Roto-Verter

Clemov motor

Moderátor: chiq

chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

Roto-Verter

Příspěvek od chiq »

žeby cesta tadialto?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Příspěvek od Pego »

:good: funguje uz hodne lidem, proto sem zacal take na toto forum davat prispevky od Hector-a.

Cast motora funguje spolehlive, s alt. a ladenim jsou problemy... Ale i tak, 90 procent uspory pri volnobehu, a 568Watu za 1HP pri zatizeni neni na zahozenou.... Sam mam pripravene 5 a 3.5kW motory, jen se k tomu dostat...

Jo, a treba sbirat kondiky - cim vetsi, tim lepsi, a hodne 1uF na jemne doladeni.

Dik, zes to sem dal!


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

...coto je ??? ...

Příspěvek od martin11 »

...zdravím Pego a Chiq....mužete prosím ...lidem jako já....neznalý fotograf...přiblížit vo co GO ???? anglikánsky neumím :oops: ale jsem zvědavej....alespoň řádeček.....dík za všechny neznalce...martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Re: ...coto je ??? ...

Příspěvek od Pego »

martin11 píše:...zdravím Pego a Chiq....mužete prosím ...lidem jako já....neznalý fotograf...přiblížit vo co GO ???? anglikánsky neumím :oops: ale jsem zvědavej....alespoň řádeček.....dík za všechny neznalce...martin11 :lol:
Je to narychlo o tomhle:
1. Vemes premrstene velkej motor - treba 3,5 - 5 kW 3-fazovej dualni napr. 230/460V
2. Zapojis ho jako pro 460V, ale pustis do nej jenom 1/4 napeti a to do jedne faze, 3-ti fazy pres 2 kondiky - jeden pro start, druhy pro beh
3. pri volnobehu takhle zapojeny motor napr. 3,5 kW bezi na 110V / 35WATT (asi 10%)
pohkracovani je k takhle "LEHCE" bezicimu motoru pripojit alternator, Transverter Plug / Diode Plug / Peek Voltage extraction a podobne a dostat z nej VE.... mrkne u mne pod Info/Inspirace prispevky od Hectora (to je vynalezce rotoverter-u, diod-plug-u, transverter-a atd...)

PS ted akorat nevim, esli to pomohlo...

PPS Tady este linky na jine weby:
rotoverter:
http://peswiki.com/index.php/Directory:Rotoverter
http://www.panaceauniversity.org/RV.pdf
Naposledy upravil(a) Pego dne čtv 13 lis 2008 12:18, celkem upraveno 1 x.


chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

zatial "anglikanki"

Příspěvek od chiq »

pracujem na doladení prekladu...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

troška do mlýna ...na toto tema

Příspěvek od martin11 »

...u starých aut praček TATRAMAT byl motor který musel mít 2 velké kondíky...pro posun fáze...jsou toho plné sběrné dvory.....mám pocit , žeto je tak u všech praček....a ještě 2 rychlostní.....martin11 :lol: těšim se na návod....mám doma 4KW od cirkulárky jen si neumím představit ty kondíky----no to ale doladíme


... věřím, že se " TO " povede ......
lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

martin 11

Příspěvek od lajos »

Jaký posun fáze?? Motor byl (a pořád je) buď napřímo při ždímání (plné otáčky), nebo tam dávají s motorem do série kond. 16M/400V a pak ti to pere máchá, prostě se točí pomalu. Zrovna hajzla měním, asi po deseti letech vyschne, má asi 4-5MF a pračka motor jen hučí, mrcasí sebou ále netočí se. Kondík stojí asi 70-100 peněz, ale než poprvé na to příjdeš o co de, tak to chvilku trvá.
Jinak rotoverter-i když ho tak nenazývá, prodává v Hu nějaký Kovács Sándor, myslím že 1500W a 2500w jednotku s příkonem kolem 300 a 500W. Můžeš si to postavit sám podle jeho projektu za 10 000kč (AC motor a dynamo na jedné ose+měnič a aku). Pak k tobě dorazí s týmem a namontuje ti zfunkčňující krabičku, terazky již ani nevím za kolik. Jestli to rozebereš-přestane fungovat a jseš polepen smůlou. Vypadá na 101% na rotoverter, ovšem možná funkční.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Ahoj chiq

Příspěvek od sano »

Máš u mňa bod za zaujímavý open source projekt. Takisto aj Pego.

Nejde o body, ale som vďačný za zaujímavý program. Na dlhé zimné večery.

sano

p.s.uvažujem o zmene odkazu, dole pod menom. Doteraz to bolo o mojej pokore, nemôžeš robiť veľké veci. Teraz uvažujem o nasledovnom odkaze.

Odborníci vedia, že Coop 6, znamená vyriešenie energetického problému ľudstva. Kanarev.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

budoucnost

Příspěvek od martin11 »

...zdravím SANO....myslím , že nejen odborníci. věří......já jsem jen fotograf...a věřím v to daleko více , než kdokoli jinej....proto také dělám na tom magnetickým motoru....na setkání se těší martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
chiq
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1546
Registrován: čtv 01 lis 2007 8:41
Bydliště: Trnavský kraj
Dal: 2 poděkování
Dostal: 1 poděkování

tak som to trocha pretlačil cez translator...

Příspěvek od chiq »

... ale je to z príšernej amerikánčiny, tak keď bude mať niekto chuť, môže to dopilovať...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


JOVA
Zasloužilý člen
Příspěvky: 257
Registrován: úte 21 lis 2006 11:01
Bydliště: Jižní čechy
Dostal: 7 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re Lajos

Příspěvek od JOVA »

Mám obavy že martin11 je blíž pravdě než ty. Motory v pračce mají dvoje vynutí jedno pro praní, druhé pro ždímání. Otáčky jsou dány počtem pólů motoru, s kondíky nemají nic společného. Ty jsou tam na vytvoření točivého mag. pole pomocnou fází.

Pro martina11-opsáno z jiné diskuse:
1. Motor přepojit do trojúhelníka.
2.Na 2 ze tří svorek připojit N+L.
3.Na ochrannou svorku ochranný vodič(žz)!
4.Kondenzátor připojit na jednu z prvních dvou svorek a 3. zbývající svorku.Prohozením přívodu kond. mezi prvními dvěmi svorkami měnite směr otáčení(reverzace).
Velikost C se uvádí asi 70uF/kw výkonu.Přibližně.
Přesněji 3180xIm/Ufáz.Přičemž Im=štítkový údaj proudu pro zapojení D(ta vyšší udaná hodnota).
Ideální je doladit velikost C měřením odebíraného proudu a nastavením přesně na štítkovou hodnotu.
Při těžších rozbězích připojit další C pouze na rozběh,pak odpojit,třeba přes tlačítkový spínač.Vyzkoušet.Nedávat zbytečně velkou kapacitu,dochází k přetížení vinutí.
Použít kvalitní C na stř.napětí aspoň 400V.V žádném případě elektrolyt!Někdy vydrží i levnější C na 250Vstř,Aspoň po nějakou dobu.Pozor,na C je vlivem rezonance napětí vyšší než Ufáz.!
Přeji mnoho úspěchů v experimentování. triton
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) JOVA dne pát 14 lis 2008 23:12, celkem upraveno 1 x.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Jova

Příspěvek od lajos »

Promiň, pračka zanussi a beko, oboje přestávali točit při máchání a hned pod vrchní deskou u přívodu byl kondík 16MF/400V-jsem si říkal co tam dělá-změřím ho a má kolem 4MF- vyměním ho a motor vesele točí-jinak samo normálně ždímal, ale to bylo asi vše. Já říkám praxe nad teorii(samo znám omezovací schopnosti admittancí kondenzátorem). Oni to zjednodušují na max. možnou míru a asi mají i pravdu, jen ty kondíky by mohli být kvalitnější, i když asi dostávají slušný záhůl a jejich poruchou je pouze ztráta kapacity, žádné spálení nebo výbuch.
No prostě kolem betonového obložení dál dolů do pračky jsem nelezl kvůli počtu vynutí motoru a spokojil sem se s kladným výsledkem, kolik by stál opravář? nechci domyslet. Zdravím


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Pracovní otáčky jsou dány počtem pólu a síťovou frekvencí, no a ztráta kapacity proste jen motor nedokázala rozbehnout na určené pracovní otáčky, protože s malým proudem chybel i patričný moment. Pokud by ten rotoverter kdokoli čiste náhodou koupil, tak nabízím bezplatné nedestruktivní zmerení skutečného výkonu, bez jakéhokoli zásahu, nebo i dotyku a dokázat opak. Je to jenom finta amatéru a mírne rečeno riziková investice. Tomu týmu odborníku bych neveril, podle me jim v tomto jde jenom o zajištení databáze zákazníku a placenou taky amatérskou ochranku, ve smyslu chirurg-amatér pro prípad provalení.


Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Videa k teme Rotoverter

Příspěvek od Pego »



Uživatelský avatar
Pego
Zasloužilý člen
Příspěvky: 612
Registrován: sob 05 dub 2008 19:46
Dal: 29 poděkování
Dostal: 19 poděkování

Akord

Příspěvek od Pego »

Vidím, že Seikeho máš naštudovaného a to je dobře. Aplikace do praxe je část, která mně osobně dělá problém... ale ty už si to skusil a nejede... Na začátek mi úplně postačuje úspora 90 procent při volnoběhu bez zatížení - je hodně strojů které beží na volno a u těch je úspora markantní /soustruhy, cirkuláry, vrtačky atd./ Mne oslovila také možnost napájet 3-fázové motory o výkonu řádově kW přes solar (fotovoltaiku)/baterie/inverter (1-fáza). Holt co člověk, to jiný názor...


Odpovědět

Zpět na „Chiq“