Auto na stlaceny vzduch

Vodík, plasma, orgon... a spalovací motory.
Odpovědět
aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Re: Jednodrát - zaujímavý nápad

Příspěvek od aNONym »

Karban píše:Podobně jako pohádkám o kouzelných strojích, co po ťuknutí prstem se umí rozběhnout ...

Ale kdo si hraje, ten nezlobí.
A když už jsme u těch bezdrátových komunikací, tak jsem dnes v noci narazil na jednoduchý, ale přitom velmi zajímavý nápad. :idea:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... ske-hlavy/

Prosím, neberte to nikdo jako provokaci, neb mne to opravdu ve své genialitě a jednoduchosti hodně zaujalo. Úžasné. ;) Non


Uživatelský avatar
la
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1854
Registrován: úte 06 úno 2007 19:04
Bydliště: Brno
Dal: 763 poděkování
Dostal: 238 poděkování

Vlček

Příspěvek od la »

Naposledy upravil(a) la dne pon 09 bře 2009 14:44, celkem upraveno 1 x.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Ješte k té destrukci tlakových nádrží. I když se tvrdí, že je s ní počítáno a roztrhnou se podélne, tak neverím, že se nevyskytne množství situací, kdy taková nádrž katapultuje treba vedlejší, nebo uvolnené predmety, nebo osoby. Byl bych zvedavý, kolikrát je v tomto auto prumerne bezpečnejší, než treba benziňák.


Karban

Re: Jednodrát - zaujímavý nápad

Příspěvek od Karban »

Jirka2 píše:Jako že by spolu šu.... ? Taky to jóó. :lol: :lol: :lol: A kam bys umístil sebe? Bo já bych věděl. :P
:roll:
Piš raději k věci.

Dle tebe jsou ty stránky http://www.autonavzduch.cz solidní?

8)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Stlačený vzduch má krome všech nevýhod snad jedinou výhodu - neomezený počet nabíjecích cyklu, neplatí to však o príslušenství. Setrvačník má však taky své problémy. Li akumulátor taky. Jsem sám zvedavý, kam se to ubere. Zbývá ješte superkondenzátor, supraindukčnost, a nevímco ješte.
O jakou licenci se jednalo?


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

nazvěme tento příspěk třeba Licence ;)

Příspěvek od aNONym »

Akord píše:O jakou licenci se jednalo?
Jedná se o Licenci, jenž v okamžiku uvedení na trh svému majiteli zajistí právo postavit v dané oblasti výrobní podnik pro montáž automobilů z dodaných dílů a jejich následný další prodej se vším, co k tomu náleží. Např. provozování čerpacích stanic. MDI oproti tomu zajistí potřebné plány, technické know-hof, homologaci v EU, atd.

Z těchto peněz pak financují vývoj. A to je celé.

Edit: Licence pro Německo stála tři miliony EUR ;)a nikoliv miliardy(jak jsem původně chybně uvedl) :? . Non
Naposledy upravil(a) aNONym dne stř 11 bře 2009 17:22, celkem upraveno 1 x.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Dost me prekvapuje, že licenci koupili Nemci. Mají prece solidní vývojové zázemí. Zvládli by to behem roku. Na zvládnutí prototypu výkonove podobného motoru by treba mne stačilo rekneme 300000Eur.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

oprava

Příspěvek od Akord »

Opravuji chybu z 09 březen 2009 2:46
Puvodní text:
Objemová práce nádrží (podle vztahu v predešlém príspevku), které uschovají 90m3 vzduchu co odpovídá 0.1m3 (100litru) pri tlaku 300bar(atm) a hmotnosti 100kg je teoreticky zhruba 25kWh, co je dost, odpovídá to asi 2kg benzinu(2.5litru).

Odpovídající objem v nádrži má být správne 0.3m3, tedy nádrž 300 litru. Ostatní by melo ale být správne, protože jsem nepoužil do dalšího výpočtu objem, ale kg, které byly správne. Ruku do ohne bych za to ale nedal, protože to bylo pouze narychlo, orientačne. Predtím, co si pamatuju mi vycházely vždy menší čísla, je možné, že to souvisí i s tím objemem nádrže.


aNONym
Zasloužilý člen
Příspěvky: 1477
Registrován: čtv 18 pro 2008 20:43
Dal: 8 poděkování
Dostal: 8 poděkování

Omlouvám se.

Příspěvek od aNONym »

Velice se omlouvám za chybný údaj. Psal jsem to již poměrně pozdě v noci (a o kousek jsem se spletl). :? V původním příspěvku jsem již údaj upravil. Pokud je mi známo, tak němci založili i partnerskou firmu Air Car AG.
Akord píše:Dost me prekvapuje, že licenci koupili Nemci. Mají prece solidní vývojové zázemí. Zvládli by to behem roku. Na zvládnutí prototypu výkonove podobného motoru by treba mne stačilo rekneme 300000Eur.
Ano, to si řekne většina lidí. Ale realita je mnohdy trochu jiná. Já osobně bych tipoval spíše někde kolem 20 - 25 milionů CZK. Záleží na vybavenosti a na problémech, se kterými se během realizace budeš muset potýkat. Něco jiného je vyvinout cokoliv v jednom člověku = tzn. strávit nad tím klidně několik mnoho let. A něco jiného je vyvinout to v relativně krátkém čase (pozor, teď zrovna nehovořím o MDI :lol: ) a ale i velmi rychle to potom následně uvést na trh, aby se investice co nejdříve vrátily zpátky. Zvláště pak v případech, kdy jsi nucen spolupracovat se specializovanými pracovišti.

Vždyť se stačí jen podívat na příběh vynálezce Wankela, který svůj motor uviděl funkční až po skoro 30 letech od jeho prvotního návrhu (kdy se toho ale moc nezměnilo) a namontovaný v pohybovadle za dalších tuším 15 let. Na kolik do toho tehdy zasáhla probíhající WW2 můžeme pouze polemizovat.

Víě, mám velkou spoustu přátel, kteří se taktéž zabývají vlastním vývojem a výrobou, takže vím, co všechno to obnáší. Především kolik obětí museli přinést jejich vlastní rodiny. A kolik to potom všechno stojí. Např. než se původní výrobek rolový laminátor za studena v malé rodinné prostějovské firmě Olepo ( http://www.olepo.cz/ ) dostal od prvního prototypu v šíři 320mm na ruční pohon až k verzi elektrické o šíři 450mm, tak samotný vývoj mezitím pohltil několik milionů korun. A taky by sis mohl říci: vždyť jsou to jenom dvě vobyčejný pogumovaný trubky. ;) Opak je však pravdou a každý, kdo se do vývoje něčeho podobného pustil, ti dá za pravdu. Vždycky se totiž najdou nějaká nepředvídatelná technická úskalí. Nicméně jejich píle ve finále vyústila v krásné unikátní řešení, o které mají dnes zájem i velké světové firmy. Tudíž i tady se dalo objevit něco nového, přestože se laminátory vyrábějí již více jak sto let.

Mimochodem na jejich stránkách najdete i nádherný malý elektromobil Zubřík http://www.olepo.cz/zubrik/ (kterýžto vyvinul vrchní konstruktér firmy Olepo pro svého nemocného synka). Dokonce jednou měli kluci Olepáci sebou Zubříka na výstavě Reklama v modifikované verzi coby pojízdný výčep na pivo (a sklízeli s ním vélmi véélkýýý úspěch). :)


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

ANONym, já mám odhad na realizaci podobné úlohy v prubehu 1-2 roku, jsem zvyklý behat mezi prototypy včetne papíru, vím, o čem píšeš, taky souhlasím, jde o výsledek v konkrétním čase na konkrétní smlouvu.

Chiq, už som si myslel, že je treba iba 100litrov/300bar, ale je treba 300 litrov. Tá oprava je teda k horšiemu. 100kg vzduch, a 100kg zrejme i obal nádrží. Ja som riešil iný projekt, kde bolo lepšie využité kompresné teplo. Tak mi preto toto autonavzduch príliš nevoňalo, lebo sa s tým teplom nepočítalo. V zime nie je problém, dá sa pri pumpe postaviť tepláreň, ale v lete je to fuč. Zlepšil som svoj plusový odhad na 12kW výkonu počas hodiny. (12kW elektromotor má mať aj elektrický Smart.) Teda ekvivalent 2.5 litra benzínu a tuším 40 korún/liter...

Práve som týmto narazil na ďalšiu chybu, keď som chcel povedať, že tá nádrž vzduchu sa za 40Kč natankovať nedá, je teda treba 200Kč/100km. Je to v médiách propagované nesprávne a preto som tomu aj od začiatku neveril. 25kWh(energia celej nádrže) nikto za 40Kč nepredá.

V predošlom príspevku som preto chybne uviedol ekvivalent 40Kč/100km, čo je nezmysel, vyplýva to aj z ostatných údajov, správne má byť 40Kč/liter. Aj keď to čítavam po sebe, stalo sa zase, pardon.


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Slovíčkaření

Příspěvek od Palo »

Karban píše:...daleko lépe a energeticky účinněji vychází pohony elektrické...
Ikdyž vezmeme v úvahu poměry výdrže tlakových nádob a baterií? O tom by se dalo spekulovat - co se týče průměrné ceny na km za dlouhodobějšího provozu...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Karban

Re: Slovíčkaření

Příspěvek od Karban »

Palo píše:
Karban píše:...daleko lépe a energeticky účinněji vychází pohony elektrické...
Ikdyž vezmeme v úvahu poměry výdrže tlakových nádob a baterií? O tom by se dalo spekulovat - co se týče průměrné ceny na km za dlouhodobějšího provozu...
Právě vhodné využití prostředků autonomních (akumulátory) a trvale napájených ze sítě (dráhy kolejové, trolejová silniční vozidla a možná i nové nekonvenční systémy trolejových systémů....) - to vše musí být zákonitě daleko efektivnější, než pouhý stlačený vzduch....

.


Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Pojem (elektrochemický) palivový článek vznikl asi z toho, že jde o horení na elektrodách, tedy elektrody horí, spotrebovávají se. Pričemž je jedno, zda jsou elektrody plynné, kapalné, nebo tuhé(podobne jako suchý článek). Takže se pojem palivový používá v prípade, že toto palivo je možné obnovovat, v prípade tuhých elektrod je nejak treba i mechanicky vymeňovat. Pojem palivový teda bude souviset s možností soustavného dodávání materiálu elektrod.

K autu na vzduch jsem popsal dost, pouze to vidím asi tak, že zatím vysoké náklady na současné dobré baterie jsou duvodem na to, aby zatím mel určitý prostor méne energeticky výhodný zpusob pohonu na vzduch. Oč jsou dražší baterky, o to se zaplatí navíc do energie. Neco jako určitý lízing. Další veci je taky problém srovnávat, autovzduch má rozhodne vetší problém s rekuperací, než elektroauto. Akční rádius vzduchoauta je nadsazený, a hodí se spíše na krátké trasy. V prípade elektromobilu bývá akční rádius verohodnejší, pokud jsou ale nové baterky.


Uživatelský avatar
Palo
Zasloužilý člen
Příspěvky: 4207
Registrován: úte 08 srp 2006 18:01
Bydliště: Brno
Dal: 41 poděkování
Dostal: 451 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Slovíčkaření

Příspěvek od Palo »

Karban píše:...to vše musí být zákonitě daleko efektivnější, než pouhý stlačený vzduch...
Jedna věc je efektivnost ve smyslu délky dojezdu na jedno nabití či nakompresorování a druhá věc je cena za kilometr se zohledněním ceny výměny baterií nebo tlakových bomb...

Mnoho lidí totiž zajímá cena na kilometr, protože zas "tak daleko" nejezdí...


Nemáme žádnou vládu, jen nepostižitelnou mafii.
Co si můžeš ověřit, si ověř. Ulhaných byznysmanů jsou hromady.
Akord
Zasloužilý člen
Příspěvky: 3133
Registrován: stř 24 led 2007 0:52
Dal: 5 poděkování
Dostal: 28 poděkování

Příspěvek od Akord »

Ješte by bylo asi potreba pripomenout, že když takové auto narazí a lahve bouchnou, tak jenom teoreticky se rozletí podle toho, jak výrobce píše. Prý to jen proderaví uši. Nebyly ale brány v úvahu všechny okolní odlétuvší predmety, stejne jako fakt, že jiné auto nepredstavuje taky pevnou stenu.


Odpovědět

Zpět na „Auto na alternativní pohon“