Auto na stlaceny vzduch

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
Gusto
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: stř 29 srp 2007 6:11
Bydliště: VS

Re: Slovíčkaření

Příspěvek od Gusto »

...jedna pani povedala, že plyny sa dajú stláčať aj ináč ako kompresorom, ...jeden pán Linde jej uveril, ale kto by by mu verrill.


Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Motor MDI nemá nic společného s motorem důlní lokomotivy.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Anonymous píše:Motor MDI nemá nic společného s motorem důlní lokomotivy.
To jsi na omylu. MDI jen reší slušným zpusobem 2stupňovou expanzi. MDI nejede na kapalný vzduch. Stačí, kdybys umel MDI s motorem dulní lokomotivy technicky korektne porovnat. Teploty versus tlaky v jednotlivém stupni.


Gusto
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: stř 29 srp 2007 6:11
Bydliště: VS

na stlačený vzduch ináč

Příspěvek od Gusto »

http://peswiki.com/index.php/Directory: ... _Kim_Zorzi

a rekompresia v praxi. Asi to naozaj funguje. Zorzi sa vraj neozýva. Kto by však pedáloval taký bicykel, alebo ho staval iba pre nasratie prizerajúcich?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Gusto
Stálý člen
Příspěvky: 51
Registrován: stř 29 srp 2007 6:11
Bydliště: VS

rekompresia

Příspěvek od Gusto »

Vyzerá to tak, že staré autá na vzduch, ako všetko , čo nebolo energetický náročné prešli za podpory masívnej ohlupujúcej kampane do zabudnutia a všetky info boli obrátené iba ku kompresorom a stratovému plneniu.

Pri pohľade na dobové fotografie je jasné, že keby to bol systém stratový, všetky pripojené tlakové nádrže by im ydržali na 100 m jazdy. Plničky by ozaj museli byť každých 100 m.

V kontexte rekompresie však dáva táto konštrukcia úplne iný zmysel.

Čítajte, sťahujte,
http://aircaraccess.com/index.htm


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Gusto píše:V kontexte rekompresie však dáva táto konštrukcia úplne iný zmysel.
Predpona RE znamená v gréčtine znovu. REproduktor je znovuproduktor, REprezentácia znovuprezentácia, REgenerácia je znovugenerácia, REpresia znovupresia a REkompresia znovukompresia...

Teda ide o opakovanú kompresiu. Keďže kompresia existuje iba jedna, taz znovukompresiu môžem robiť s jednou kompresiou kedykoľvek.

To, že ktosi pridá ku kompresoru predponu RE ešte neznamená, že začaruje kompresor.

Najprv si niekde pozri, čo je kompresia, a čo je viacexpanzný stroj, kým sa začneš vyjadrovať k článkom, ktoré aj tak s technikou nemajú nič spoločné.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: Neskutečnej blábol.

Příspěvek od Akord »

aNONym Dr. Ont píše:Tak ti nevím, Akorde, proč jsem si zrovna teď vzpomenul na tento vtip. Ale jelikož již od samého počátku vysvětluješ tento motor jako něco zcela jiného (no alespoň do toho furt nemícháš důlní lomotivy ), tak ale nijak nechápu, proč se vyjadřuješ k jeho funkci.
Vyjádruju se k tomu, protože se v kompresi nekterí topí, a príliš to kolem šplouchá. Je to jednoduché, když se k veci vyjádruje nekdo, kdo o tom nemá páru, tak mu je videt až do žaludku. Takže bychom radeji nemeli nic predstírat. Když je ztrátová komprese, bude ztrátová i rekomprese, protože je to tatáž komprese jen v jiném čase. Nevím o tom, že by si válce v autu diktovali podmínky, ve kterém čase a jak budou komprimovat. Rekomprese není fyzikální pojem a jak bylo napsáno, muže jít o cokoli. Existuje komprese když, tak adiabatická, nebo izotermická. Prípadne reálná polytropická, ale to už je o dalších reálných vlivech. Nebo si zadefinuj své pojmy, a dusledne se jich pak drž, nejde lidem nabízet jahody, když to jahody nejsou. No a toto je prý navíc fórum technické, ne botanické, nebo humoristické, no, tady se asi ne tech druhých smejí všichni. No ale vtipy jsou fajn, kolikrát človek ani neví, na koho sedí.


Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

Příspěvek od Dvell »

Nuze tedy taky se zapojim:-) auto na vzduch neni zadna fama akorat ze jde o kombinovany automobil...

Presny parametry uz si nepamatuju ale tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa.. avsak kdyz tento vzduch vyfoukli do "klasickeho" pistu doslo k podchlazeni na minus 100stC.. kvuli konstrukcim problemum s materialy (prece jen -100stC je uz docela kosa:-D) takze ten vzduch prihrivaji energii z baterii..

Vim o tom ze se to testovalo snad v taxikach tusim v Londyne ale opravdu nevim zadny odkaz:-(

Melo to celkem slusny dojezd az sem se divil.. az "snad" nekolik stovek kilometru..

Dvell


Elektro
Zasloužilý člen
Příspěvky: 434
Registrován: čtv 19 črc 2007 11:52
Bydliště: Banskobystrický kraj
Dal: 3 poděkování
Dostal: 3 poděkování

Pre Dvella - 250MPa?

Příspěvek od Elektro »

Dvell píše:Nuze tedy taky se zapojim:-)
Presny parametry uz si nepamatuju ale tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa..

Dvell
Zdravím Dvell.
Nepreklepol si sa pri tých MPa o 1 nulu? :?:


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Dvell píše:tlak v nadrzi byl tusim 250MPa ale uvazovali nad tim ze to zvednou na 300MPa.Melo to celkem slusny dojezd az sem se divil.. az "snad" nekolik stovek kilometru.
30MPa. Dojezd na samotný vzduch bez benzinu slušne méne, než elektromobil. Rozebíralo se to tu podrobne nekde taky, ale je tu hodne plevelu, jen to dokládá o tom, že se tu nedá orientovat. http://www.upramene.cz/forum/viewtopic. ... 0bar#36431


Dvell
Zasloužilý člen
Příspěvky: 241
Registrován: pát 05 čer 2009 20:15

Příspěvek od Dvell »

Custe

Ne skutecne sem se nepreklepl a vzhledem k tomu ze vim neco "malo" o tlaku taky sem se divil navic ta nadoba nebyla kovova.. tedy vnitrek asi ano ale na povrchu byla banda vrstev uhlikovych vlaken namotanych ve sroubovicich s opacnym vinutim.. a lepenych nakym specialnil lepidlem.. (skratka specialni tlakova nadoba)
(ackoliv neni vyloucene ze se mylim 300atm to me mohlo splest ale jsem si porerne dost jisty..)

Dvell


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Dvell píše:(ackoliv neni vyloucene ze se mylim 300atm to me mohlo splest ale jsem si porerne dost jisty..)Dvell
Jde 99 a víc o omyl. Správne je uhlíkový kompozit pro 300bar, nebo atm, nikoliv MPa.


Uživatelský avatar
A(&F)
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4354
Registrován: sob 07 říj 2006 17:14
Bydliště: Severní čechy
Dal: 1362 poděkování
Dostal: 1195 poděkování

... lastovní newsvíky ...

Příspěvek od A(&F) »



Někdo má z vlastních mindráků těžký dilema, ... já však ne (neb na to mám Ilema :evil: ) ...... (by Anri, reakce na ilemův podpis :) ) ...

... mmch, d-Ilemku, fakt už raději nikdy více nepoužívej cizích slov (když neznáš jejich skutečný význam) ... :P
lubouš
Nový člen
Příspěvky: 25
Registrován: úte 26 úno 2008 20:45

motor MDI

Příspěvek od lubouš »

Jak to tady tak pročítám tak sem zjistil že jedinej kterej pochopil princip motoru MDI je aNONym.
V nádržích neni kapalnej vzduch ale stlačenej až na 300 bar, neni tam žádná 2 stupňová expanze,
První píst nasaje a stlačuje vzduch z atmosféry. Vzduch se pak pohybuje do kulové komory , kam je poté vstříknut vzduch pod vysokým tlakem z nádrže. Rozpínání směsi venkovního a stlačeného vzduchu tlačí na druhý píst , který dává vozidlu energii.
Nemá to nic společného z důlní lokomotivou!!!!!!
A co se týče elektromobylu spočítejte si co stojej baterky a jek dlouho vydržej. Navíc v zimně v něm zmrznete.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Re: motor MDI

Příspěvek od Akord »

Tak budu rád, když napíšeš, v čem se pletu. Já se občas stále docela rád učím. Dále se zkus zamyslet, zda ten druhý píst nepoužívá taky kompresi, než se do neho dostane plnící smes. Dále jsem chtel napsat, že je to ekvivalentní 2stupňové expanzi, ne, že se jedná o ukázkovou 2stupňovou expanzi jako v parním stroji. Je docela problém udelat takový kompresní pomer, aby vstupní tlak byl 200bar a výstupní rekneme 2 bary, vetší tlak ve výfuku by byl docela ztráta. To jeden válec s pístem normálne neudelá. Takže to má hodne společné s dulní lokomotivou, jde jen o to, z jakého hlediska se na to človek dívá.
Elektromobil stačí tepelne lépe zaizolovat. Čelní sklo je snad problém, boční skla už ani ne. Nevidím v tom zásadní problém, pouze se to tak ješte nedelá. Jaký je problém investovat 500W do topení pri 5kW motoru, a to by na topení mel stačit i nižší výkon. Pokud má auto centrální motor (ne v kolech), stačí z nej odvést teplo.
Šlo by to dokonce i ve tech kolech. Dneska se v autech delají daleko složitejší veci, než tohle.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“