prumerne spíše kolem 10kW, tak motor jede mimo jeho optimum. Pak se uplatní pára jako nejaký moderátor. Spalovací motor nemá svou krivku momentu v závislosti na otáčkách danou jenom jeho konstrukcí, ale hlavne teplotou po kompresi, po zapálení, tedy je určena množstvím paliva privedeného do obehu. Abychom mohli sledovat optimum pri ruzném množství dodávaného paliva, museli bychom progresivne menit treba kompresní pomer, co mnohé auta nedelají, pouze nekteré fakt nové moderní verze, protože jde o konstrukční problém. Proto se nekdy napríklad delá promenné časování ventilu. Také turbo reší spíše merný výkon, než účinnost motoru. Chci tím ríct, že kdyby se motory dosud delaly naladené stejne dobre pro jakékoli množství aktuálne dodáveného paliva, nebo pro jakýkoliv odebíraný výkon, nebylo by už potreba dodávat vodní páru na zlepšení účinnosti.


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Slávek

Příspěvek od Slavek Krepelka »

No, tak do toho trochu prastim s tou vodou. Vyhledejte si co muzete na jmeno Stanley Meyer a na jmeno Daniel Dingle. Tihle dva chlapici [vedle jinych] vykoumali jak jezdit jenom na vodu. Meyer je po smrti, ale Dingle na to jezdi uz 30 let. Oba pouzivaji(li) castecnou elektrolyzu vody jako palivo. Zatimco Meyer pouzival vstrikovani vody do valce a odparoval to vodu vodikem z elektrolyzy v atmosferickem vzduchu, coz mu pusobilo dost technickych bolehlavu s vodou v oleji a zkratovanim svicek, Dingle recirkuluje vodni paru z vyfuku za nepritomnosti vzduchu a honi to vodikem i kyslikem z elektrolyzy.

Ono kdyz si clovek spocita, kolik je kalorii v kilu vodiku a v kilu benzinu, tak zjisti, ze vodik jich ma vice nez dost [6.4x] na to, aby vyparil dostatek vody na honeni pistoveho motoru s pomoci vodni triste, nebo mokre pary. Dingle navic vyloucil atmosfericky vzduch, cimz se zbavil potreby comprese plynu [druhy cyklus ctyr taktu], stejne jako se zbavil zbytecneho nefunkcniho [pro tento system] plnidla, a to atmosferickeho kysliku a dusiku. to znamena ze elektrolyza musi dodat jednu sestinu paliva ve forme H2+O2 nez je potreba benzinu na zpusobeni stejneho odparu vody.

Vstrikovani vody za pouziti vodiku jako paliva je zase jiny princip nez samotne spalovani vodiku se vzduchem.

Jde v podstate o stejny princip jakeho pouziva "Pepikova bunka" Joe Cell. Jenze Joe Cell zpusobuje vypareni a kondenzaci vody energii, ktera je nocni murou vsech fyziku, tedy energii orgonu. Tato bunka ma take schopnost pracovat jako uzavreny system, ale tady jsme u carodeju a ne kazdy se s ni srovnava. Navic je tato bunka velice zavisla na pocasi a ruseni zdroji elektromagnetickeho vlneni, takze velice nespolehliva. Meyeruv a Dingluv systemy tyto problemy nemaji.

Tedy, zasadni rozdil mezi vykonosti odparovanim kapaliny a tepelnou roztaznosti plynu je tim dulezitym a zasadnim rozdilem, vse ostatni je jenom druhotna zalezitost.

S laskavym pozdravem, Slavek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

dotaz k tematu

Příspěvek od martin11 »

Zdraví diskutující martin11 :lol:
...po přečtení se prosím jen opatrně zeptám, třeba ten dotaz něco osvětlí, nebo diskutující vysvětlí, proč tak , či onak...
....jsem zpět u 2 taktu :oops: ....ale myslím že to na způsobu spalování benzinu v motoru nic nemění....2 takt sice nešetrně hospodaří s palivem...ale to je jiná otázka....
...laborovali jsme s těmi motory všelijak....mechanickými upravami / časování přefuků, zvětšování komprese, vyvážení pístů/ to vše vedlo ke zvětšení spotřeby a tím i k většímu výkonu...ale ...pak jsme právě laborovali s vlhkostí vzduchu...již zmiňovaná vlhčící vložka a také s přidáváním ozonu....vzniklého na vysokonapěťové mřížce umístěné v sání .
...postřehy z té doby...je to 30 let nazpět....stejný motor jel v noci....když byl chladný vzduch lépe než uplně ten samý v parném poledni.....to vedlo k jedinému závěru....jakkoli ochladit nasávaný vzduch do motoru....a protože existuje něco jako ochlazování odpařováním...tak se toho takto dalo využívat....práně tím vlhčeným filtrem....o dalších potížích nemluvím....ty s chodem motoru nesouvisejí..../prach , ucpávání tohoto filtru, doplňování vody...bylo to všechno na rallye autu, kde jsou podmínky extremní/
..proč vše píšu.....závěr je ten, že chladný vzduch má větší objem a tudíž více kyslíku a tudíž v motoru shoří /prohoří/ více paliva, resp.se ho více přemění na zmiňovaný CO2..../stejný úkol má snad i turbo...nacpat do válce co nejvíce vzduchu....kyslíku.../ zdarví martin11 :lol:..p.s. a jen na konec...je rozumné do dnešních motorů....přidávat cokoli navíc....toto laborování tak třeba se starou Š 100 nebo Fiatem- Žigulem...moderní motor ani normálně není v autu vidět... :idea:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: dotaz k tematu

Příspěvek od Jim68 »

martin11 píše:/
..proč vše píšu.....závěr je ten, že chladný vzduch má větší objem a
Že ty jsi lišáku myslel menší objem a větší hustotu, viď...? :D


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Ahoj Slávku

Příspěvek od Jim68 »

Nenech si do toho od nikoho mluvit a klidně nám sem hoď nějakou konkrétní inspiraci. Vodíkářů zde máš mraky, i zkušených ;) .
Matematicky je vyvíjení vodíku a jeho pálení zpátky na vodu nesmysl (promiň, dělám matiku), ale když vám to pojede, tak se prosím může matika jít bodnout, ne? :D I kdyby to při těch reakcích ssálo eterickou energii, je mi to jedno.

Toto není plevelení vlákna, jen jsem Tě chtěl podpořit v úsilí vybrodit se z močálu fyziky s nějakou novou a úspěšnou myšlenkou. Všechno skutečně ještě nebylo objeveno :shock: . Takže: Sláb jen ten, kdo v sebe ztratil víru. ;) . Což Tobě doufám nehrozí.
Skutečně největší problém individua: Víra v to, že vím vše / úkrok stranou/= nevíme nic!! :D


Jim68
Be happy!
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Ahoj Slávku

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Jim68 píše:Nenech si do toho od nikoho mluvit a klidně nám sem hoď nějakou konkrétní inspiraci.

Ja si necham mluvit do cehokoliv, ale ne kymkoliv.

J] Vodíkářů zde máš mraky, i zkušených ;) .

Coz je prima, skutecne, i kdyz mne to zajima spise technicky, nez prakticky, alespon v soucastne dobe.

J] Matematicky je vyvíjení vodíku a jeho pálení zpátky na vodu nesmysl (promiň, dělám matiku),

Nemam Ti co promijet. Naprosto s tim souhlasim. Povazoval jsem vodni kary za zahadu a moc jsem tomu neveril, dokud jsem tohle leto nezjistil, ze Meyer pouzival vodni vstrikovani. To byla informace ktera mne nakopla do hyzdi. Podival jsem se na kalorie vodiku v pomeru ke kaloriim benzinu a zjistil, ze vodik ma daleko vic kalorii na kilo nez benzin a tudiz, ze male mnozstvi vodiku je schopne odparit relativne velke mnozstvi vody v porovnani s benzinem. S tim co uz jsem vedel pred tim o ekonomii vodniho vstrikovani to krasne klaplo dohromady. Palit vsecek vodik na vodu je naprosty nesmysl, nehlede na potize s jeho produkci a skladovanim [s vyjimkou Brownova Plynu, ktery muze mit sve specificke problemy]. Auta pouze na spalovani vodiku jsou politickou technologii, stejne jako auta nabijene ze site a soucastne vetrnne mlyny na elektriku. Dalsi technicky problem je, ze vodik svou energii dokaze vybit nejen tepelne, ale i elektricky, cehoz je primym dukazem tady nekde na foru take zmineny implozivni vybuch vodiku, a neprimo princip elektrickeho vyboje mraku bleskem, ktery je schopen zpusobit condensaci ohromneho mnozstvi vody v mracich naraz a zpusobit bourkovy slejvak.

J] ale když vám to pojede, tak se prosím může matika jít bodnout, ne?

Ja si o matice myslim, ze je to uzasna vec, ale ze bohuzel velice casto je jeji aplikace zalozena na nedostatku informaci a zbloudile filozofii. Nejde o to, aby se sla bodnout, je nevinna. Vinni jsou ti, kdo ji spatne formuluji pro danny problem, nebo se postup pro problem nauci, jedou podle nej cely zivot a nestouraji se do toho, protoze na to mentalne nestaci. Do praktickeho vyuziti at uz J Cell nebo vodnich motoru se nehodlam poustet. V podstate pokud neco prakticky testuji, testuji jenom principy v te nejjednodussi forme, kterou jsem schopen namyslet. Nemam na to fondy, abych se vrtal v necem, co je v me situaci bud nespolehlive jako J.Cell, nebo technicky dost narocne, jako je auto na vodu. Nemam na to fondy a tim padem cas.

J] :D I kdyby to při těch reakcích ssálo eterickou energii, je mi to jedno.

Mne to az tak jedno neni. Rad vim co jde odkud, kam a proc, a podle jakeho principu. S tou eterickou energii je to dost slozite. V podstate, pokud se skutecne podari ji vyuzit v nejakem stroji, muze dojit k velice neprijemnemu jevu v pripade, ze procves vymeny neni necim limitovan. Potom dojde k nelinearnimu narustu prevodu energie a masina se velmi rychle rozleti na kousky. Toto je presne pripad ke kteremu muze [a doslo] u Shaubergrovych "motoru" a muze dojit u Clemova motoru. Se stejnym problemem je mozno pocitat v elektrickych obvodech. Oba [Shauberger a Clem] jsou hydraulicke a pouzivaji stejny princip jak zachazet s odstredivou silou, akorat ze Shaubergruv pouzival vodu a dokazal navic vyvolat sve vlastni gravitacni pole, coz Clemuv motor na olej nedokazal. J. Cell tu antigravitaci dokaze za velmi dobrych okolnosti take, ale je limitovan mnozstvim "paliva" a jeho controlou, stejne jako konstrukci spalovaciho motoru na to, aby se spontalne rozbehl a rozskocil.

J] Toto není plevelení vlákna, jen jsem Tě chtěl podpořit v úsilí vybrodit se z močálu fyziky s nějakou novou a úspěšnou myšlenkou.

"Mocal" fyziky to dobre shrnuje a dekuji za podporu. Vis co, ja prelozim moji stranku o F=ma. Ta formule je totiz naprosta fantazmagorie kterou Newton uvaril ze spatne logiky interpretace pokusu s Fletcherovym vozikem . Zadny dynamicky proces vymeny energie se nepohybuje linearne, pokud neni nejak limitovany. Sila vyvolana relativni zmenou [absolutni v ramci specifickeho gravitacniho pole] pohybu jde po parabole. Problem s F=ma je ve skutecnosti velice pruhledny, ale ta formule [ktera je kruhovou referenci] je natolik zakorenena, ze se do ni nikdo nevrta a ktera v dennim zivote matematicky funguje, no, ne vzdycky. Ja se do ni navrtal jenom diky Clemove motoru, kdyz mi podle ni zacaly lizt z matiky naprosto nesmyslne prutokove objemy turbinou.

J] Všechno skutečně ještě nebylo objeveno :shock: . Takže: Sláb jen ten, kdo v sebe ztratil víru. ;) . Což Tobě doufám nehrozí.

Skutecne mi to nehrozi. "Uspech neni ve vire v boha, ale ve vire v sebe," a uz vubec neni ve vire v profesory, ci "vedeckou shodu".

J] Skutečně největší problém individua: Víra v to, že vím vše / úkrok stranou/= nevíme nic!! :D
Naprosto. Jenom ten, kdo si je tohoto vedom a praktikuje to, ma sanci nekam pokrocit.

Bylo mi potesenim si povidat. Ahoj, Slavek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: ultrasonic humidifier

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Ilem píše:
Dík, to zní docela logicky. Zapadá mi to do mozaiky. Přinesl jsi svěží vítr. Dal bych ti víc bodů, ale nejde to.
Nazdar Ileme, tohle jsem nejak minul, koncentroval jsem se na "jine". Ja ti take dekuji, doufam ze to pomuze at uz komukoliv.

Ahoj, Slavek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
Josef
Stálý člen
Příspěvky: 35
Registrován: pát 05 zář 2008 10:20
Bydliště: Plzeň-jih

mlha

Příspěvek od Josef »

Zdravím Slávku a ostatní, dlouho jsem se neukázal. Zajímalo by mě jaký vliv na přisávanou páru má turbo a intercooler(mezicladič). mám obavu, že pára mi v mezichladiči zkondenzuje, sedne dolů jako voda a tu mohu následně nasát. samozřejmě se všemi katastrofáními důsledky,minimálně těsnění pod hlavou vyletí. díky


Uživatelský avatar
Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: mlha

Příspěvek od Slavek Krepelka »

Nazdar Josefe,

Nasel jsem ti tohle na Anglicke Wikipedii. http://en.wikipedia.org/wiki/Intercooler

"Additional cooling can be provided by externally spraying a fine mist onto the intercooler surface, or even into the intake air itself, to further reduce intake charge temperature through evaporative cooling."

Dalsi ochlazovani se provadi strikanim mlhy [mysleno vodni] na lamely intercooleru, nebo i primo do vstupu vzduchu [do systemu], k zvyseni chladiciho efektu systemu pomoci odparovaciho efektu.

Ahoj, Slavek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
pipko
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: stř 09 čer 2010 11:45

vodní mlha

Příspěvek od pipko »

Ahoj priatelia:

Vie my niekto odpovedať:

1, Teoretická informácia - čo sa stane ak zapálim vodní mlhu? Čo som vlastne podpálil? Vodu? Ale tá predsa nehorí. No ak pripustime, že voda horí - tak pred zapálením máme vodu a po zhorení máme tiež vodu, či?

2, Praktická informácia - Ak zapálim vodní mlhu, zhorí všetká mlha? Alebo len jej nejaká pomerná časť. Napr. mám meter kubický vodnej mlhy a podpálim ju. Zhorí celý kubík, alebo len nejaká časť - tá ktorá je v okolý iskrišťa?

pipko


Odpovědět

Zpět na „Vážně i nevážně o všem kolem nás“