Jak se magnetuje "magneto" do motorky.

Vše o alternativních zdrojích energie.

Moderátor: rival

Milan P.
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: pát 29 říj 2010 18:39
Dostal: 1 poděkování

Pozice magnetů v magnetu

Příspěvek od Milan P. »

Možná nesprávné fórum, ale na můj dotaz mi zatím nikdo nikde nedokázal odpovědět. Zde to však vypadá na forum, kde bych se mohl dohledat odpovědi.

Chtěl jsem nechat nabudit magneto z ČZ 150C a aktivně, anižbych si dopředu zjistil informace, jsem vyndal i samotné magnety z rotoru. A teď nevím jak je mám vrátit zpátky, aby se nepoškodili cívky, pokud by magnety byly špatně usazené. Mají se magnety v rotoru vedle sebe odpuzovat či přitahovat? Nebo se má část odpuzovat a část přitahovat? (Z předchozí konverzace v tomto tému předpokládám, že nezálží na typu motocyklu, tudíž by to mohl být všeobecný problém.)
O této problematice právě nic nevím. Budu tedy rád za každou radu, kterou mi poskytnete. Děkuji.

Jinak nabuzení magneta provádí např. jeden pán z Velimi, který objíždí i různé veteránské burzy a onen přístroj na znovunabití magneta má vždy u sebe, tak pokud by jste chtěl, mohu poskytnout email.


Uživatelský avatar
hapalainen
Starší člen
Příspěvky: 196
Registrován: stř 07 úno 2007 23:51
Bydliště: Norsko
Dostal: 1 poděkování

Je mám pocit, že je šestipolové

Příspěvek od hapalainen »

Musí se střídat vedle sebe sever-jih-sever-jih-sever-jih.


Hlavní je vyhrát zápas
Milan P.
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: pát 29 říj 2010 18:39
Dostal: 1 poděkování

Ujištění se

Příspěvek od Milan P. »

Děkuji.
A jen abych se ujistil, má se střádat severní pól - jižní pól - severní pól - jižní pól ... tj. laitsky se magnety mají přitahovat. Ano?


ferry
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 24 čer 2010 20:28

Re: Ujištění se

Příspěvek od ferry »

Milan P. píše:Děkuji.
A jen abych se ujistil, má se střádat severní pól - jižní pól - severní pól - jižní pól ... tj. laitsky se magnety mají přitahovat. Ano?
Ahoj, našel jsem toto, ale asi to bude slabé neskoušel jsem to
http://kdf.mff.cuni.cz/veletrh/sbornik/ ... Polak.html


morave
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 03 bře 2011 16:03

Re: magneto

Příspěvek od morave »

Marteen píše: čtv 21 úno 2008 15:40 Na internete som videl navod. Skusim ho pohladat.

POZOR TENTO POSTUP JE ZIVOTU NEBEZPECNY.
POUZITE OCHRANNE POMOCKY, OKULIARE A GUMENE RUKAVICE!!!

Pri magnetizacii treba pouzit povodnu cievku.
Magneto bude umiestnene na motorke a dnu ostane jedna cievka(nie inducna) Magnet otocenim rotora treba presne umiestnit k cievke a zabezbecit proti posunu.
Pripravis si kondenzator (neviem presne velkost 220uF/400V? cim vyssia hodnota tym vyssi prud cievkov! ), usmernis sietove napetie a pomocou odporu nabijes kondenzator. (POZOR CCA 300V)
Kondenzator potom pripojis na cievku jeden pol na blok motora a druhy pol na vyvod k cievke. (je mozne, ze cievka to neprezije
hlavne stare poskodene cievky) polarita bude zodpovedat smeru pozadovaneho magnetickeho pola treba si to vyskusat pomocou maleho napatie cievka sa musi pritahovat k magnetu.

Tento postup treba zopakovat pre kazdy magnet na rotore!

Vela stastia.
Tento způsob - ve vší slušnosti - divné až hodně divné. Rozhází se symetrie magnetického pole na jednotlivých pólech manetů po obvodě setrvačníku. Přináší to praktické problémy se zapalováním i výrobou elektřiny. Magnety se, v krátém čase, vyrovnají na často nižší úrovni než před "nabitím". Nabíjet výbojem indukce, třeba přímo 24V z baterií, je OK. Prostě si jen jednou škrtnout, objeví de oblouk a je to. Civky, tedy - magnetické železné nástavce, musí být na všech magnerech rotoru v přímém kontaktu, bez vůle. Magnety jsou střídavě S / J. Vždy nabíjíme S pólem J pól a opačně. Pokud nabijeme S pól S pólem, magnet se strhne a může dojít až k odmagnetování rotoru (setrvačník je také rotor). Sílu nabití magnetů je třeba se naučit. Pokud nabijete moc a pokud nejsou el. přebytky ošetřeny, první shoří žárovky a potom i zapalování.
Morave

Jak vypadají nabíjecí cívky:

https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... 41002.html


morave
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 03 bře 2011 16:03

Re: Jak se magnetuje "magneto" do motorky.

Příspěvek od morave »

Nabíjet výbojem indukce, přímo 24V - 48V z baterií, je OK. Dráty jak ke svářečce, jak tady psal jeden P. elektrikář. Prostě si jen jednou škrtnout, objeví se oblouk z indukce cívek a je to. Lze to i několikrát zopakovat (to "škrtnutí"). Civky, tedy - magnetické železné nástavce, musí být na všech magnerech rotoru v přímém kontaktu, bez mezery, bez vůle. Magnety jsou střídavě S / J. Vždy nabíjíme S pólem J pól a opačně. Pokud nabijeme S pól S pólem, magnet se strhne a může dojít až k odmagnetování rotoru (setrvačník je také rotor). Těžko se to rovná a pokud se to podaří nabít, rychle to slábne. Sílu nabití magnetů je třeba se naučit. Pokud nabijete moc a pokud nejsou el. přebytky ošetřeny, první shoří žárovky a potom i zapalování. Silné nabití rotoru se časem vybije do použitelného normálu. Kolik magnetických jednotek TESLA má mít magnet po nabití, si už nepamatuji...
Morave

Jak vypadají originální nabíjecí cívky s železnými nástavci:

https://www.motorkari.cz/clanky/jak-na- ... 41002.html


Odpovědět

Zpět na „Jak na to...“