Aktuálně: Byla vytvořena nová sekce fóra, věnující se poselství od našich Praotců, které přínáší Auroran Dift Lavus (Persuánes).

Tepelné motory

Vstup do sekce

Moderátoři: Rival, sano

Odpovědět

Vyhovuje mi, že v mém voze pálím palivo, ze kterého dostávám jen 13% energie pro jízdu vpřed:

Ano, je to prima
5
15%
Klidně bych zaplatil i víc
0
Žádná hlasování
Radši bych platil jen těch 13%
7
21%
Jak je to možné?!
1
3%
Co s tím můžu udělat?
20
61%
 
Celkem hlasů: 33

la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: la-motor

Příspěvek od la »

poota píše:...............................................................
I když mému ideálu tepelného motoru je toto řešení poměrně vzdálené, .................
Možná po maličké úpravě. :ethink: 8) 8) 8)
Stirling stejně potřebuje obvykle startér aby se rozhodnul na kterou stranu se bude točit a výhodné otáčky pro motor nemusí být výhodné pro přeháněč,možná, že by to šlo s pár ventily,trošku vylepšit.Ten přeháněč co je na obrázku navíc se může použít pro zvýšení vnitřního tlaku a hřídel může být mechanická nebo i elektrická a s patřičným převodem.
la
:D :pivko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Trošku sem ze zvědavosti zkusil jak na to odpružení.
No s malých pružin to poskládat jde hodně špatně ,ta pružina musí být na tom pístu vlevo vcelku vyrobená na míru a když teda tak nerez.
Píst v pravo prostě s pryží to jde lépe,ale asi to bude lepší v přípravku zalít a zavulkanizovat.
Nebo tam vložit nějaký odolný O kroužek.
:D :smoke: :pivko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

la píše:Nebo tam vložit nějaký odolný O kroužek.
Když na něj uděláš oblé drážky, tak je to jednodušší, než ta vulkanizace.

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Zase kousek .Sestava rotoru se dvěma odpruženými rotačními písty.Akorát mě nedocvakává :oops: Sao se mě ptal, jaký že to má kompresní poměr? Když jedno číslo je nula.Když ono se to valí, ba je přímo přitlačováno ke stěně hlavy.
:dknow: :smoke:
PS:tu se dají vybrat hodně dobrý šrouby http://www.bossard.com/index.cfm kdyby chtěl třeba někdo na M8 šroubek pověsit dva slony 8)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

la píše:.. jaký že to má kompresní poměr? Když jedno číslo je nula.Když ono se to valí, ba je přímo přitlačováno ke stěně hlavy.
U tepelných motorů se používá výraz "kompresní poměr" pro něco jiného, než u spalovacích motorů, kde se jedná o poměr mezi největším a nejmenším objemem nad pístem, tedy na kolikátinu se objem zmenší.
U tepelných motorů, najmě pak u Stirlinga, se jedná o poměr mezi velikostí prostoru přeháněče a velikostí pracovního prostoru - doufám, že to vysvětluji nejen srozumitelně, ale taky správně - kdyby ne, tak budu rád, když mě někdo opraví.
U čerpadel, kterým se Tvoje konstrukce docela nápadně blíží, je pouze pracovní prostor, který se zmenšuje "na co nejmíň" - pokud se nezmenší na nulu, tak se to definuje jako velikost škodlivého či mrtvého prostoru.
A děláš to móóc pěkné!

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Jsem rád že se líbí. :D Trošku data, jsu zvědav kde jsem se sekl :roll:
Kostrukce je dělaná tak, že pevnost hřídelí mimo ložisek je 6,3kN (1kN =102kg)to je že destrukce může nastat při zátěži když překročí některá ze sil 642,6kp třeba tlak na hřídel.Podle literatůry to mám z materiálů na 816kp ale raděj rezervička. 8)
To v případě použití jako čerpadlo nebo kompresor 8) .Jako vývěva nebo pomocí ventilů jako stirling to není tak kritické.
Může to mít pravý nebo levý chod.
Zdvih jeden odpružený píst má 10mm .Střední délka(obvod) 200mm.Šířka 10mm.
Takže objem jednoho pracovního prostoru je 10 000mm3 = 10cm3.
Pro jednoduchost třeba papiňák běžně jede na tlaku 0,5kp až 1kp na cm2.
Takže při tlaku 0,5kp/cm2 na píst o ploše 20cm2 by měla působit síla 10kp.Je to dvouválec takže se to sčítá,to je celkem 20kp.Vstupní otvor a výstupní každého válce samostatně bude mít průměr 3mm no a to je o otáčkách.Válce by měly fungovat samostatně buď v seriovém nebo paralelním zapojení.
Při tlaku asi 15kp na píst začne úřadovat odpružení pístu a proti němu odstředivá síla,
Takže asi taková je představa, uvidíme co se dá zmáknout v rámci zábavného výcviku.
:bye: :pivko:


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Kousek statoru pro představu ještě vodítka jazýčků a drobnosti . :pivko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

No ono se to musí mazat bez mazání se to dokonale kouše a to se mi vůbec nelíbí a taky je v tom píst ,dokončím to po ntém hryznutí s různými hitech mazivy , dám tomu teflonový povrchy a uděláme mamce vývěvu na zavařování.
Musím zvolit něco Bližšího. Když teda ne píst ,vlnovec se taky nechytl ,tak dáme sval. :jump:
A aby to bylo jednoduchý a výkonný.

Kód: Vybrat vše

   Poota napsal ....
 I když mému ideálu tepelného motoru je toto řešení poměrně vzdálené
Uděláme FREE motor s umělým svalem,třeba se dobře zadaří.
:bye:
Tak že hitech technogie home made a FREE.


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Obrázek jednoduchý :Motoru s umělým svalem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Stručné povídání k motoru a obrázku.

1, víko které slouží k uchycení zátěže
2, pohyblivé uložení tlačných pružin
3, těsné uložení hlavy fluidního svalu.služí k přenosu síly na pracovní tyč
4, umělý sval
5, výstup chladící kapaliny
6, přeháněč
7, vnitřní postor přeháněče
8, pracovní tyč
9, kluzné pouzdro
10, tlačná pružina
11, spodní uchycení spodní strany umělého svalu.,proti okolí těsné s průchozím otvorem který
slouží pro změny tlaku ve svalu.
12, vstup chladící kapaliny
13, chladič
14, obal válce
15, antigravitační setrvačník
16, rekuperační výměník
17, teplá část pracovního prostoru
18, kluzné pouzdro třeba teflonové

Základní vlastnosti.
Vnitřní prostor je uzavřený a natlakovaný.V klidu vždy čeká na ohřev.Tlak maximální v zařízení samozřejmě nemůže překročit tlak destrukční ,protože by to bouchlo jako kvalitní pneumatika.
Výkon zařízení se dá nastavit jeho natlakováním tudíž i akcelerace.Pro jednoduchost příklad :
při tlaku 1kg/cm2 a výkonu 1kw/hod při změně tlaku na 10kg/cm2 je výkon 10kw/hod záleží ale také na výkonu chladiče a tepelného zdroje.Obvyklý kmitočet může být cca od 1Hz přibližně do 90Hz záleží na druhu svalu ,u komerčních druhů je např. na internetu dostupný katalog firmy „ Festo „Co se týká síly,běžný parametr je, že při vnitřním průměru svalu 20 mm ,při tlaku
0 až 6 Baru síla 0 až 1500 N .Zátěž je vhodná s přímočarým pohybem,pohyb je nelineární.
Popis některých částí které nejsou příliš známé.Hlavně těch vtipných.
Vtipná je část „15, antigravitační setrvačník „ (to není štěrchátko ani chrastítko), jedná se o uzavřený prostor neúplně vyplněný ocelovými broky.Objem prázdného prostoru nesmí být příliž velký ,velký jen tak (záleží na zvoleném zdvihu)aby všechny broky byly pohybem urychleny zrychlením stěny nádoby,urychlením kladou a po urychlení přestanou klást odpor proti směru pohybu a při brždění nádoby je proces opačný ,broky jsou vystřeleny na protilehlou stěnu ,chtějí se odrazit ale moc jim to nejde protože na ně dopadají další a tudíž jen v úvratích narůstá plynule síla potřebná na udržení nádoby v úvrati.Při startu nebo při pomalém chodu se o tohle starají „10. tlačné pružiny“ které jsou napruženy proti sobě a vytváří tak žabkový efekt ,zařízení může být jen v krajní poloze a mezipolohu překoná rychle ,ovšem velmi rychlou změnu to moc nestíhá..Ve studeném stavu je motor vždy v horní úvrati protože ho tam drží přiměřeně napumpovaný sval.
Jinak je to celý takový zajímavý, hlavně natlakovaný stirling.
A hlavně je to teďka FREE.


:jump: :smoke: :bye:


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Doplňková literatůra ke svalům.
http://www.automatizace.cz/article.php?a=683
http://dspace.k.utb.cz/bitstream/handle ... sequence=1
Festo tam se dá ledacos najít o fluidních svalech http://www.festo.com/cms/cs_cz/ols.htm
:D :smoke:


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Použití svalu jde to i takhle.
[youtube][/youtube]

s těmi svaly jdou dělat věci třeba i tohle (to není trik)
[youtube][/youtube]

:D :pivko:


Slavek Krepelka
Zasloužilý člen
Příspěvky: 6292
Registrován: ned 07 bře 2010 3:35
Bydliště: Ottawa, Canada, dočas. Praha
Dal: 2432 poděkování
Dostal: 3249 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od Slavek Krepelka »

la píše:Použití svalu jde to i takhle.
Nazdar Láďo. Samozřejmě, že to pracuje. Jenže, trochu jsem designoval hydraulické i pneumatické válce na manipulaci toho a onoho a pokud si to člověk spočítá, jakože jsem se zatím ještě nikdy neutnul, tak takovýhle systém toho moc nenajede a síla velice limitující. Ty válečky by za sebou musely mít kyslíkovou flašku s cca 150 barama, aby to alespoň ze začátku dost tlačilo a to bez redukce tlaku (na což ty cylyndry možná ani nejsou stavěné). Na 7 barech standartního garážového kompresoru už to nic moc nedá. Samozřejmě jde ale o to, co od toho člověk očekává.
S laskavým pozdravem, Slávek.


Je-li tvá přítomnost ve výhni okolností, vyuč se kovářem své budoucnosti.
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Zase kousek free motoru s fluidním svalem ,zatím mám hotový zhruba šasi.
:pivko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


laik
Zasloužilý člen
Příspěvky: 858
Registrován: sob 23 úno 2008 21:41
Bydliště: Brno
Dal: 36 poděkování
Dostal: 43 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné motory

Příspěvek od laik »

Mimo téma (offtopic)
La, to s tím zaměřovačem, to je opravdu motor??? seš si fakt jistej :shock: :lol: :laugh:


Jsem svobodný, protože dělám to co chci a ne to co musím......
Odpovědět

Zpět na „Sekce "Nadšenců"“