Aktuálně: Byla vytvořena nová sekce fóra, věnující se poselství od našich Praotců, které přínáší Auroran Dift Lavus (Persuánes).

Tepelné motory

Vstup do sekce

Moderátoři: Rival, sano

Odpovědět

Vyhovuje mi, že v mém voze pálím palivo, ze kterého dostávám jen 13% energie pro jízdu vpřed:

Ano, je to prima
5
15%
Klidně bych zaplatil i víc
0
Žádná hlasování
Radši bych platil jen těch 13%
7
21%
Jak je to možné?!
1
3%
Co s tím můžu udělat?
20
61%
 
Celkem hlasů: 33

kutil
Zasloužilý člen
Příspěvky: 766
Registrován: pát 25 lis 2005 19:33
Bydliště: Morava
Dal: 48 poděkování
Dostal: 269 poděkování

Re: Lammův motor

Příspěvek od kutil »

martin11 píše: http://www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCO ... a/soda.htm uvádím, aby se to nepřehlédlo...také zajímavé :idea: m11 :D
Ahojky, já to nepřehlédl, enem nésó lidi aby to tak rychle vstřebaly :oops:
Já kdysi udělal kyslíkovodíkovou svářečku s KOH, vývin 2H+O až sem se divil. Když sem dal hadičku do kýble s vodou tak to zvedlo hladinu asi o 8-10 cm. Ale když sem zkoušel klapku proti zpětnému šlehnutí tak to prošlehlo, rána až se třepal barák :evil:
Babička vyběhla na dvůr a já to svedl na letadla že zase tady proletěl jeden blbec :lol:
(tenkrát schválně létali nízko a když překonali rychlost zvuku, tak to byla rána až se třepaly baráky a vše kolem. Demonstrace síly pro civilní obyvatelstvo-grrr)
Svářečka šla z domu :!:
Když sem likvidoval zbytky tak mi jen jedna kapička louhu šplíchla pod oko, tédeň sem to léčil :mrgreen: Tak úplně chápu proč se "sodovkové motory" neujaly v praxi.
Cituji z článku:
Poutavý vtip je v tom, že tyto lokomotivy byly vždy označované jako "sodovkové lokomotivy". Velmi možná název byl navržený k tomu, aby pomýlil veřejný. Braní výletu sedícího vedle mnoho horký louh sodný mohl by udělal některé lidé nervózní...

To byl jistě důvod proč se tyto typy motorů neujaly v praxi i když měly oproti uhelným kotlům řady výhod ....
To je také jeden z důvodů proč bych pokusy s louhy nedělal i kdyby byl zisk energie zcela zadara .....
Ale je krásné snít a při čtení těchto řádků si člověk uvědomuje šikovnost lidí a jejich touhu po poznání...
Vydržať
H.


la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Zase kousek, mechanická část stirlingu ,motoru s fluidním svalem .
Sestava je už z kluzáky na umístění vyvážení ,může se tam dát klidně nějaký lineární zdroj elektřiny.ještě chybí ojnice.Pružiny pro žabkový efekt jsou části pružin do vzduchovky ,hlavní vratná pružina síla cca100kp,tlaková zkouška hotová na 10at,ale bez zátěže se to stejně bude zkoušet tak cca na 2at.
Na snímku detailu zadního kříže je ve spodní části vidět pístové vodní čerpadlo na chlazení.je to příslušenství.
Takže pro provoz stačí voda a oheň. 8)
Zátěž je možno umístit buď na zadní přírubu nebo na kluzáky.
Pro velký úspěch je to zelený :D
:D :pivko: :smoke:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Ia

Příspěvek od Jim68 »

To jsem blázen - až to poběží, to bude něco. Takového tření a tepelné setrvačnosti, jsi fakt odvážný!


Jim68
Be happy!
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Ia

Příspěvek od la »

Jim68 píše:To jsem blázen - až to poběží, to bude něco. Takového tření a tepelné setrvačnosti, jsi fakt odvážný!
Kdepak trochu je to spočítaný ,ale nic moc .kdo si hraje zůstává prej mladej a taky prý nezlobí a železo se nemá házet do šrotu málo zničený.
Original sval jde koupit , třeba výrobce FESTO, zastoupení mají třeba v Praze Modřanech ten origoš běžný typ má parametry: při tlaku 6at,při průměru vnitřním 20 mm a délce pracovní části svalu 20cm má sílu cca 1600kp a zdvih 25% délky ,při kmitočtu 90Hz se začíná hřát ve struktuře ,mno myslím že hodně opomíjená součástka .Pro zajímavost třeba vnítřní průměr 40mm má sílu při 6at cca 4 tuny,při stejném zdvihu.
Tohle, tento free strojek se prostě napumpuje podle zátěže klidně na 10at maximálně tomu bouchne galuska nebo uletí táhýlko ,ale to těžko vevnitř jsou teflonový kluzný plochy :enaughty: :laugh: Akorát se snažím to udělat rezonanční a aby s toho nebyl vibrátor do betonu. :D když se to přehřeje poleje se to kbelíkem vody, voda tomu nevadí :D Akorát na silikon nesmí přijí silikonový lubrikanty ,ničí jej.Voda nevadí.
Výkon chlazení je 166W za 1hod na rozdíl teplot 1 kelvin při tlaku 1at a to bohatě stačí pro domácí hraní. Odpad je tlaková teplá voda.Jak to pojede v momentě je to na Youtube samozřejmě s internet kavárny ,su zvědavej jestli to ekoteroristi smáznou, v kombinaci se sluníčkem je to mnohem zajímavější jako elektrický solární panel.S kamnama je to ještě zajímavější .No a pro nenasyty klidně jde udělat i víceválec teda mnoho svalovec :laugh: multa muscularis. :smoke:
:pivko: :D


poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Ia

Příspěvek od poota »

Jsi :devil:

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Ia

Příspěvek od la »

poota píše:Jsi :devil:

Zdravím - poota
No Free motor druhé generace, " multa muscularis " by zas tak vesele neposkakoval a byla by to moc malá mechanická symfonie,(málo táhel)nemusela by tam být pružina ,stačila by klika samozřejmě mimo natlakovaný prostor a ty svaly by mohly být přímo s druhý strany ponořený ve vodě furt,tudíž by byly věčný, z vody čučet jen táhla pro ojnice a taky by nebyl skoro slyšet .Lidi neblbnite,kdo bude přes elektroměr odebírat tu elektriku. :oops:
:pivko: :pivko:


martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Ia

Příspěvek od martin11 »

před chvilkou jsem tady četl o E-cat...studená schůze :shock: ...sice to "snad" dává hodně...ale kde sehnat vědomosti...to tvoje dává méně...ale jistě :idea: ...
jo a kdo bude používat elektroměry....no cikáni je stejně nepoužívaj..a v brzké budoucnosti se o elektroměrech bude učit v dějinách techniky...problém bude, že nikdo tu elektřinu od čézu nebude chtít.....
tak držíme palce :good: m11 :D


... věřím, že se " TO " povede ......
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Zase kousek ,dneska se vyráběl umělý sval a přibyl primární vzduchový chladič.Sval je propletný textilními plochými šňůrami a na nich je před proplétáním kvůli menšímu otěru nažehlený teflon,je na něm 24 šňůr ,každá o nosnosti cca 50kg.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné motory

Příspěvek od Jim68 »

la píše:Zase kousek ,dneska se vyráběl umělý sval a přibyl primární vzduchový chladič.Sval je propletný textilními plochými šňůrami a na nich je před proplétáním kvůli menšímu otěru nažehlený teflon,je na něm 24 šňůr ,každá o nosnosti cca 50kg.
Ještě pár detailů a začnu to kopčit...:)


Jim68
Be happy!
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od martin11 »

Jim68 píše: Ještě pár detailů a začnu to kopčit...:)
zdravím....no to bychom asi chtěli všichni...La nám pošle plánky, ale ty vlastně ani nejsou třeba...takže, soustruh, frézku šikovnost a zručnost.
zajímavé je, že se neozval ani jeden kritik :idea: Laďo jsme s tebou a těšíme se na víceválec :pivko: m11 :D


... věřím, že se " TO " povede ......
poota
Zasloužilý člen
Příspěvky: 5830
Registrován: stř 26 zář 2007 22:23
Bydliště: Praha
Dal: 1692 poděkování
Dostal: 2418 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od poota »

martin11 píše:
zajímavé je, že se neozval ani jeden kritik :idea:
Já bych třeba i kritizoval, ale to bych musel napřed pochopit, jak to bude pracovat a teprve potom bych na tom možná našel nějaké mouchy. Ale protože jsem blbec, ale moudrej, tak zatím jenom mlčím, šoupu skromně nohama a čekám, až ten zázrak uvidím - třeba se mi potom rozbřeskne :idea:
A ostatní jsou na tom nejspíš podobně :)

Zdravím - poota


Dr.Ont Geront Senilisimus/GeroDront/DeGe
huhu
Zasloužilý člen
Příspěvky: 980
Registrován: ned 02 led 2011 17:48
Dal: 107 poděkování
Dostal: 23 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Tepelné motory

Příspěvek od huhu »

martin11 píše: zajímavé je, že se neozval ani jeden kritik
Nepochytil jsem projektované parametry : vstupní / výstupní teploty , výkon, frekvence kmitů, účinnost a podobně, takže mlsně koukám, co z teho vypadne. Zatím je tenhle " gatling gun " to jediné, co bych chtěl vidět na srazu, ale do města pod Špilasem to mám blíž než do Cajzlhradu.

Co mě zajímá jsou nízkoteplotní točivé ( i kmitací ) stroje s účinností větší než solární panely, snadno replikovatelné.


Někteří lidé mají pocit, že vědí lépe než já co a kam jsem chtěl napsat. Budiž blahoslaveni.
Jim68
Zasloužilý člen
Příspěvky: 668
Registrován: úte 29 zář 2009 14:36
Dal: 1 poděkování
Dostal: 26 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Turbína pro Kutila

Příspěvek od Jim68 »

No, já vůbec netuším, jak by to mělo fungovat, tak to neřeším. Ale jsetli můžu dát do placu:
zjistil jsem, že TITANIC byl osazen taky parní turbínou. Ta byla poháněná tlakovým spádem 1,5bar a byla umístěná mezi výfukem páry z parních strojů a kondenzátorem, chlazeným mořskou vodou. 16,000 koní z vakua- ( to byl jediný problém - když běžel parní motor pomalu, museli kondenzátor přivírat, aby nevznikal moc velký podtlak a nevcuclo to ventily a těsnění, šlo to do vakua...protože vodu z kondenzátoru to čerpalo pořád pryč do kotlů - byla to destilka / uzavřený okruh:!!)


Jim68
Be happy!
martin11
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4090
Registrován: čtv 17 led 2008 16:08
Dal: 384 poděkování
Dostal: 243 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od martin11 »

poota píše:
martin11 píše:
zajímavé je, že se neozval ani jeden kritik :idea:
Já bych třeba i kritizoval, ale to bych musel napřed pochopit, jak to bude pracovat a teprve potom bych na tom možná našel nějaké mouchy. Ale protože jsem blbec, ale moudrej, tak zatím jenom mlčím, šoupu skromně nohama a čekám, až ten zázrak uvidím - třeba se mi potom rozbřeskne :idea:
A ostatní jsou na tom nejspíš podobně :)

Zdravím - poota
ostatní, jako např. karkulka je na tom ještě daleko hůře :oops: :bhead: protože nezná ani fyzikální zákony..
k věci..pročetl jsem pečlivě vše od strany 16 tohoto vlákna, kde La začal šmirglovat v soustruhu trubku. Pochopil jsem toliko tolik, že se jedná o jakýsi rotační dvouválec, který využívá jakéhokoliv tepla k expanzi nějakého natlakovaného media. Toto medium se posléze ochlazuje v chladiči/ jak jednoduché/ a jde se opět ohřát. jen jsem nikde neobjevil žádné ventilky k natlakování..ani v nákresu ani na fotce :( ...
no snad se časem dozvíme více, tímto zdravím laďu :pivko: m11 :D


... věřím, že se " TO " povede ......
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Re: Tepelné motory

Příspěvek od la »

Takže poslední tlaková zkouška celé sestavy,(glajcha když to vydrží do rána natlakovaný bezeztrát tlaku,tak je to v pořádku.
Fotky tlakového stirlingova motoru s umělým svalem místo pístu a s mašlí.
:pivko:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Odpovědět

Zpět na „Sekce "Nadšenců"“