Vstřikování Vody

Praktická část fóra.

Moderátor: rival

skunk
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: úte 18 srp 2009 10:26

Příspěvek od skunk »

palo a ilem: tolik výkonu do toho nedostanu, mám na to vyhrazeno při nejsilnějšim rotoru 50W.


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

skunk píše:palo a ilem: tolik výkonu do toho nedostanu, mám na to vyhrazeno při nejsilnějšim rotoru 50W.
Pokud je 300W potřebných pro 4 válec, budeš muset vyhradit aspoň 75 W. Pak už bude proud "jen" 12,5A. Těch 6V je sviňa. co nedoženeš napětím, musíš dohnat proudem.A to jsem ještě zanedbal napěťový úbytek na tranzistoru (asi 0,7V). Při 6V už není zanedbatelný. Takže správně je to 14 A, ale protože to tam musíš nahnat během 1/2 periody, bude to vlastně 28A. Kurňa, to to naskakuje :shock: Na tranzistoru vyzáříš skoro 20W, takže podle toho chladič. To je takový hrubý nástřel. Primár trafa stačí počítat pro těch 14A.
Naposledy upravil(a) Ilem dne úte 25 srp 2009 16:12, celkem upraveno 1 x.


"Dum spiro spero"
Ciceron
skunk
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: úte 18 srp 2009 10:26

Příspěvek od skunk »

víc wattů nebude a nebude. tak jako jednou dojde nafta :cry:


Uživatelský avatar
Ilem
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3119
Registrován: pon 25 zář 2006 20:52
Bydliště: Hradec Králové
Dal: 71 poděkování
Dostal: 349 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ilem »

skunk píše:víc wattů nebude a nebude. tak jako jednou dojde nafta :cry:
Tak to zkus s 50ti W, co jinýho ti mám poradit. Ono nakonec stejně zjistíš, že je to k ničemu. Byl tu jeden, který to rozchodil, ale nestačil vyměňovat svíčky, tak to nakonec vzdal.


"Dum spiro spero"
Ciceron
Uživatelský avatar
Eter
Starší člen
Příspěvky: 149
Registrován: čtv 20 lis 2008 11:59

plazma

Příspěvek od Eter »

Ilem píše:Tak to zkus s 50ti W, co jinýho ti mám poradit. Ono nakonec stejně zjistíš, že je to k ničemu. Byl tu jeden, který to rozchodil, ale nestačil vyměňovat svíčky, tak to nakonec vzdal.
Urcite sa to da spravit, aj tak aby to sviecky nenicilo. Vid. S. Meyer a jeho plazmove auto. No jemu to fachcelo trochu inak.
Co sa tyka plazmoveho zapalovania v jawe 50W bi malo bohate stacit, pokial nechces pouzit kondenzator velkej kapacity 50 mikroF je az vela ak nechces menit sviecku po par km.
Dvojtakt na benzin a plazmove zapalovanie bude bezat stabilnejsie a pojde do vyssich otacok. Ked uberies benzin a budes spalovat chudobnu zmes, budes motor prehrievat, prisavanim vody to vyriesis. Problem bude v mazani.


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: plazma ....ve dvoutaktu

Příspěvek od martin11 »

Eter píše:
Ilem píše:Tak to zkus s 50ti W, co jinýho ti mám poradit. Ono nakonec stejně zjistíš, že je to k ničemu. Byl tu jeden, který to rozchodil, ale nestačil vyměňovat svíčky, tak to nakonec vzdal.
Urcite sa to da spravit, aj tak aby to sviecky nenicilo. Vid. S. Meyer a jeho plazmove auto. No jemu to fachcelo trochu inak.
Co sa tyka plazmoveho zapalovania v jawe 50W bi malo bohate stacit, pokial nechces pouzit kondenzator velkej kapacity 50 mikroF je az vela ak nechces menit sviecku po par km.
Dvojtakt na benzin a plazmove zapalovanie bude bezat stabilnejsie a pojde do vyssich otacok. Ked uberies benzin a budes spalovat chudobnu zmes, budes motor prehrievat, prisavanim vody to vyriesis. Problem bude v mazani.
...protože jsem několik let bytostně žil s dvoutakty....rallye Trabant....tak o tom mám nějaké poznatky.....motor je to opravdu jednoduchý...ale.....cesta je lákavá...na plazmu či cokoli jiného....problem je mazání...a to nejen píst .kroužků ale hlavně kliky...!!!...v karteru se ti plazma, či cokoli jiného dost ochladí !!! pokusy o vstřikování paliva..do přefuků....dělali to nějací Australani utichly...a výsledky byly prý úžasné....
....myslím, že nepomůže ani oil-master...pokud bych na toto tema laboroval...idealní je 4 takt motor sekačka na trávu......nechci zrazovat, ale upravy ....a zkoušeli jsme leccos na Trabantu nikam nevedly....jediné co bylo učinné na zvýšení výkonu....změnit časování, změnit rozměry přefuk kanálu a pístu , dobrý a účinný karburátor u Trabanta 2x...hlavně naladit výfuk s vhodným protitlakem.....vlastně na tom výfuku u Traboše záleželo nejvíce....otevřený výfuk u 2 taktu je to nejhorší co může být.....asi jsem neporadil.....jsou to jen moje zkušenosti....zraví martin11 :lol:


... věřím, že se " TO " povede ......
skunk
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: úte 18 srp 2009 10:26

Příspěvek od skunk »

prosimvas, kdo z vás to zkusil na vozidle, jak máte vyřešený, aby normální VN jiskra prostě neutekla pryč (nepomohla ani dioda proti vybíjení, klidně steče přes povrch drátu).


skunk
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: úte 18 srp 2009 10:26

Příspěvek od skunk »

jinak pro začátek se o mazání nebojim, jde mi o to, abych se se spotřebou dostal pod současné 4,5 litry při klidné jízdě. při třílitrové spotřebě to furt umažu.


Uživatelský avatar
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Předmět a mazání

Příspěvek od poota »

To skunk:
především si zvykni vyplňovat ten první řádek, kterým je Předmět zprávy. Na ten potom mohou ostatní reagovat a vlákno je přehlednější, protože ostatní vědí, na co příspěvek reaguje, nebo jestli se jedná o nový problém.
Při mazání dvoutaktního motoru stačí přivést dostatečné množství oleje. Pokud máš mazací poměr 1:50 a podaří se Ti pro stejný výkon motoru spálit o jednu pětinu benzínu méně, stačí změnit pro totéž namazání mísicí poměr na 1:40. Do motoru dodáváš olej prostřednictvím benzínu a pro tentýž výkon ho tam potřebuješ dostat stejné množství. Správně se má olej srážet v klikové skříni a zůstává tam i určité množství do "rezervy" - přebytek, tedy to, co se nevysráží, se spaluje ve válci, případně zanáší svíčky. Přitom je jedno, jestli tu pětinu benzínu ušetříš lepším spalováním nebo přidáváním něčeho.
Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
Uživatelský avatar
Aquarius1
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1195
Registrován: ned 16 pro 2007 0:43
Bydliště: Planeta Země
Dal: 5 poděkování
Dostal: 20 poděkování

Spotřeba

Příspěvek od Aquarius1 »

skunk píše:jinak pro začátek se o mazání nebojim, jde mi o to, abych se se spotřebou dostal pod současné 4,5 litry při klidné jízdě. při třílitrové spotřebě to furt umažu.
Nějak mi uchází jaký že to vlastně motor máš.Spotřeba 4,5Litrů je spotřeba JAWA 250 Typ 559 z roku 1968 a to na průměrnou rychlost 80Km hod.Od té doby nějaký ten čas uběhnul a spotřeba se snížila na 3,5Litrů. Osobně jsem vlastnil onu JAWKU 250 a spotřeba při klidné jízdě se pohybovala okolo tří litrů.Z toho mi vychází že buď máš dost jetej motor nebo ho dost podtáčíš,tj:že se snažíš ušetřit a vlastně podtáčením (dvoutakt pro efektivní využití paliva potřebuje přetáčení,ne vysoké je to poznat na výkonu,jak jakoby začne řvát je to moc,musí prostě táhnout) tím sice jakoby šetříš ale palivo se nespálí a ty nevyužiješ jeho energie a spoustu ho bez využití vyženeš výfukem bez užitku a vlastně nešetříš ale mrháš (takový ten ostrý dvoutaktní smrádek,dvoutakt musí vonět).Na ten regulátor mám někde návod na seřízení,jen ho musím pohledat pak ho sem dám,jedná se o jedno a dvou-cívkové provedení ale je to už nějakej pátek takže až to najdu.


Věřím že v jednoduchosti bude ta pravá příčina neúspěchu dosavadního bádání,jelikož se bastlíme (a to i já) ve vymýšlení složitých mechanismů.
Uživatelský avatar
Eter
Starší člen
Příspěvky: 149
Registrován: čtv 20 lis 2008 11:59

Plazma (Jawa)

Příspěvek od Eter »

skunk píše:prosimvas, kdo z vás to zkusil na vozidle, jak máte vyřešený, aby normální VN jiskra prostě neutekla pryč (nepomohla ani dioda proti vybíjení, klidně steče přes povrch drátu).
Napis mi SZ, ked mas moznost hod sem ako to mas zapojene, aby sme vedeli kde je pripadna chyba.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

skunk

Příspěvek od Akord »

skunk píše:netušíte, jestli měnič DC/DC 6/230v lze postavit stejně jako 12/220 s použitím slabšího trafa, nebo je to hodně odlišné?
Na 6V snad jen dvojici BUZ10, nebo BUZ11 (prípadne čtverici 2 a 2paralelne) buzené TL494, který chodí i na 5V. Lze mu klidne nastavit i 50Hz, pokud nejde o nekolikakHz pulsní zdroj. Vzít nejjednodušší zapojení, bez budícího trafa a tranzistoru, traba podle inspirace z kniky Krejčirík, Napájecí zdroje II, prípadne neco z datasheetu. Nespoléhat na proudovou ochranu, protože interní delička protitaktu pri nadproudu zkolabuje, není logicky správne navržena v samotném obvodu TL494, nikde se o tom nepíše. Proudová ochrana bez porušení funkce deličky funguje jen pri nekolikaperiodovém a dostatečne dlouhém nábehu pretížení vuči generované frekvenci. To je i duvod občasného odepsávání zdroju s tímto obvodem. Je dosti málo obvodu, které chodí na 5V. Možná bych zkusil použít jiný obvod treba SG3524, nebo UC3846 (až má jít o 2činnou verzi), který by byl napájený z malého zalitého DC-DC meniče, jaké prodává treba GM pro napájení pomocných obvodu.

Velikost trafa je závislá pouze od prenášeného výkonu a frekvence, ne od napetí, nebo proudu.
Není mi jasné, zda má jít o jedno, nebo dvoučinný menič a hlavne jaká má být spínaná frekvence. Pokud muže být menič blokovací jednočinný na pár kHz, tak se mi vidí nejjednodušší rešení treba s obvodem UC3843 s pomocným zdrojem, nebo bez nej určité verze jako MC34163.


lajos
Zasloužilý člen
Příspěvky: 2444
Registrován: pát 25 lis 2005 14:32
Bydliště: Liberec
Dal: 471 poděkování
Dostal: 212 poděkování

Akord

Příspěvek od lajos »

Utekla jen malá důležitá souvyslost: v případě tranzistorů BUZ je nutné použít DC-DC měniče pro pomocné obvody, neb na plné otevření potřebují nejraději 10V. Nechci podceňovat ale pánové s těmi měniči budou mít asi větší problém, zas taková sranda to není, jen vybrat který typ měniče použít.


skunk
Nový člen
Příspěvky: 20
Registrován: úte 18 srp 2009 10:26

spotřeba

Příspěvek od skunk »

S tím podtáčením to asi bude pravda, na pomalé bublání jako u chopperu budu muset zapomenout.
Ten pokus s jiskrou na 230V co nejdřív zopakuji, místo jedné diody tedy zkusím víc, v ges.cz mají EM518 na 1800V/3A, aby VN z cívky neprobíjelo kam nemá.


Uživatelský avatar
Eter
Starší člen
Příspěvky: 149
Registrován: čtv 20 lis 2008 11:59

pre skunk

Příspěvek od Eter »

A nezabudni este dat od indukcnej cievky este jedno mensie iskriste pred normalnu sviecku aby ti 230 neslo do sekundaru inducky. Pouzivaj na VN odporove kable s odrusovacimi odpormi. Pridavne iskriste mozes spravit z nejakej sviecky zklepanim iskriska na minimalnu medzeru.


Odpovědět

Zpět na „Dílna“