Karbanovo vlákno
Re: Jednodrát
Dosti těžké?
Z auta střední třídy to nemělo ani 8 kg.
A v tom blábolu mluví o úspře - tedy teoreticky rozdílu mezi oběma typy kabeláže, té skutečné, i té teoretické.
Takže blábol, nic víc.
--------------------------
Jasně, že proud a průřez mají vazbu - to mi tu opakovat nemusíš, já těch výpočtů dělal mraky.
K čemu asi bude dobré tahat pak jakoby jeden vodič, ale měnit na konci větví průřezy - budou se spojkovat, co? To se opravdu vyplatí - je vidět, že o realitě nemáš představu.....
Jak budeš ty čidla na motoru napájet?
Ke každému stejně musí jít vodič - pokud jejich rozmístění znáš, pak tě asi napadne, jak budeš tahat "sběrnici" k detonačním čidlům, poloze hřídelí, snímačů teplot atd. - opravdu se vyplatí "jeden drát" tažený jak had, nebo běžný paprskovitý systém...?
Samozřejmě, že se sběrnice i v autech používají, ale nikoli způsobem, které propaguje ten hloupý článek!
Takže žádný "jeden drát" a napájení všeho po něm, stejně jako ta radiová
síť...
.
Z auta střední třídy to nemělo ani 8 kg.
A v tom blábolu mluví o úspře - tedy teoreticky rozdílu mezi oběma typy kabeláže, té skutečné, i té teoretické.
Takže blábol, nic víc.
--------------------------
Jasně, že proud a průřez mají vazbu - to mi tu opakovat nemusíš, já těch výpočtů dělal mraky.
K čemu asi bude dobré tahat pak jakoby jeden vodič, ale měnit na konci větví průřezy - budou se spojkovat, co? To se opravdu vyplatí - je vidět, že o realitě nemáš představu.....
Jak budeš ty čidla na motoru napájet?
Ke každému stejně musí jít vodič - pokud jejich rozmístění znáš, pak tě asi napadne, jak budeš tahat "sběrnici" k detonačním čidlům, poloze hřídelí, snímačů teplot atd. - opravdu se vyplatí "jeden drát" tažený jak had, nebo běžný paprskovitý systém...?
Samozřejmě, že se sběrnice i v autech používají, ale nikoli způsobem, které propaguje ten hloupý článek!
Takže žádný "jeden drát" a napájení všeho po něm, stejně jako ta radiová
síť...
.
Karban , Ilem je blišie k ,,pravde". Tento sistém sa používa v niektorých autách vyšéj triady a volá ,,Multiplex - wiring" . Tímto spôsobom sa ušetriť na el.rozvodoch (nieje vôbac potrebné vyrábať a montovať do auta ,,kabelový stromček") v priemere 16 a viac kg Cu na jednom aute . Pepe
Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1719
- Registrován: úte 09 led 2007 12:49
- Bydliště: Praha
- Dal: 1 poděkování
- Dostal: 20 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednodrát
Všeobecně zažitá polopravda má velkou životaschopnost ,kdo nemá tvůrčí invenci tak jí podlehne. Je to ale potom nikoli o hledání "U pramene"Anonymous píše:To, že tady poukazuješ na technické nesrovnalosti není tak zlé. Pravděpodobně každý uzná alespoň potají, že máš pravdu. Jenom že ty tady nabouráváš víru v "něco" a to se tady neodpouští.
P.
ale pouze a jenom o sebepotvrzení a bití se v prsa, popř ubíjení menšinových názorů. Každýho to ale nebaví.
Podle mně, i když mně to vlastně nebaví ,je to s jednovodičovým rozvodem mooc nadějný ,a s autem které využívá teplotu okolního vzduchu / zejména např v Indii/ mooc nadějný taky. To že auto třeba nebude,
kdo za to může ? Není to např polopravda o jeho reálnosti ? A Kdo by si udělal na koleně blbost ? Když to třeba finančníci zazdí schválně ????
A co když je ta komůrka tak trochu Dieslovou komůrkou, trochu to mírně přihřát a jsme jinde. Taky záleží na rotacích uvnitř zmíněný komůrky.
Když jsem si přines vortex na sraz tak se o to zajímali jenom 2 lidi......
Přesto ale přeju : Hezky se bavte
K.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednodrát
Ty musíš mít vždycky pravdu, že jo?Karban píše: K čemu asi bude dobré tahat pak jakoby jeden vodič, ale měnit na konci větví průřezy - budou se spojkovat, co? To se opravdu vyplatí - je vidět, že o realitě nemáš představu.....
Jak budeš ty čidla na motoru napájet?
Ke každému stejně musí jít vodič - pokud jejich rozmístění znáš, pak tě asi napadne, jak budeš tahat "sběrnici" k detonačním čidlům, poloze hřídelí, snímačů teplot atd. - opravdu se vyplatí "jeden drát" tažený jak had, nebo běžný paprskovitý systém...?
Samozřejmě, že se sběrnice i v autech používají, ale nikoli způsobem, které propaguje ten hloupý článek!
Takže žádný "jeden drát" a napájení všeho po něm, stejně jako ta radiová
síť...
.
O topologii toho jednoho drátu tam nepadlo ani slovo. Klidně může být tažen někde paprskově a někde jako had, jak se to zrovna hodí. Jde o to, že ten drát je připojen trvale na napětí a každý spotřebič si z něj vezme co potřebuje a kdy potřebuje. V tom je ta "revoluční" myšlenka.
Asi jsi dlouho nebyl u výrobce nějakých kabelů. Dnes už je možný i drát, který se postupně zužuje, jak prochází jednotlivé odbočky. Některé automobilky teď kvůli váze přecházejí na hliníkovou pásovinu.
Já nevím, jak to mají vymyšlené, jen tvrdím, že to nemusí být nutně blábol, jen proto, že ty nemáš dostatek informací.
U zmíněného BMV má asi 12 kg (už nevím přesně) jen ten startovací kabel. Přitom, když startuješ nemusí běžet nic jiného, takže tentýž kabel by bylo možné použít pro napájení všeho ostatního při inteligentním způsobu ovládání.
"Dum spiro spero"
Ciceron
Ciceron
Tam se ovšem nahrazuje jen ta spousta kabelů k všelijakým čidlům - typicky dovření dveří, blbinek kolem vytápění a klimatizace, komunikaci řídích jednotek samotných, kterých je u aut vyšších kategorií plno.pepe píše:Karban , Ilem je blišie k ,,pravde". Tento sistém sa používa v niektorých autách vyšéj triady a volá ,,Multiplex - wiring" . Tímto spôsobom sa ušetriť na el.rozvodoch (nieje vôbac potrebné vyrábať a montovať do auta ,,kabelový stromček") v priemere 16 a viac kg Cu na jednom aute . Pepe
Ovšem nikoliv pro náhradu samotných napájecích okruhů - ty tam jsou a budou, protože takto je nahrazovat nebude ekonomické - viz průřezy, jak už jsem tu zmínil.
Čili jen a jen čidla, snímače, komunikace - ne ten samotný základ elektroinstalace, jak ten matoucí článek uvádí.
16 kg může vážit celá instalace - pokud půjde třeba o BMW řady 7 a podobně.
Zde je ovšem od počátku řeč o malém tratárku, která má do vozů vyšších tříd daleko.
Ćlánek klame - o to tu jde...
.
Re: Jednodrát
Jistě, u toho BMW (a pouze u určité motorizace - kvůli rozložení hmotnosti) bmůže být baterka v kufru, jinde zas v motoru.Ilem píše:Ty musíš mít vždycky pravdu, že jo?
O topologii toho jednoho drátu tam nepadlo ani slovo. Klidně může být tažen někde paprskově a někde jako had, jak se to zrovna hodí. Jde o to, že ten drát je připojen trvale na napětí a každý spotřebič si z něj vezme co potřebuje a kdy potřebuje. V tom je ta "revoluční" myšlenka.
Asi jsi dlouho nebyl u výrobce nějakých kabelů. Dnes už je možný i drát, který se postupně zužuje, jak prochází jednotlivé odbočky. Některé automobilky teď kvůli váze přecházejí na hliníkovou pásovinu.
Já nevím, jak to mají vymyšlené, jen tvrdím, že to nemusí být nutně blábol, jen proto, že ty nemáš dostatek informací.
U zmíněného BMV má asi 12 kg (už nevím přesně) jen ten startovací kabel. Přitom, když startuješ nemusí běžet nic jiného, takže tentýž kabel by bylo možné použít pro napájení všeho ostatního při inteligentním způsobu ovládání.
Pak bude samozřejmě těžší, to je jasné.
Ty bys snad chtěl startovací okruh propojovat s okruhy jinými?
Asi nemáš dost páry o funkcích těch jednotlivých okruhů...
No, a ty všechny výkonové spínače pro kdejakou žárovku - to skutečně nebude přínos.
Průřez kabelu zůstane v podstatě stejný - tedy žádná výhoda, několik vodičů s menšími průřezy nebo jeden s velkým ....
Znovu opakuju - ten tratárek nemá kvanta čidel na kdeco, jako velké vozy - těžko se tam bude sledovat několika čidly teplota vzadu u každého cestujícího zvlášť, aby vícezónova klimatizace změnila režim - takže ne, tohle je jiný případ.
Článek je blábol...
.
- Ilem
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 3119
- Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
- Bydliště: Hradec Králové
- Dal: 71 poděkování
- Dostal: 349 poděkování
- Kontaktovat uživatele:
- poota
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 5830
- Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
- Bydliště: Praha
- Dal: 1692 poděkování
- Dostal: 2418 poděkování
Re: Jednodrát
Prosím Vás, mohl by někdo, kdo má ještě chuť s Karbanem komunikovat, prohlásit za celé fórum, že ten článek je skutečně blábol a navíc klame, jak už je tak u článků jejich obyčej, a že jsme Karbanovi vděční, že vytrval ve své snaze až do té doby, než jsme to všichni pochopili a že mu děkujeme, že nás vyvedl z temnoty. Děkuji - poota
Re: Jednodrát
Článek samozřejmě může pro někoho vypadat zajímavě a doslova ho unést - samá převratná technologie....poota píše:Prosím Vás, mohl by někdo, kdo má ještě chuť s Karbanem komunikovat, prohlásit za celé fórum, že ten článek je skutečně blábol a navíc klame, jak už je tak u článků jejich obyčej, a že jsme Karbanovi vděční, že vytrval ve své snaze až do té doby, než jsme to všichni pochopili a že mu děkujeme, že nás vyvedl z temnoty. Děkuji - poota
Ne každý ví, jak která technická záležitost v praxi vypadá a uvěří třeba těm nesmyslům o jednom drátu.
Podobně jako pohádkám o kouzelných strojích, co po ťuknutí prstem se umí rozběhnout a jen tak pro radost běžet a běžet, aniž jim kdokokoli cokoli dává, a třeba i o létajících kobercích...
---
Ale kdo si hraje, ten nezlobí.
A možná příliš nezlobí ani ten, kdo jen hraní předstírá - a že jich tu kolem plno...
-
- Zasloužilý člen
- Příspěvky: 1477
- Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
- Dal: 8 poděkování
- Dostal: 8 poděkování
Re: Jak kdysi zvolal JC:... Zkuste to bez drátů, milý Marcon
Pokud jsi technik, tak budiž, ale takový, co velmi, ale velmi hodně zaspal dobu. A komu co nedochází, ať si laskavě udělají úsudek ostatní zdejší čtenáři.Karban píše:Opravdu není potřebné tahat ke světlometu datovou sběrnici - naopak, tam je nutno táhnout energetický přívod - obyčejný kablík o přůřezu několika mm2, u vozidla typicky pro několik ampér odběru toho světlometu.
Nic víc.
Kontrolu funkce zajišťuje jednotka, hlídající jen proudy na výstupu pojistkové skříně - stará věc, např. BMW má desítky let Check-control.
Cosi o radiovém přenosu je tedy nesmysl.
Opravdu ti mnoho obyčejných věcí nedochází...
Víš, když jsem já začínal s číslicovými obvody (v necelých 10 letech), tak se u nás ještě označovaly pomocí třípísmenného kódu doplněného o tři číslice, např. MZH115 (obdoba dnešní 7400 - čtynásobnej dvojstupovej NAND), tedy v době, kdy kromě TTL obvodů byly ještě i DTL (a o C-mosech tehdy ještě nikdo neměl žádnou potuchu), kdy jsme slintali i nad katalogem Tesly, protože většina součástek byla na pultech nedostupná, přestože i obyčejný desítkový čítač stál víc než byl jeden běžný měsíční plat (tuším to bylo 680 korun) a blbý KáCéčko (KC507) někde kolem padesátky.Karban píše:Nevím, co za hobby z jedniček a nul jsi provozoval, možná sis něco přes dvacet let hrál hry na počítači. Je možné že v současnosti občas někomu nainstaluješ trochu softu. To dnes není nic odborně náročného.
Svůj první počítač jsem si postavil ve dvanácti letech na bázi procesoru 8008 (programoval se přímo v bináru pomocí klávesnice ze zvonkových tlačítek a namísto zobrazovače byly obyč. žárovky na 4,5 V), později byl přestaven na 8080 z NDR. Ve čtrnácti jsme s bandou podobně postižených postavili 8bitovou ALU (Aritmetic Logical Unit) ze základních švábů = 3 desky o formátu 45x45 cm.
A v 18ti jsem byl spoluautorem a realizátorem zlepšováku na rozšíření systémové feritové paměti sálového počítače řady EC o dalších půl mega postavené na čtyř (nebo dvou) kilovejch pamětech ruské výroby, které však rády zapomínaly, díky čemuž mám slušné základy co se týče samoopravných kódů. Museli jsme to s ohledem na minimální redundanci řešit přímo na hw úrovni. Samotná realizace potom trvala neskutečně dlouhý tři roky (většinou jako další odpolední nebo noční směnu + o víkendech). Za tento jsme potom obdrželi i 1. místo na výstavě Zenit (úspora 20 mil. devizových korun). Z mých patentů mohu např. jmenovat přesný generátor tónu pro telefonní ústředny (postaveného na programovatelném hw čítání pomocí 74193 - moje tehdejší maturitní práce), jenž tento dnes spravuje firma Siemens (byť ho už nejspíš v nových ústřednách nepoužívají ). A mnohé další. Několikrát jsem byl spoluautorem konstrukcí publikovaných v AR, ST (Sdělovací technika) a dalších.
Programoval jsem téměř na všem z komletní řady počítačů RVHP provenience, tzn. všechna ta IQčka, PMDčka, KDčka atd., a můj první vlastní průmyslově vyráběný osmibit byla ZX-osumdesátjednička, ke které jsem si stavěl nejen 16ti kilovou přídavnou paměť, ale i další periferie (např. výkonový stupeň vstupů a výstupů). Později potom ještě Spectrum a Sharp MZ-800 (dodnes je všechny mám ), pro které jsem spoluautorem (nebo i přímo autorem) řadiče disketové jednotky, přídavné paměti, HW monitoru, zálohovaného Ram-disku a mnohých dalších většinou specializovaných periferií. Moje tehdejší práce v oblasti malejch osobních počítačů pomohla tisícům lidí, nejen v této republice. A podotýkám, většinou jsem za to neměl ani korunu. Byl z toho jenom ten dobrý pocit.
Tak asi tak. Stačí ?? Nebo mám snad pokračovat dál (v tý nostalgii) ??
A velmi snažně tě prosím, už nereaguj na mojí osobu (nebo ti opravdu napřímo a nahlas řeknu, co si o tobě ve skutečnosti myslím - když už jsi to nepochopil z toho minulého příspěvku). Dík.
Jo a ještě něco: Hry jsem nikdy nehrál, ještě tak maximálně ty, co tříbily mysl a rozvíjely logiku. Non
Re: Jednodrát
Tu by som ti oponoval . Mal som na ,,stole" jedného ,,aziata" ktorý okrem prepojenia medzi štartérom a akumulátorom bol celý vedení (po ,,obvode" karosérie auta) len ,,dvojvodičovo" (,,kasňa" auta ako - pol) . Jeden vodič bol Cu lanko (10mm2) ako + pol a druhý vodič (0.75mm2) bol ,,datový" . Največím ,,šokom" premňa bolo , keď som zistil , že sú cez to ťahané aj ,,audio" rozvody . PepeKarban píše:Ne každý ví, jak která technická záležitost v praxi vypadá a uvěří třeba těm nesmyslům o jednom drátu.
Dobrý karbaník vie , že aj oko je možné prebiť .
Re: Jednodrát
Výrobce, typ...?pepe píše:... Mal som na ,,stole" jedného ,,aziata" ktorý okrem prepojenia medzi štartérom a akumulátorom bol celý vedení (po ,,obvode" karosérie auta) len ,,dvojvodičovo" (,,kasňa" auta ako - pol) . Jeden vodič bol Cu lanko (10mm2) ako + pol a druhý vodič (0.75mm2) bol ,,datový" . Največím ,,šokom" premňa bolo , keď som zistil , že sú cez to ťahané aj ,,audio" rozvody . Pepe
Co to bylo?
.
Re: Jednodrát - zaujímavý nápad
Nic převratného.aNONym píše:A když už jsme u těch bezdrátových komunikací, tak jsem dnes v noci narazil na jednoduchý, ale přitom velmi zajímavý nápad.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... ske-hlavy/
Prosím, neberte to nikdo jako provokaci, neb mne to opravdu ve své genialitě a jednoduchosti hodně zaujalo. Úžasné. Non
Dálková ovládání (světlem, radiovými vlnami, zvukem) = stará věc.
V tomto případě šlo hlavně o projekt, z kterého káply prachy.
Nutno samozřejmě věc prezentovat jako cosi "IN", aby byl odbyt.
Do bytu bych si to nikdy nedal - zdroje ve dveřích, další krám v podobě ovladače, další "užitečný systém", nahrazující osvědčený a spolehlivý kus vodiče.
.
Re: Jednodrát - zaujímavý nápad
To ano, ale aNONymovi šlo asi o to umístění. I já v tom spatřuju genialitu tohoto nápadu. Proč jsi pořád tak negativistický ke všemu co se tady napíše? Ty ale musíš být děsněj bručoun.Karban píše:Nic převratného.aNONym píše:A když už jsme u těch bezdrátových komunikací, tak jsem dnes v noci narazil na jednoduchý, ale přitom velmi zajímavý nápad.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... ske-hlavy/
Dálková ovládání (světlem, radiovými vlnami, zvukem) = stará věc.
Re: Jednodrát - zaujímavý nápad
Jo, něco někam umístit, to je bomba...Jirka2 píše:To ano, ale aNONymovi šlo asi o to umístění. I já v tom spatřuju genialitu tohoto nápadu. Proč jsi pořád tak negativistický ke všemu co se tady napíše? Ty ale musíš být děsněj bručoun.
Třeba rytíř sedící na koni, otočeném vzhůru nohama - umístěn na Václavák, a hurá - něco převratnýho, co...?
---
K věci:
Otvírání vrat na servomotor, ovládání z auta zvukem pomocí tónové volby (vykucháno z radiostanice Tesla) - to tu bylo před několika desítkami let, stačilo umět bastlit.
Ale on to někdo možná vytáhne, udělá "superprojekt", vyrazí prachy z nějakýho fondu a hurrrá - geniální...!
Někoho prostě tyhle blbinky nemůžou překvapit, vidí to střízlivě.