Karbanovo vlákno

Poznatky, nápady, myšlenky...
Odpovědět
Karban

Příspěvek od Karban »

Nojo, ale jeden je třeba olovo.
Těžké - a proto silně přitahováno k zemi.

A třeba feritový magnet, silný - ten je přitahován k zemi.
ALE - i třeba jinam, k jinému materiálu...

A to je ta výlučnost magnetů...


Karban

Příspěvek od Karban »

A abych navázal:

Zatímco tedy nemagnetický mateiál má pouze tu sílu hmotnosti, magnetický disponuje soběma silami.

Zkusil někdo z vás přiložit magnety (nejlépa dva stejné) na běžící stejnosměrný elektromotorek tak, aby přilehly ke stávajícím permanentním magnetům?


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Karban, pokud je ten motorek seriozní a nedovolí presytit plášť, pak se nestane nic, pokud je ošizený, pak se pole jeho vnitrních magnetu oslabuje, nebo posiluje.
Martin, pokud Ti chybí nefunkční nebo pochybnejší exempláry do technické fotogalerie, tak se nemusíš mordovat sám, znám archivy pod dohledem pavučinomanu. Ty futra v okolí ve skutečnosti zemské pole zeslabují, aby je mohly do sebe trochu koncentrovat. Takže spíše stínení, než smyčka. Co taková chuze po pásu, nebo po vnitrním bubne, to je aspoň 50W jistých(nepovedený pokus o vtip).


Karban

Příspěvek od Karban »

Akord:
Ten motůrek - po přiložení dalších magnetů se silně zvýšil jeho výkon....

Pokus o vtip beru, naběhat se dá wattů...


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Karban píše:Ten motůrek - po přiložení dalších magnetů se silně zvýšil jeho výkon..
Prekvapivé to není. Malé motorky jsou delané ošizene. Dobre navržený a materiálove využitý motor na to nezareaguje, protože se v silném vnejším poli presytí, nebo proudove pretíží a jeho ztráty se naopak zvetší.


Karban

Příspěvek od Karban »

Akord:
To ano.

Při mém pokusu šlo o malý motůrek, cca 10-15W výkon.


Karban

Příspěvek od Karban »

A z toho malého motůrku byl najednou silnější, nejméně o polovinu.

Sílu mu dodaly dva magnety, které se ovšem nepohybovaly....


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

určitě jsi měl radost...

Příspěvek od martin11 »

...a v čem byl ten puvodní motorek...????.....určitě to tam běhalo bez problémů....tak asi nebyl třeba tak silný....ale určitě máš radost ze silnějšího motůrku.....já bych také měl....tak hodně úspěchů...se silným motorkem....karkulka červená :oops: & m11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Karban

Příspěvek od Karban »

Asi byl z nějakého magnetofonu.

Ale napadá tě něco jiného, kromě té radosti?

:?:


tbest
Zasloužilý člen
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 11 led 2007 0:55
Dostal: 1 poděkování

posílený motor

Příspěvek od tbest »

Karban píše:A z toho malého motůrku byl najednou silnější, nejméně o polovinu.

Sílu mu dodaly dva magnety, které se ovšem nepohybovaly....
Ahoj, podobný pokus jsem zkoušel před několika lety s motorem z RC auta 1:10. Motor byl na 7,2VDC 2x11 závitů 3xkotva 35000 ot/min, proudová zatížitelnost cca 70A/10sec. Odběr jsem tehdy neměřil, krouticí moment i otáčky se opravdu zvedly, ale proud šel nahoru taky - subjektivně podle teploty baterie a doby chodu motoru. Pokud by tím šly dosáhnout nějaké úspory, byl bych rád za každou radu.
Tom


Karban

Příspěvek od Karban »

tbest:
Ty motory znám, mají výkon několik set wattů.

Přidáním permanentních magnetů na stator se změní trvalé buzení - tedy totéž, jako když se u elektromotorů s cívkami na statoru nechá téci vyšší budící proud (dynamo ve starším autě, generátor v lokomotivě - stejný princip, ovšem tam točí elektromotorem motor).

Pokud bys u toho modelářského motoru měřil proud, byla by i hodnota produ, tekoucího kotvou, vyšší, než při měření bez magnetů.

Úsporu tedy nelze dosáhnout - jen zvýšení výkonu za cenu vyššího odběru.
Ovšem motor je vypočítán tak, aby měl optimální parametry - úpravou by se mohl právě např. přehřívat, ev. by se snížila životnost některých částí.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Co se týče pribuzení magnety, tak normální motor reaguje na pribuzení poklesem otáček a stoupnutím momentu(síly na ramene). Stoupnutím indukce se vykompenzuje indukované napetí se zdrojem už pri menších otáčkách. Pokud otáčky náhodou stouply, tak motor není optimálne navržený. Prípadne se naopak budící pole snížilo s rustem otáček, ale to pak musel motor zeslábnout.
Proud naprázdno souvisí jenom s účinností. Motor s účinností blízkou 100procent nežere naprázdno témer nic.


Karban

Odpadky a Karbanoviny

Příspěvek od Karban »

aNONym píše:... ...
To, že ctěný pan kolega Karban (na něhož jsem v poslední době už ale opravdu velmi alergický) tento princip přirovnává k modelářským motůrkům na CO2, opět pouze dokazuje, že se zase pouští do diskuzí na témata, o nichž lautr vůbec nic neví. Ani Ň, ale kecá a kecá a kecá... furt do nekonečna. ...
Buď si alergický, nač chceš, ale sám nejdřív sleduj dění a pak se strefuj.

Tahle rádobypřevratná legrácka, běžící na stlačený vzduch (a nic víc ani míň) opravdu nic nového není.
Jako příklad pro porovnání jsou zde ty malé důlní lokomotivy (tzv. pneumaticko-akumulační) či právě na stejném proncipu pracující motůrek na CO2.

Pokud chceš oponovat, popiš funkci onoho "zázraku" - jakpak se asi od těch lokomotiv či pístového Modela 0,27ccm CO2 liší...?

8)

=========

7/3 2009 18:11, pan aNONym četl, ale nereagoval.

Asi tedy neví, co ten "zázrak" vlastně má být.
Jen zopakuji, že jde stále o totéž - obrácená funkce pístového kompresoru, kdy do válce ženu stlačený vzduch a z mechanismu odebírám točivý pohyb.

Modela 0,27 ccm CO2 má na pístu nálitek, kterým otevírá ventil v prostoru hlavy (je z jednoho kusu s válcem). Výkon lze nastavit pootáčením válce - jeho zašroubováním do klikové skříně, čímž se vlastně zvyšuje komprese a zároveň i prodlužuje doba plnění válce.

*
Ještě zmíním, že stlačeného vzduchu se používá při startování některých velkých pístových motorů (letadla, tanková technika apod.).

.
Naposledy upravil(a) Karban dne sob 07 bře 2009 18:20, celkem upraveno 1 x.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: Pánové, nechci nikoho nasrat, ale...

Příspěvek od aNONym »

Karban píše:Jako příklad pro porovnání jsou zde ty malé důlní lokomotivy (tzv. pneumaticko-akumulační) či právě na stejném proncipu pracující motůrek na CO2.

Pokud chceš oponovat, popiš funkci onoho "zázraku" - jakpak se asi od těch lokomotiv či pístového Modela 0,27ccm CO2 liší...?
Víš co, předpokládám, že číst umíš, takže už sis určitě přečetl vše, co zde bylo napsáno + to na najdeš na odkazech (kde je základní princip docela slušně vysvětlen, doplňující detaily v tého chvíli porovnávání Modela ver. MDI nejsou prozatím podstatné). Takže se ptám. Čemu na tom nerozumíš ??

Pokud jsi něco konkrétního nepochopil, tak se pak zase ale konkrétně zeptej. Jak jednoduché. Pokud budu moci, tak ti stejně jako každému jinému odpovím (i přesto jak se chováš).

Rozhodně však ale nehodlám zabředávat do nekonečně bezbřehých diskuzí. Já ho pro sebe obhajovat nepotřebuji. To, co jsem mohl říci, jsem již řekl. Pokud však tvrdíš, že jsou to dvě naprosto shodné technologie, tak potom asi nejspíš není co více dodat. Toť zatím vše. :|


Karban

Re: Pánové, nechci nikoho nasrat, ale...

Příspěvek od Karban »

aNONym píše:Víš co, předpokládám, že číst umíš, takže už sis určitě přečetl vše, co zde bylo napsáno + to na najdeš na odkazech (kde je základní princip docela slušně vysvětlen, doplňující detaily v tého chvíli porovnávání Modela ver. MDI nejsou prozatím podstatné). Takže se ptám. Čemu na tom nerozumíš ??

Pokud jsi něco konkrétního nepochopil, tak se pak zase ale konkrétně zeptej. Jak jednoduché. Pokud budu moci, tak ti stejně jako každému jinému odpovím (i přesto jak se chováš).

Rozhodně však ale nehodlám zabředávat do nekonečně bezbřehých diskuzí. Já ho pro sebe obhajovat nepotřebuji. To, co jsem mohl říci, jsem již řekl. Pokud však tvrdíš, že jsou to dvě naprosto shodné technologie, tak potom asi nejspíš není co více dodat. Toť zatím vše. :|
Neliší se.

Stlačený vzduch se pouští do válce, toť vše.

Čili nic nového.
-
Jestli chceš dále oponovat, pak zdůvodni smysl nějakého míchání stlačeného vzduchu v předkomůrce...

8)


Odpovědět

Zpět na „Akord“