ESP-mimosmyslové vnímání-diskuze

Filosofie přírodních jevů.
Odpovědět
jarda ovčák svitavy

Příspěvek od jarda ovčák svitavy »

To je pravda.pokud tě něco nenaplňuje, žádnou energii, jinak schizofrenie, případně nechutenství....


Návštěvník

re Karel m

Příspěvek od Návštěvník »

:good:


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Kde je však ta"hora" /ani daleko ani blízko,ani vysoko ani nízko./.


Návštěvník

esp

Příspěvek od Návštěvník »

Moto-ukazatel-nebo dávný odkaz?zaslechnutá ozvěna?-Kdo ví....
"Kde nic má svůj domov-je to pravé obydlí"


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

pro pána s uzlíčkem & spol

Příspěvek od 1220 »

A když tak budou míchat vědomé podvědomé popř nadvědomé s vědomími zbytku světa , zaslechnou jěště vůbec Píseň o perle, která bývá v člověku skryta ?
aby bylo zřejmější o čem mluvím, posílám Píseň o perle, ať slouží ;)
K.
Dodatek : v dnešní době již křesťanství, pokud vím ,s gnosticismem souviset nemůže.
Přílohy
Pisen_o_perle.rtf
(19.26 KiB) Staženo 264 x


Návštěvník

ESP

Příspěvek od Návštěvník »

Karel m píše: Dodatek : v dnešní době již křesťanství, pokud vím ,s gnosticismem souviset nemůže.

Myslím že s ním nikdy souviset nepřestalo,vždyť z něj vzešlo

Ježíš Nazaretský přece byl přece v původních řeckých textech Ježíš Nazarejský-pro někoho možná bezpodstatná drobnost...
a přes všechny censury dvou tisíciletí je tento zdroj stále patrný..

Když si přečteme bibli bez náboženského kontextu, jako beletrii,vysvitne nám vcelku usilovná snaha jednoho chlapa cosi svému okolí/podle jeho úsudku závažného/ sdělit..
To že nemáme uši a oči není jeho problém..

/Divadelní hra/
Ježíš u studny se Samaritánkou:
Autor:ev.sv.Jan-kap.4

Ježíš: Dej mi pít
Samaritánka: Kterak ty, jsa Žid žádáš ode mne nápoje, od ženy Samaritánky?
Ježíš: Kdybys znala ten dar Boží a kdo jest ten, kdo praví tobě Dej mi pít,
ty bys prosila jeho a dal by tobě vody živé.
Samaritánka: Pane aniž máš, čím bys navážil a studnice je hluboká.
Odkud tedy máš tu vodu živou? Zdaliž jsi větší, než otec Jákob, kterýž nám dal
tuto studnici a sám z ní pil i synové jeho i dobytek jeho.
Ježíš : Každý ,kdo pije vodu tuto,žízniti bude opět.
Ale kdož by se napil vody té, kterouž já dám jemu ,nežíznil by na věky,ale voda ta,
kterouž já dám jemu,bude v něm studnicí vody prýštící se k životu věčnému.


Návštěvník

ESP

Příspěvek od Návštěvník »

Karel m píše: Dodatek : v dnešní době již křesťanství, pokud vím ,s gnosticismem souviset nemůže.

Ještě trochu fakt:
Je velmi ošidné na tuto poznámku reagovat.Ono je vůbec těžké alespoň trochu rozkrýt
pozadí vzniku proudu, který po dvě tisíciletí je neoddělitelně spojen s myšlenkovým
základem našeho kulturního okruhu.
Křesťanství není pevným, konzistentním proudem,bez vnitřních různic a třenic.
Takovým nebylo nikdy.
/pozn.Ježíš Nazaretský...jenže v původním řeckém textu to byl Ježíš Nazarejský.
Nazarejci byli skupina, tedy nejde o člověka pocházejícího z Nazaretu.
Je třeba si uvědomit, že gnostické proudy byli v těch dobách živé nikoli
pouze v Judei,ale v celém tehdejším předněvýchodním světě./
To, co bylo přeneseno staletími jako Nový zákon,
je výbor textů z období raného křesťanství.r.367 n.l. sestavil biskup Athanasios Alexandrijský
seznam děl,která mají patřit do Nového zákona.
Tento seznam ratifikoval církevní koncil v Hippu v r.393
a opět koncil v Kartágu 397.Tak byl kodifikován Nový zákon v té podobě,
jak ho známe dnes.Ostatní díla nebyla přijata a do souboru prostě zahrnuta.
Jak mohlo konkláve neomylně rozhodnout, co do toho souboru patří a co ne,
zvláště, když některé vyloučené svazky byly prokazatelně pravé a autentické?
Knihy dnešního Nového zákona prošly tvrdou cenzurou-známý je případ
Markova evangelia,protože korespondence týkající se tohoto faktu se
zachovala.
V r.1958 byl v jednom klášteře nalezen dopis, který obsahoval
cenzurovaný fragmen Markova evangelia.Tak je dnes známa původní podoba
textu,kanonická podoba textu i korespondence Klementa Alexandrijského
stran tohoto cenzurního zásahu, který nastal na jeho výslovný pokyn.
Důvodem byla interpretace této části textu gnostickou sektou
karpokraciánů..Čili Klement potvrzuje existenci tajného Markova evangelia,
jehož je kanonické podmnožinou, pečlivě upravenou cenzorem.
Je třeba zdůraznit, že badatelé se shodují celkem jednomyslně,že
Markovo evangelium vzniklo zhruba mezi lety 66-74 n.l.
Je nejranější a Marek nebyl Ježíšovým žákem.Většina se přiklání
k tvrzení, že dle stylu textu byl blízkým spolupracovníkem
apoštola Pavla z Tarsu.
Evangelia Marek, Matouš,Lukáš jsou synoptická-tedy mají
jeden společný pohled-dokonce se uvažuje,Přes že vyšly ze stejného zdroje
jak možná písemného či ústního, který v současnosti není znám.
Autor čtvrtého evangelia není znám-jméno Jan pochází až z
pozdější tradice.
Toto evangelium vzniklo jako poslední -tedy okolo roku 100 n.l.
v okolí řeckého města Efez.
Má výrazné gnostické rysy-v každém případě stačí přečíst
jeho úvodní pasáž, která je nezaměnitelná..
Badatelé se shodují, že i když vzniklo jako poslední,
je z hlediska obsahu nejspolehlivější a čerpá z jádra původních tradic.

Přes znalost těchto peripetií s téměř politickým zákulisím
je spodivem, že zůstalo v bibli několik vět mimořádné důležitosti.

"Mé království není z tohoto světa"
Království nebeské je ve vás.


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Labyrint slov omluva

Příspěvek od 1220 »

Zaměnil jsem slovo křesťansrví se slovem křesťanská církev, neboť jsem spíš měl na mysli proklamovaná dogmata, která připouštějí více významů a ponechávají tolik skulin, že tolik potřebná živá voda snadno vyteče. :oops: Duch evangelií je koherentní a pokud si lidé dokážou nezamněnit tolik skloňované: "Za nás" s obtížnějším a vlastně jiným významen:" ukázal cestu", bylo by to dobré dílo. Také se provedlo spojení církve se státem/ státy/ i když to býti nemůže kvůlima jiným světům/království z jiného světa/. Zejména tím se cesta pro mnohé zavírá.
Takže se omlouvám za labyrint slov. Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly......
Jako Světlo Světel září Kristovo zrození, jeho úžasný alegorický popis do dnešní doby i všech dob před a pod.
K.
:hip:


Návštěvník

Karel m

Příspěvek od Návštěvník »

Karel m:v žádném případě se prosím za svůj vynikající příspěvek neomlouvejte-
Vy se přece vyjadřujete velice přesně-a tím pádem jste byl zcela jasně pochopen.
Ty poznámky nepatřili Vám-ale lidem, kteří v povrchním duchu/ New Age?/ rádi s vaničkou vylévají i dítě.


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Karel m

Příspěvek od sano »

a čo slová:
tako Ty a ja sme jedno Otče, aby aj oni boli jedno.....


1220
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1719
Registrován: úte 09 led 2007 12:49
Bydliště: Praha
Dal: 1 poděkování
Dostal: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Karel m

Příspěvek od 1220 »

sano píše: tako Ty a ja sme jedno Otče, aby aj oni boli jedno.....
Nikdy bych neměl odvahu skutečné autoritě ubírat průkopnictví, ale moc rád bych se vyhnul dvojímu výkladu, manipulaci s méně vědomými, šíření"Lásky" pomocí zbraní, a našlo by se toho určitě víc čemu by ses Sano určitě v historii výše jmenovaného hnutí určitě také rád vyhnul, nebo na to zapomněl. Zároveň tím ale neříkám, že dnes šíří jenom černé světlo, to vůbec ne. Jako všude i tam se najdou dobří pastýři. Pokud začnou převažovat, bude dobře. Čas pro realizaci je ale vždy omezen.
K.


Návštěvník

ESP

Příspěvek od Návštěvník »

Sano
a čo slová:
tako Ty a ja sme jedno Otče, aby aj oni boli jedno....



Nebezpečí velkých proudů- a k nim patří i římskokatolické křesťanství-
spočívá v tom, že tvrzení předkládaná jsou už vnímaná jako klišé...
Je to jako plout v lodi po vodě a už si to ani neuvědomovat .
Ale to není problém jen křesťanského okruhu-to samé se děje v Indii s védami,
v buddhistické oblasti se zbožštěním Buddhy,/který vynaložil nesmírné úsilí právě proti
snaze lidské mysli vytvořit si jakési pomocné záchytné body-polidštit
si předkládané./

Některá problematická tvrzení těch, co si Ježíše osobně pamatovali, zabránila zařazení celé řady knih /autentických/
do NZ./Nového Zákona/.Přežívají jako apokryfy a jsou často zdrojem velmi cenného poučení pro hloubavé
čtenáře křesťansky lazené...

Základní rozpor v původním obrazu křesťanství Ježíše Nazarejského s katolickým křesťanským proudem dneška
spočívá jak Karel m velmi přesně naznačuje v pojmu "spásy".


Ježíš veřejně vystoupil aby promluvil o Království nebeském.
Neukazuje ne sebe v prvním gardu,mluví stále dokola o Království jež není z tohoto světa.

Klíčem je pro Ježíšovo poselství právě vnitřní aktivita člověka ,jeho vykročení k Pravdě.
které vede po cestě úzkou bránou.

"Proste a bude vám dáno"
"Hledejte a naleznete"
"Tlučte a bude vám otevřeno."

/Čili výroky tzv.Kázání na hoře/

Tady nejde o pouhou příslušnost k církvím a společenstvím, tady jde o
vnitřní cestu každého z nás.

Nemá smysl spekulovat,jak by vypadalo křesťanství bez státotvorného
rozměru-a zda lze úspěšně skloubit původně gnostickou nauku se státním aparátem-
to by tady hlavně civilizace Evropy v dnešní podobě vůbec nebyla.
Ale každý z nás se i dnes může postavit na startovní čáru a vnímat
Ježíšovi výroky přímo, osobně..


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Karlovi a Anonymnému

Příspěvek od sano »

Karol, krsťanstvo je také aké je. Aj naši spoloční predkovia boli ľudožrúti a nemám kvôl tomu pocit viny a ani sa nechcem hanbiť za ľudský rod.
Odlišujem obecné kresťanstvo a cestu ktorú nám ukázal Ježiš.
V slovách, ktoré som načrtol, veľmi presne určil cieľ našej vnútornej cesty.

Anonymní:
Áno, súhlasím s tebou v tom, že každý sa môže postaviť na štartovaciu čiaru. Ba musí, ak chce pokročiť na duchovnej ceste.
Čo sa týka prenasledovania gnostikov, asi chceš počuť môj postoj.
Ide o čudnu rozpoltenosť cirkvi, ktorá na jednej strane káže o približovaní sa ku Pánovi / Otcu Nebeskému / a na druhej strane prenasleduje všetkých, ktorí toto priblíženie dosiahli a otvorene hovoria o svojej duchovnej skúsenosti, ba dokonca sa opovážia dávať návody na jej dosiahnutie.
Osobne ale nepoznám dokonalú cestu, ba si myslím, že ani neexistuje. Takže sa uspokojujem s jestvujúcimi cestami. Už som si zvykol na posmech a na prezieravé reakcie ak nedajBože vyjde najavo, že som kresťan.
Aj cesta posmeškárov je cesta. Asi každý z nás kúsok po nej šiel.
Nemá zmysel sa rozpisovať, ale v v podstate s tebou súhlasím.

Len si myslím, že by som sa častejše mohol zamyslieť nad cieľom, ktorý nám Ježiš načrtol.
Aby tak ako Ja a Ty Otče sme jedno aby aj oni boli jedno....


Návštěvník

sano

Příspěvek od Návštěvník »

"Věčné slovo se ozve jenom v tichu."
opat Ekerhard z Hochheimu

Víš Sano-nemyslím si, že cesta i cíl římského katolíka je tatáž jako vadžrajanového buddhisty,nebo že se kryje s hledáním "zlaté pilulky" čínského taoisty,"otevřením mysli" mistra Zenu..
Podstatné je, co je hledáno.Někdo hledá -co /nebo kdo/ je Bůh,někdo chce vědět jak je vytvářen svět, jiný hledá klid a mír Buddhovy Nirvány,někdo nesmrtelnost formy,jiný prožitek bezprostřední přítomnosti.
..Na opravdové cestě se všichni paradoxně potkají tam ,kde je opravdový klid mysli.To je základní tábor všech cest,místo, kde tryská intuice a jistota, že jdu správnou cestou,tou svojí...
V tom tichu, kde odpadly koncepty a idee,kde lidské existování není vysvětlováno ani překládáno ale bezprostředně prožíváno, jsou všichni spolu- v tichu které je překračuje. A tak paradoxně buddhistický mnich i středověký opat kláštera ,jogín i mistr Zenu mohou vytvářet podivuhodně různorodou rodinu,a přesto mohou prožívat stejné zkušenosti, i když je oddělují staletí i myšlenkové konstrukce ,po kterých k tomuto prvnímu odpočivadlu vylezli...
V tomto bodě jsou jedno , ve stavu který překonává dualitu pojmů .
Co na tom sejde ,že si občas zdánlivě protiřečí -každý nás může naučit své lekci.....
Lásce bez švindlování rozumu katolický mystik,podstatě silového spektra vadžrajanový buddhista , taoista nebo jogín,spočívání v přítomnosti bez opory mistr Zenu..
Dál už je to jen na nás a na našem vlastním osudu.
Mám rád obraz jisker nad ohništěm které se různě kříží, letí chvíli spolu a pak se vzdalují- každá neomylně svým vlastním směrem...


Uživatelský avatar
sano
Zasloužilý člen
Příspěvky: 942
Registrován: stř 08 úno 2006 23:48
Dostal: 18 poděkování

Anonymní

Příspěvek od sano »

Veľa slov, príliš veľa slov.
Keď sa všetci stretnú v istom bode, mimochodom o ňom hovoril aj Tomáš Akvinský, skoro ho preto vyobcovali z cirkvi, tak sú v cieli. Je to jedno akou cestou ku nemu dospeli.
Pre mňa to znamená viac rešpektovať cestu iných náboženstiev, aj aj viac rešpektovať názory iných ľudí.


Odpovědět

Zpět na „Universum“