Pro neználky(potřebuji vědět.....)

Společenské dění u nás i ve světě.
Zamčeno
jarda ovčák svitavy

k tepelnému čerpadlu.

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

Jak vychází tepelné čerpadlo versus topení propanbutanem, eventuelně propanem??
Dnes mi díler sdělil cenu 16 kč za kilo propanu, to je 8 kaček za litr. Nádrž zdarma........
Připadá mi to tepelné čerpadlo s cop 2 a návratností za horizontem životnosti takové nedomrlé......
Proti gustu žádný dišputát. Já si nechávám na jaře šroubovat litinový automat na uhlí, štěpku, vlhké piliny i polena.


cimirek
Zasloužilý člen
Příspěvky: 493
Registrován: čtv 15 čer 2006 5:56
Dal: 258 poděkování
Dostal: 213 poděkování

Re: SOS...

Příspěvek od cimirek »

JOVA píše:Sice hodně špatně, ale nerez pájet většinou jde. Doporučuji použít speciální kapalinu http://www.tsnova.cz/p49773-pajeci-kapa ... erez-30ml/ , nebo alespoň převařenou kyselinu. Při té tloušťce bych osobně šel do sváření el. obloukem. Ideálně pod ochrannou atmosférou v nouzi použít nerez elektrodu. Prodávají je běžně i na kusy.
Ta kapalina funguje dobře. Spíš bude problém to prohřát. Takže pájku s vyšším výkonem.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: SOS....

Příspěvek od martin11 »

Akord píše:
martin11 píše:sos....potřebuji vědět....jestli jde spájet cínovou pájkou anticoro....nemám jinou možnost spojení...jsou to proužky síla 3 mm šíře 10 mm 2 kousky k sobě natupo, nebo překřížení a v rohu....jde o to , že nevím , jestli cín na anticoro vůbec přilne...???..abych se nehonil zbytečně....nebo...??....jde to slepit vteřinovým lepidlem. :oops: ...čím nejlépe omastit...??.....???.......dík martin11 :lol: p.s. jde o díly do toho MM...klec na písty....
Tohle je na pájení stríbrem (35 až 40 procentní). Delám to velmi často. Elektroda stojí kolem 100 korun, tavidlo na tak 2 roky 500 korun ve svárecích potrebách. Stačí PB horák, s výkonem asi 2kW (špičatý plamen kolem 20 cm max celkove). Sadu lze i koupit kolem 1000 korun, neco bývá i v obchodech jako baumax. Potrít plochy vydatne tavidlem a nahrát na strednečervene. Elektrodu prikládat až k červenému kovu, prípadne predtím namočit i její koneček. Plochy pred pájením čisté. Moc nedýchat, aspoň pak vetrat, kadmium odparené z pájky, a fluorovodík z tavidla. Natupo cín nerez obvykle nespraví, stríbro ano. Jinak na nerez a cín dobre funguje vodička na nerez od elchemco.cz prodávané i v síti GM elekctronic. Jiné kafe je TIG (wolfram elektroda+argon), tam je to pro nerez bez problému.
děkuji Akord i JOVA za poradu, je dobré mít info v záloze....jelikož jsem na tom problemu včera seděl....tak jsem na konec došel k závěru, že v mem připadě bude lepší použít šroubový spoj....přeci jen dělám prototyp...a když bude něco špatně...jako že bude....tak ztráta šroubků není velká. našel jsem to pájení "na tvrdo"...to se mě líbí....PB+ vzduch...stříbrná pájka a nějaké tavidlo....navštívím obchod se svářecí technikou....a dá se s tím ...dost pevně spojovat i ostatní material...mosaz, měď, Fe...a na rozdíl od svaru je spoj relativně lehce demontovatelný a navíc vhodný pro drobné spoje...jako je ten můj......tak dík hezký víkend všem přeje martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
NAVAR
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1739
Registrován: stř 16 dub 2008 10:00
Dal: 37 poděkování
Dostal: 262 poděkování

Re: SOS....

Příspěvek od NAVAR »

martin11 píše:
Akord píše:
martin11 píše:sos....potřebuji vědět....jestli jde spájet cínovou pájkou anticoro....nemám jinou možnost spojení...jsou to proužky síla 3 mm šíře 10 mm 2 kousky k sobě natupo, nebo překřížení a v rohu....jde o to , že nevím , jestli cín na anticoro vůbec přilne...???..abych se nehonil zbytečně....nebo...??....jde to slepit vteřinovým lepidlem. :oops: ...čím nejlépe omastit...??.....???.......dík martin11 :lol: p.s. jde o díly do toho MM...klec na písty....
Tohle je na pájení stríbrem (35 až 40 procentní). Delám to velmi často. Elektroda stojí kolem 100 korun, tavidlo na tak 2 roky 500 korun ve svárecích potrebách. Stačí PB horák, s výkonem asi 2kW (špičatý plamen kolem 20 cm max celkove). Sadu lze i koupit kolem 1000 korun, neco bývá i v obchodech jako baumax. Potrít plochy vydatne tavidlem a nahrát na strednečervene. Elektrodu prikládat až k červenému kovu, prípadne predtím namočit i její koneček. Plochy pred pájením čisté. Moc nedýchat, aspoň pak vetrat, kadmium odparené z pájky, a fluorovodík z tavidla. Natupo cín nerez obvykle nespraví, stríbro ano. Jinak na nerez a cín dobre funguje vodička na nerez od elchemco.cz prodávané i v síti GM elekctronic. Jiné kafe je TIG (wolfram elektroda+argon), tam je to pro nerez bez problému.
děkuji Akord i JOVA za poradu, je dobré mít info v záloze....jelikož jsem na tom problemu včera seděl....tak jsem na konec došel k závěru, že v mem připadě bude lepší použít šroubový spoj....přeci jen dělám prototyp...a když bude něco špatně...jako že bude....tak ztráta šroubků není velká. našel jsem to pájení "na tvrdo"...to se mě líbí....PB+ vzduch...stříbrná pájka a nějaké tavidlo....navštívím obchod se svářecí technikou....a dá se s tím ...dost pevně spojovat i ostatní material...mosaz, měď, Fe...a na rozdíl od svaru je spoj relativně lehce demontovatelný a navíc vhodný pro drobné spoje...jako je ten můj......tak dík hezký víkend všem přeje martin11 :lol:
Nedávno jse si tu sadu na pájení taky koupil. Je tam přiložená i kyselina boritá v prášku jako tavidlo pro zlepšení pájení. Nemám s tím zatím zkušenosti ale na pájení při vyšších teplotách ba měla být lepší protože se tolik nepřepaluje. Kdyby bylo potřeba tak borité mám někde celou pikslu.


Není ani tak důležité najít "kámen mudrců" jako cesta k němu.
To co není vidět a ani není možno měřit nelze už z principu prohlásit za neexistující.
Pomož si sám, protože ti stejně nikdo jiný nepomůže.
Moderátor raději žádný než vadný.
Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

kyselina boritá

Příspěvek od la »

Aby nebyl svár pórovitý ,kyselina boritá se upravuje tak, že se z prášku odstraní voda a to tím že se teplem rozpustí a pak znovu rozdrtí,voda se tam dostane dlouhým skladováním na vzduchu (prášek zbělá) :D
Kyselina boritá je součástí obalu elektrod pro svařování elektrickým obloukem.


morse59
Starší člen
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 22 úno 2007 19:32
Bydliště: hradec králové
Dostal: 5 poděkování

letování nerezu

Příspěvek od morse59 »

Ahoj.Dobře se pájí nebo letuje nerez tak, že se předehřeje a jako tavidlo se použije kyselina fosforečná h3po4. Já jsem letoval tak,že jsem si přifukoval na letovaný předmět horkovzdušnou pistolí a cín potom nemrzl a krásně smáčel a spojoval. Ahoj


Uživatelský avatar
laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

hrnec

Příspěvek od laik »

Zdravím
Sháním nějakej větší dvojpláštovej hrnec ,něco na zpusob ,hrnce na mlíko ,ale o objemu aspoň 10l...
ale nějak nemužu nic najít (levně)...


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Ako zbaviť zbytkového magnetizmu

Příspěvek od sano »

hľadám "domáci" spôsob ako zbaviť vodovodné trúbky a rôzny spojovací materiál zbytkového magnetizmu.
Vopred ´ďakujem,

sano


Elektro
Zasloužilý člen
Příspěvky: 434
Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
Bydliště: Banskobystrický kraj
Dal: 3 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Re: Ako zbaviť zbytkového magnetizmu

Příspěvek od Elektro »

sano píše:hľadám "domáci" spôsob ako zbaviť vodovodné trúbky a rôzny spojovací materiál zbytkového magnetizmu.
Vopred ´ďakujem,

sano
Zdravím sano.
Ja ke´d potrebujem magnetický skrutkovač, tak ho zmagnetizujem magnetom. Odmagnetujem ho pomocou pištoľovej pájkovačky tak, že zapnem pájkovačku a skrutkovač, alebo iný menší predmet párkrát zasuniem medzi drôty letovacieho očka (tvorí vlastne cievku s jedným závitom a veľkým prúdom). Tak isto je možné použiť aj cievku napájanú striedavým prúdom pozdĺžnym pohybovaním cievkou v mieste vodovodnej rúrky (len do vzdialenosti menej ako 10 cm). Počet pohybov závisí od sily zmagnetovania predmetu.
Želám príjemný večer.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Ako zbaviť zbytkového magnetizmu

Příspěvek od Akord »

Elektro píše:Ja ke´d potrebujem magnetický skrutkovač, tak ho zmagnetizujem magnetom. Odmagnetujem ho pomocou pištoľovej pájkovačky tak, že zapnem pájkovačku a skrutkovač, alebo iný menší predmet párkrát zasuniem medzi drôty letovacieho očka (tvorí vlastne cievku s jedným závitom a veľkým prúdom). Tak isto je možné použiť aj cievku napájanú striedavým prúdom pozdĺžnym pohybovaním cievkou v mieste vodovodnej rúrky (len do vzdialenosti menej ako 10 cm). Počet pohybov závisí od sily zmagnetovania predmetu.
Želám príjemný večer.
Ja to robím rovnako. Ak je väčší problém, tak na spájkovačku prehodím cievku z rovnakého drôtu ako hrot, asi 4 závity na priemere 20mm, zapnem, vopchám predmet, a pri zapnutej spájkovačke postupne vzdaľujem. Magnetom šrobovák triem tak, aby bola spojnica pólov totožná s osou šrobováka, oplatí sa naskladať viac magnetov do stĺpca, ktorého os je opäť totožná s osou šrobováka (po slovensky skrutkovača :) ).
Edit: Stačí pozdĺžne trieť pár sekúnd, so zdvihom 1-5cm, potom to už obvykle nemá ďalší účinok.
Naposledy upravil(a) Akord dne sob 06 úno 2010 19:53, celkem upraveno 1 x.


jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

potřebuju..

Příspěvek od jarda ovčák »

Vědět, jestli můžu mrazák používat ve venkovní teplotě... aby mi tam neco nezamrzlo.....
Jestli to na to je stavěné.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: potřebuju..

Příspěvek od Akord »

jarda ovčák píše:Vědět, jestli můžu mrazák používat ve venkovní teplotě... aby mi tam neco nezamrzlo.....
Jestli to na to je stavěné.
Nevím to jiste, ale podle mne ano, na svém míste bych z toho nemel obavu. (dobre se mluví za jiné :) )


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: potřebuju..

Příspěvek od Ilem »

jarda ovčák píše:Vědět, jestli můžu mrazák používat ve venkovní teplotě... aby mi tam neco nezamrzlo.....
Jestli to na to je stavěné.
Kompresory, které jsou stavěné na venkovní provoz mají topné vinutí na ohřátí oleje před spušťením. Takže běžný domácí mražák ne. Mohl bys ho zadřít.


"Dum spiro spero"
Ciceron
jarda ovčák
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1252
Registrován: čtv 19 lis 2009 9:24
Bydliště: Svitavy
Dal: 9 poděkování
Dostal: 98 poděkování

Totiž...

Příspěvek od jarda ovčák »

Mám v kuchyni podlahové topení a hned vedle radiátor. Ten krám hrčí imrvére. Mám na zahradě domeček pro hosty, tak bych ho tam šoupnul. Enem v zimě se tam netopí.Je tam zima jako venku.
Vyhrožuju mrazákovi, že půjde na studenej odchov.
Tak asi do šmelcu a novej na venkovní teplotu. Ale jak ho najdu.... už jsem to zkoušel a..... nic.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Totiž...

Příspěvek od Ilem »

jarda ovčák píše:Mám v kuchyni podlahové topení a hned vedle radiátor. Ten krám hrčí imrvére. Mám na zahradě domeček pro hosty, tak bych ho tam šoupnul. Enem v zimě se tam netopí.Je tam zima jako venku.
Vyhrožuju mrazákovi, že půjde na studenej odchov.
Tak asi do šmelcu a novej na venkovní teplotu. Ale jak ho najdu.... už jsem to zkoušel a..... nic.
To bývají velké agregáty, které se montují až na místě. Venku bývá kompresor s kondenzátorem a uvnitř v nějaké místnosti výparník. Ta místnost pak slouží, jako mražák nebo chladírna. Zkus nějakého chlaďaře, jestli by neměl něco menšího.
Dalo by se to řešit tak, že bys mražákovi koupil elektrickou dečku a zabalil mu do ní kompresor. Jeden čas jsem takhle přes noc ohříval motor u auta, páč jsem měl slabou baterku. Mohl bys tam dát i termostat, aby to netopilo zbytečně. Dělají se i příložné termostaty. Myslím, že by to mohlo celkem spolehlivě fungovat.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Zamčeno

Zpět na „Vážně i nevážně o všem kolem nás“